Tesla Model 3: už přes 200 000 rezervací!

„Rozhodně budeme muset znovu promyslet plánování výroby…“ napsal Elon Musk před hodinou na svém Twitteru. Od představení elektromobilu Tesla Model 3 přitom uběhlo jen o něco víc než půl dne.

Elektromobil Tesla Model 3 je už teď pro Teslu fenomenální úspěch. A velký budíček pro ostatní automobilky.
foto: Tesla

Den s elektromobilem Tesla Model 3 pořád ještě nekončí. Asi nejočekávanější elektromobil v dosavadní historii si během prvních 24 hodin zarezervovalo 180 000 lidí po celém světě! Napsal to Elon Musk na svém Twitteru.

Po necelé hodině se opravil. „Ačkoliv počet rezervací dnes výrazně zpomalil, už jsme na 198 000!“

„Při průměrné prodejní ceně $42 000 to je asi 7,5 mld. za den. Budoucnost elektromobilů vypadá dobře!“ – Elon Musk

Musk nezapomněl doporučit, aby si lidé objednali elektromobil Tesla Model 3 co nejdříve, protože čekací doba se s neustále rostoucím počtem rezervací významně prodlužuje.

Podle obchodních analytiků a insiderů z Wall Street, kteří měli nedávno možnost navštívit továrnu Tesla ve Fremontu, prodělala tato „úžasný pokrok“. Ono vyrobit všechny ty zarezervované elektromobily nebude žádný med.

Jen během roku 2015 Tesla na přípravu pro výrobu Modelu 3 utratila $1,5 mld. a další velké investice ji ještě čekají. Novinkou je například obří lis na hliníkové profily s 10x až 20x vyšším výkonem než předchozí dostupné zařízení.

Současná kapacita továrny je údajně 100 000 aut za rok. Za rok 2015 vyrobila Tesla něco málo přes 50 000 aut, vše ale Tesla Model S a Tesla Model X. Náběh na výrobu Modelu 3 bude úplně jiná liga.

Tohoto auta (a odvozených modelů) se budou zjevně prodávat statisíce a možná i miliony kusů ročně. Maximální výrobní kapacita továrny ve Fremontu je 500 000 aut za rok.

Analytici se po návštěvě Fremontu svěřili i s dalším zajímavým poznatkem: „Věříme, že tohle není výrobní proces, který by konkurence dokázala snadno okopírovat.“

A dodali, že v případě Tesla Model 3 jsou pro management zcela klíčovými prvky snadnost výroby, cena a včasné uvedení na trh. Víc, než tomu bylo u předchozích Tesla Model S a Tesla Model X.

Kolem a kolem to vypadá na zatraceně úspěšný den i blízkou budoucnost pro Tesla Motors. Gratulujeme!

87 Comments on “Tesla Model 3: už přes 200 000 rezervací!”

  1. 02.04.2016 / 09:00 =
    02.04.2016 / 09:00 = ?255.000 = v 18:00 našeho SELČ se Elon probudí a pustí Twitter … 🙂
    01.04.2016 / 19:26 = 232.000 rezervací
    01.04.2016 / 10:42 = 198.000 rezervací
    01.04.2016 / 09:11 = 180.000 rezervací
    01.04.2016 / 00:00 = 132.000 rezervací
    31.03.2016 / 21:00 = 115.000 rezervací

    twitter.com/elonmusk

    24timezones.com/usa_time/ca_los_angeles/hawthorne.htm

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

    1. (18:00 našeho SELČ se Elon
      (18:00 našeho SELČ se Elon probudí)
      Já myslím že nemohl usnout. Takový zájem nečekali . Připomíná mi to příběh i-Phone 1Gen v Apple také nečekali takovou poptávku.
      Ty čísla jsou vysoké. Lidé mu věří čím dál Víc rezervace jsou jasným důkazem důvěry ve značku .

      1. No při té prezentaci to
        No při té prezentaci to Musk řekl jasně.

        Gigafactory má kapacitu na výrobu baterií větší než všechny ostatní továrny na světě dohromady. A stavějí to už 3tí rok, dokončené to má být za další 2 roky.

        Přeloženo => ostatní automobilky nebudou schopni dělat konkurenci dřív než 2020. Jejich celkové souhrné objemy výroby (počítám dojezd 300+ km) nepřesáhnou 200 000 vozidel za rok.
        Teď teprve začnou řešit kde postavit továrny na baterie.

