Tesla Model 3: první nákresy, přes 250 000 rezervací

Přinášíme další novinky kolem v pátek odhaleného elektromobilu Tesla Model 3. Elon Musk před 13 hodinami potvrdil 253 000 rezervací.

Elon Musk na svém Twitteru zveřejnil první nákresy elektromobilu Tesla Model 3. Jsou překvapivě podobné verzi, která byla odhalena v pátek.
foto: Tesla

Automobilka Tesla zažívá bezprecedentní úspěch. Více než čtvrt milionu rezervací na její nový elektromobil Tesla Model 3 během tří dnů – to je víc, než kolik se dosud prodalo elektromobilů Nissan Leaf za pět let!

ZAJÍMAVOST: Tesla spustila na svém webu sekci věnovanou Tesla Model 3. Spoustu fanoušků tam ale znervóznilo označení „Supercharging Capable“ – což se poněkud vylučuje s dřívějším tvrzením Muska, že Model 3 bude mít v základu nabíjení na Supercharger zdarma.

Elon Musk nicméně přiznal, že to zdaleka přesahuje i jeho nejoptimističtější očekávání a bude muset znovu promyslet plánování výroby.

Na Twitteru přiznal, že očekával 1/4 až 1/2. A nikdo v Tesle si prý nemyslel, že by takových čísel jako mají dnes mohli dosáhnout před druhou částí odhalení vozu.

Model 3 se má začít vyrábět teprve na konci roku 2017 a čtvrt milionu aut se bude vyrábět přibližně následující dva až tři roky (za předpokladu startovní roční produkce 80 000 aut).

také na svém Twitteru potvrdil, že pro lidi kteří čekali v nejdelších frontáchTesla Motors připraveny dárky.

Další nové informace hovoří o tom, že absence přístrojového panelu v Modelu 3 vypadá víceméně definitivně. Což spoustu lidí znervózňuje a doufají například v nějaký HUD ve výrobní verzi.

Při jedné z testovacích jízd se totiž Casey Spencer (ten, co v Tesla Model S ujel rekordních 880 km hypermilingem) zeptal řidiče zda si myslí, že přístrojový panel nebude ani ve výrobní verzi (viz. video). Řidič odpověděl:

„Ano, tohle není žádný předváděcí koncept. Je to vývojářský prototyp. První na kterém pracujeme. Zvykáme si na něj a opravdu rádi bychom ho dostali do výroby tak jak je.“

Elon Musk nicméně už před časem řekl, že páteční představení Modelu 3 bylo pouze první částí. Ta druhá se odehraje blíž ke spuštění výroby a „některé důležité prvky budou přidány a jiné se vyvinou“.

Tesla Model 3 byl nedávno spatřen na veřejné silnici v Kalifornii v oblasti Marina Del Rey. Nejspíš kvůli focení/natáčení videa. I tak jde ale o jeden z prvních případů, kdy bylo auto zachyceno na veřejné komunikaci.

A poslední zajímavost: velký centrální 15″ displej vyrábí a dodává Tesle společnost LG Display. Firma ze stejného jihokorejského koncernu (LG Chem) už pro Teslu dodává baterie. A kromě toho vyrábí prakticky celý konkurenční elektromobil Chevrolet Bolt.

Twitter, Elon Musk, Tesla

73 Comments on “Tesla Model 3: první nákresy, přes 250 000 rezervací”

  1. K tomu displeji a mnoha
    K tomu displeji a mnoha kritikám:
    Ve spalováku mám navigaci přesně tam, kde má Model 3 levý horní roh (a v něm zobrazování rychlosti). Na analogový tachometr pod volantem ve spalováku se prakticky vůbec nedívám a sleduji rychlost právě na navigaci (s výjimkou tunelů). U Leafa mám digitální tachometr nad volantem, což považuji za úplně ideální, ale i řešení Modelu 3 co se týká tachometru je pořád lepší než analogový budík pod volantem. Takže mně osobně by ten displej u Modelu 3 vyhovoval.

  2. Je to BOREC!
    Na konto mu

    Je to BOREC!

    Na konto mu prislo ctvrt miliardy dolaru a to aniz by komukoliv dodal jediny hotovy vyrobek, takovy Apple a jini vyrobci stylovych veci jsou proti Muskovi naprosti zabari 🙂

    Ale jo, preju tomu uspech, a uz se tesim, az budou modely3 brazdit cesty, to uz asi taky budu menit auto a tahle trojka by se mi moooc libila.

  3. Továrna Tesly v
    Továrna Tesly v Evropě.
    Podle veleúspěšného uvedení Modelu 3 na trh je patrné, že plánovaná výrobní kapacita bude naprosto nedostatečná. (a to jak z hlediska výrobní kapacity vozidel, tak i baterií).
    Proto vzrůstá pravděpodobnost, že se Tesla bude aktivněji poohlížet po tom, kde by mohla vystavět další výrobní závod na vozidla a další výrobní závod na baterie. Pokud volba padne na Evropu, myslím, že horkým kandidátem bude opravdu Slovensko. Jeho zájem o hyperlop ještě před představením Modelu 3 ukazuje na opravdový zájem vlády na Slovensku o moderní a progresivní technologie značky Tesla.
    Jednak k tomu Všem Slovákům upřimně blahopřeji a jednak je mi smutno, že naše vláda je naprosto sterilní a neschopná analyzovat a odhalit skutečný potenciál tohoto segmentu.
    Po představení Modelu 3 je jasné, že teď bude už každá vláda Muslovi podlézat a předhánět se v nabídkách, aby u nich postavil závod ale….. Slovensko bylo první, kdo projevil zájem o hyperlop – a to se počítá.

    1. hyperlop jiz s Muskem nema
      hyperlop jiz s Muskem nema nic spolecneho, a ta predbezna dohoda na Slovensku je naprotsto mimo Muska

      je zajimave jak se jen predbezna dohoda o moznem budoucim jednani nafukuje, pritom ta dohoda neznamena naproto nic nez jen ze jedna firma predstavila tamnim par lidem ve vlade projket a pak si placli ze je to zajimave 😀

  4. Supercharger je docela
    Supercharger je docela riskantni zalezitost pro existenci Tesla Motors. Klidne se muze v budoucnu stat, ze na nabijeni EV bude zavedena nejaka dan jako nahrada za dan z mineralnich PHM. Kdo by tu dan platil? Tesla nebo to maji nejak osetrene ve smlouve?
    Ta dan urcite nekdy prijde az bude podil EV +20%.

    1. Tak leaf 30kWh zlacnie na
      Tak leaf 30kWh zlacnie na 25000eur.. Ono tých ďalších 15-18000 naviac na Tesla 3 nemá každý. Ojazdené (2013-14)..24kWh pôjdu pod 10000eur dúfam už o 1.5 roka. To už leaf 24kWh môže byť druhé auto v rodine.Ja som zvedavý na leaf2…len či tam napchaju aspoň 46-50kWh.Ako druhé auto do rodiny stačí aj dnešný leaf.. Ako hlavné auto požadujem 200km bez kompromisu,ci je leto ci zima…co je zhruba tých 48-50kWh . Tesla 3 by už bola úplná mňamka :-).

        1. Ty víš jaká auta budou na
          Ty víš jaká auta budou na trhu za 3-4 roky. V době, kdy se Teslu 3 třeba i koupíš. Vždyť ty ani nevíš, jaká ta Tesla 3 bude. Zatím vidíš v interiéru nějakou korejskou televizi a úplnou absenci budíků. Doufám, že konkurenční elektroauta na tom budou lépe.

    1. nie, ale mozno si to este
      nie, ale mozno si to este rozmyslia. povodne tam nemal byt ani autopilot alebo jeho niektore casti.

      je to na rychlo, lebo Bolt.