        Jenže v roce 2020 může mít Tesla výrobní kapacitu 1 000 000 čistě elektrických vozidel.

        Hodně to připomíná začátek Forda. V té době bylo taky hodně automobilek, které prodávali luxusní vozy a najednou přišel Ford s výrobní linkou a sloganem, že auto je pro každého.

  2. Thought it would slow way
    Thought it would slow way down today, but Model 3 order count is now at 198k. = Myslel jsem že to dnes hodně zpomalí, ale počet objednávek Modelu 3 je nyní na 198k.
    Takže žádné ačkoliv počet rezervací dnes výrazné zpomalil. To by ani nedávalo smysl když se objednalo stejně, né-li víc aut než včera.

    1. mna by zaujimalo, nie kedy,
      mna by zaujimalo, nie kedy, ale ako, to vyrobia.
      ako to bude 500 000, co je teraz pravdepodobne,
      nedokazem si predstavit kto im doda tolko baterii v dostupnom case.

      toto moze trvat za 2r. aj dalsich 5 rokov
      co je v istom zmysle dobre, lebo medzi tym musia zakonite,
      zniekolkonasobit pocet SC, inak vznikne totalna tlacka – chaos – koniec sveta amen tma.

      hoj mor ho detvô mojho rodu

      1. Kapacita na akumulátory na
        Kapacita na akumulátory na světě jakási je, ale je otázka, jak to bude s cenou, protože kdyby náhodou nestačila ani gigatovárna, nebo nedej bože se něco stalo a nestihla se včas, nebo pokud by se něco stalo jiného, cena baterií vyleze nahoru, přesně podle pravidel trhu, pak u automobilů možná nebude hrát zase takovou roli, ale u přenosných zařízení by mohla znamenat trochu problém, ale to by zase mohlo být vyváženo jinými typy baterií, byť s horšími vlastnostmi.

  3. Před několika roky (cca 3)
    Před několika roky (cca 3) jsem odhadoval, že do roku 2025 budou elektromobily plus hybridy zastoupené v prodejích (celosvětově) někde kolem 50-70%, a že elektromobily za toho budou tvořit větší část. Asi bych měl odhady trochu zkorigovat. Nějde to tak rychle, jak jsem si optimisticky představoval, ale trend je už teď jasný. Řekl bych, že vizi jsem měl správnou. Těžko dnes někdo už může zpochybňovat nesporné výhody alektromobilty.
    — Není to výstřelek, který po několika letech zajde na úbytě
    — Není to už teď auto jen pro vyvolené
    — Je možné vyrábět elektromobily ve velkém
    — Je možné postupně snižovat cenu, aby bylo dosaženo parity se stávajícími cenami běžných vozů na fosilní paliva
    — Zvýšenou spotřebu je možné kompenzovat výstavbou zdrojů na výrobu čisté elektřiny

      1. Malosériovou výrobu si
        Malosériovou výrobu si nepředstavuji jako výrobu převážně automatizovanou s roční produkcí 50 000 vozů (Tesla, Nissan). Jde o to, že subdodavatelé jsou schopní pokrýt potřebu a že linky jedou. Jestli to bude jedna linka, nebo jich bude 10 s roční výrobou kolem 500 000, je už celkem nezajímavé.

          1. Nevím, co tím
            Nevím, co tím příspěvkem chcete říci. Že se výroba elektromobilů teprve rozjíždí? Ano, to snad všichni víme. Pusťte si video z výroby Elektromobilů ve Freemontu a video z výroby z Mladé Boleslavi. V jedné továrně jsou roboty červené a v druhé žluté. O tom byl můj příspěvek. Ještě jednou to zopakuji: Aktuálně není známo žádné omezení, které by bránilo vyrábět přinejmenším stejně kvalitní elektromobily ve velkých sériích podobně, jako je tomu ve velkosériové výrobě tradičních automobilek.

              1. Ani v tom nevidím problém.
                Ani v tom nevidím problém. Zatím se to stíhá, stavějí se továrny, výroba se každý rok výrazně navyšuje. Pokud budete argumentovat nedostatkem Lithia (oblíbená otázka). Tak vězte, že je ho v baterii asi tak 2%. To je kár kilo na jeden automobil. Lithium se vyrábí podobně jako například hliník elektrolýzou v tavenině. Než bude lithia nedostatek, což zatím nehrozí, nebo spíše až stoupnou neúměrně ceny, bude mezitím náhrada. Pracuje se na několika variantách baterií další generace a asi tak 2-3 projekty jsou už dost pokročilé a nadějné.