      Co nasledovalo uz vie kazdy, takze sa toho zmeni este vela.
      Moj odhad, dobijanie zostane len podporovane, ale dostupne bude az za +pausal. SIM tam bude (podla EU aj musi koli nudzovemu volaniu pri havarii), inernet tam nebude, ale bude elmi obmedzeny program na stiahnutie firmware alebo lokalizovanie, skor za priplatok.

      Co sa jednoznacne zmenit musi je rychlometer, niektore nevyhnutne tlacidla podla vyhlasky, zadnu kufor dufam, klucky dufam.

      Moj zaver je taky ze je to uplne obycajne auto s velkou baterkou podporou SC a aby udrzali cenu nizko, vela veci tam nebude lebo S a X je luxusna, preto to tam je (nie je to len o velkosti), kopu veci pre interier a exterier tam musia zasadne zmenit, inak im to zakaznici obuchaju o hlavu a v EU im to neprejde schvalenim.

      Uplne zasadne bude, znizit poruchovos na nulu, co sa podla mna nestane, lebo okrem usa to budu vyrabat aj v cine, tiez mam podozrenie ze Panasonic, LG, nie su jediny kto im baterie dodava a este len bude dodavat, ved uvidis az opadne to halo.

      Aj prve iPhony, vies za bola zakaznikmi podana hromadna zaloba na Apple koli baterke ? a ine veci, co sa nikdy nemedializuju.
      Tak ako Apple nie je v skutocnosti dobra znacka, iba znacka.
      Detto ARM CPU, na Intel to nema ale je uspesny lebo to nie je Intel, .. proste .. ludia no.

      1. Proc by musel mit tlacitka?
        Proc by musel mit tlacitka? Vyhlaska, pokud vim, fyzicka tlacitka nevyzaduje. Predchozi modely Tesly s tim problem nemaji. Rychlomer alias u nas tachometr melo v digitalni verzi mnoho aut v minulosti. Z historie meho autoparku vzpominam na skvely Ford Probe r.v. 1989 v US verzi, ktery prosel STK i u nas a jedine s cim mel problem byla povinna zadni mlhovka a nekde brblali, ze ma oranzove parkovacky.

    2. Myslím, že ten internet
      Myslím, že ten internet tam bude. 🙂 To pro SpaceX nebude takový problém pokrýt svět a to je pro Teslu +. Sám Elon řekl, že klienti Ska a Xka platí na M3. Pochopit filosofii Elona není lehké, ale hlavní prioritou není obří zisk. On skutečně chce změnit svět. 🙂

      Je to vidět. Myslím tedy že dobíjení možná u základní verze bude za nějaký příplatek. Sám si klidně 1 000 USD připlatím. Ale zase platit třeba 5 000 USD už přestává mít smysl.

  5. … elektromototechnou na
    … elektromototechnou na Teslu 3 :)))))

    auto.idnes.cz/tesla-3-c4w-/automoto.aspx?c=A160401_173739_automoto_fdv

    … auta, které ještě pořádně neexistuje a není vůbec levné … :DDD

    Faktická cena TESLA MODEL 3 po odpočtu úspor benzín-elekřina a servisu je od 750.000 Kč vč. 21% DPH …

    1. To napsal ten expert na
      To napsal ten expert na energetiku Dvořák, který všem potřeboval sdělit, že si nikdy nekoupí elektrokáru a vo kterým jsem po přečtení jeho výplodů začal velmi silně pochybovat zda vůbec umí kroutit volantem?
      Ten je horší než Fox TV a republikáni.

    1. 04.04.2016 12:00 =
      04.04.2016 12:00 = ?299.000
      03.04.2016 11:30 = 276.000 rezervací !!!! :)))
      02.04.2016 07:00 = 253.000 rezervací
      01.04.2016 19:26 = 232.000 rezervací
      01.04.2016 10:42 = 198.000 rezervací
      01.04.2016 09:11 = 180.000 rezervací
      01.04.2016 00:00 = 133.135 rezervací
      31.03.2016 21:00 = 115.000 rezervací

      twitter.com/elonmusk
      24timezones.com/usa_time/ca_los_angeles/hawthorne.htm
      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/
      teslamotorsclub.com/tmc/attachments/compare-sx-jpg.88992/

      1. Poslední počet rezervací
        Poslední počet rezervací by měl Elon napsat až ve středu tj. týden od začátku. Počítám, že by mohly skončit někde kolem 320.000. Uvidíme jak se s tím u Tesly poperou. Každopádně je více než jasné, že minimálně do roku 2020 nebude žádný další model… nebudou stíhat výrobu současných…

  6. Potřebují další fabriky
    Potřebují další fabriky na auta a brzy i další Gigafactory na baterie. Teď už je to nutnost. Jestli v Evropě a/nebo dalších částech světa není podstatné. Aspoň já to takto vidím… Jestli koupí něco staršího, nebo postaví zgruntu novou fabriku, je vedlejší.

        1. Já si zase myslím, že to
          Já si zase myslím, že to není potřeba a to co tam je teď bohatě stačí. HUD display by byl podle mě zbytečně draha vychytávka.

          Přemýšlel jsem, na co se vlastně pod volant při řízení dívám.
          Prakticky je to jen rychlost a otáčky motoru. Nic jiného při řízení nepotřebuju. Spotřeba a nádrž je sice potřeba, ale není důležitá, nepotrebuji ji vidět každých 15 sekund při řízení.

          rychlost ve středu auta není ani výmysl Tesly už to mají i jiná auta a kdyby to bylo nebezpečné, tak by to určitě nějaký byrokrat zatrhnul.

          Podle těch videi co jsem viděl je rychlost v levém horním rohu toho displaye a když jsem si to porovnal v autě, kdy bych tu rychlost viděl, tak by měto vůbec nevadilo.

          Naopak konečně by čelní panel byl krásně čistý bez všelijakých budíků a blikajících světýlek. Proč taky? Všechny kontrolky se muzou na displayi rozblikat až když je potřeba a nemusí tam vadit při normálním provozu.

          Za mě se je to rozhodně +1.

      1. Elon psal ve 21:45 na
        Elon psal ve 21:45 na otázku:
        The lack of a dashboard/HUD is something that I don’t think I could get used to. That’s the only thing I don’t like about the car.

        It will make sense after part 2 of the Model 3 unveil

        Určitě tedy toto není finální část interiéru.

      1. 😀 Jo to mne taky už
        😀 Jo to mne taky už napadlo, se divim že ho konkurence ještě nějak neodstranila, ale teď už je myslim pozdě, jelikož tato informace o tak obrovském zajmu je venku a budou se ji chytat ostatní automobilky, už jen kvůli velké poptavce po podobných typech aut.

            1. Jo, každá z těch
              Jo, každá z těch automobilek vyrobí a prodá za rok asi 10mil. aut , to je celkem 20mil. za rok.
              To, co tesla vyrobí za rok, to VW vyrobí a prodá za 3 dny.
              Tak jakápak konkurence koho?
              A než tesla vyrobí těch 300tis. trojek, tak už na světě bude jezdit zase o asi 400mil. víc vyrobených a prodaných aut.

              1. V tomhle směru jsem
                V tomhle směru jsem optimista.
                Vzhledem k zájmu bych čekal, že počet 300 000 v roční výrobě budou mít už v roce 2018 a to je hodně brzo.

                Navíc jak začíná narůstat počet e-aut, klesá snaha o koupi klasického spalovacího. Mám hodně kamarádů, kteří mají druhé malé auto na cesty do práce a není pro ně problém ho nechat v provozu o 2-3 roky déle proti původnímu plánu, pokud jim náhrada přinese ekonomický smysl. To jsou vzdělaní lidé, kteří u auta počítají celý životní cyklus a veškeré náklady na denní dojíždění.

                A Tesla ten ekonomický smysl přinese. A takovýchto lidí je spousta, prostě odsunou výměnu vozu za levnější.

                1. To s tím posunutím koupě
                  To s tím posunutím koupě dává smysl. Zrovna před půl rokem jsme o tom mudrovali ve firmě, ale nakonec jsme dali ještě jedno kolečko s klasickou károu. Tak snad už to za 4 roky vyjde.

                2. Kolik lidí si pořídí
                  Kolik lidí si pořídí jako druhé auto na cesty do práce malé auto za cca 1 MKč ? Pokud budou oni kamarádi myslet opravdu ekonomicky, tak jim „malá“ Tesla za cca 1 MKč nemůže nikdy ekonomicky vyjít. Malé auto do města stojí malé stotisíce korun. I kdyby to bylo 0,5MKč , tak než v nákladech na provoz malého auta na cestách do práce projezdíte těch 0,5 MKč, tak máte z té „malé“ Tesly veterána.

                  Např. při poměrně velké spotřebě po městě 8 l/100km, ceně benzínu 30kč/l a 100 000 Kč celkem za servis najedete za 400 000 Kč 400 000/30/8*100 = 166 000 km, to je cca 11 let při průměru 50km denně a když budete delší trasy jezdit jiným autem.

                3. Proč druhé auto? Prvním
                  Proč druhé auto? Prvním autem jezdí jen na dovolenou nebo co?

                4. Protoze ma treba manzelku,
                  Protoze ma treba manzelku, ktera potrebuje taky jezdit do prace, ale na druhou stranu? Nebo v jiny cas? Nebo vozit deti po doktorech a tudiz potrebuje velke auto? Nebo protoze to proste bylo v zadani? :)))

                5. Druhým autem se stane auto
                  Druhým autem se stane auto původní. A nové se kupuje jako první.

            1. No, zatim tesla uz nekolik
              No, zatim tesla uz nekolik let pracuje a jeste par let delat bude na tom, aby zprovoznila kapacity na vyrobu modelu 3, jinak „normalni“ automobilky nejsou rizene bandou neumetelu jak si tady nekteri mysli, tzn kdyz maji na rok 2020 a dale v planu masovou pradukci EV, tak nejspis asi maji vymyslene, kde pro ne budou brat baterky ne? Jinak penize na stavbu fabriky na 5 milionu aut rocne da spise dohromady VW, toyota, hyundai a dalsi nez Tesla (leda by jim to zase zatahnul stat).
              No jeste jedna vec – model 3 je porad pomerne drahy a s dotacemi se neda pocitat do nekonecna….

              1. Vyhlášené automobilky se
                Vyhlášené automobilky se staletou tradici a téměř neomezenými zdroji „vyvíjeli“ EV několik desítek let a kde nic, tu nic. Tesla to od nuly dokázala za pár let. Pokud bude mít odhaduju tesla vybráno na zálohách 300mil. dolarů, pro představu 7,5 miliardy korun. Tak za to už nějakou tu výrobnu postavit dokáže. Baterie jsou právě to co má tesla už teď, kapacitu na produkci cca 800tis 60kwh baterií ročně. To je právě to co jednak ostatní automobilky nemají, navíc tesla teď má ty baterie výrazně levnější. A neřekl bych neumětelů, prostě mají svoje tempo, právě takové, jaké je po nich vyžadováno.

                1. Uz tu vlastni vyrobu
                  Uz tu vlastni vyrobu rozjeli? Posledni, co jsem cetl bylo, ze zatim montuji z clanku vyrobenych jinde

                2. No Elon rikal „ready
                  No Elon rikal „ready operation today“

                3. Hlavně všem doporučuji tu
                  Hlavně všem doporučuji tu knihu o něm. On je právě blázen. 🙂 To co jinde spolkne ohromné množství peněz a pracuje na tom 100 lidí, to on chce s 20 za desetinovou cenu a dupe jim tak na záda, že to dokážou. 😀 Hlavně ty lidi to i baví. Mě osobně se taky líbí, když se pracuje a ne jen proto aby se pracovalo. To se můžu radši rovnou zastřelit. 😀

                4. Ta knížka je opravdu
                  Ta knížka je opravdu super, doporučuji. Osvětlí způsob Muskova myšlení a stylu práce, jeho tahy vám pak začnou dávat smysl.

Napsat komentář