                1. Ano stavi se tovarny, ale
                  Ano stavi se tovarny, ale zdaleka nejsou. takze to je „aktualne zname omezeni“ 🙂

                2. Proč na něho odpovídáš,
                  Proč na něho odpovídáš, „on naposal není omezení“ :D, a jinde napsal, že už jsou nadějné tzechnologie baterií „jako se píše“ už 15 let 😀

                3. „Zatím se to stíhá“, a
                  „Zatím se to stíhá“, a zatím nikdo nevyrábí těch 500.000ks jak píšeš. Tesla si proto staví vlastní výrobnu, která má kapacitu jako zbytek púlanety, ale stále píšeš, že je jich dostatek? Co víš, co neví Musk, že musel stavět tumegatovárnu?

                  Fakt zde, každý háže „statistické“ čísla (jako o FVE) a stěch dovozuje, že vlastně všechno lze ze dne na den, a do 5 let můžeme odstavit všechyn elektrárny a spalováky a už bude jenom vše sluníčkové…

                  Mám pocit, jako by se poslední dobou začali slízat na tomto webu diskutéíři idnes a novinek a oblažovat nás zde s tou „bezproblémovou“ budoucností, co nechtějí firmy dovolit, protože to přeci je tak technicky bezproblémové a těch volných kapacitych je toli, že je to pomalu vražda, že je nechtějí využít…

                4. P.S. k těm bateriím, pro
                  P.S. k těm bateriím, pro nenapíše Muskovy, o těch nadějných bateriích, když se tak „zesměšnil“, když před půl rokem prohlásil, že vše co se dá okolo bateriií Tesla sleduje a je nepoužitelné do výroby v příštích 10 letech… Chlape ten Musk musí být břídil, když čtu tvoje řeči co vše lze 😀

    1. jeden omyl: auta nie je
      jeden omyl: auta nie je problem vyrabat, a zaplnit nimi mesto, obytne zony, elektromotor no problemo, izi bizi, nabijanie uz trochu problem byt moze, trochu, treba omnoho silnejsi standart, .. problem je bateria a skutocne stabilne zdroje pre VN. otazky: co stoji a kolko vydrzi bateria do telefonu ? kolko jej treba do auta ?, kolko kW musi tiect do auta aby sa nabila 100kWh bateria za 15 minut ? kolko ste ochotny kazde 2-3 hodiny stat na nabijani (nabijanie nie je vsade, cize treba skratit cas frekvencie) ? kolko stoji 100kWh bateria do auta pri vyrobe ? kolko si chce prevadzkovatel DC rychlodobijacieho stojanu za nabitie 100kWh baterie realne (cena je vyrazne vyssia nez za elektrinu bezne) ? kde bola vyrobena ? ake su dostupne realne zdroje ? co sa stane ak znova nebude dodavka zemneho plynu na skovensko (naposledy sodoma gomora, strhane tvare politikov, nudzovy energeticky rezim)?

      1. 1. co stoji a kolko vydrzi
        1. co stoji a kolko vydrzi bateria do telefonu ?
        Irelevantné, batéria v aute je niečo úplne iné. Battery management, chladiaca sústava, atď.
        Zatiaľ to vyzerá tak, že batéria vydržia tak dlho ako je bežná životnosť auta.

        2. kolko jej treba do auta?
        Ak bude mať TM3 o 20% nižšiu spotrebu ako TMS, na zverejnený dojazd bude potrebovať 50 kWh batériu.

        3. kolko kW musi tiect do auta aby sa nabila 100kWh bateria za 15 minut?
        Batérie sa rozumným výkonom dajú dobíjať iba na 80%. Daných 80 kWh by sa za 15 min. dobilo príkonom vyše 320 kW.
        Ak vychádzam zo správneho predpokladu, že batérie budú 50 kWh, tak bude potrebný príkon 160 kW. Otázne je, nakoľko bude v čase uvedenia na trh technicky reálne dobíjanie tak vysokými prúdmi bez zničenia batérií.

        4. kolko ste ochotny kazde 2-3 hodiny stat na nabijani (nabijanie nie je vsade, cize treba skratit cas frekvencie)?
        Ak by dokázalo auto využiť plný potenciál SC (135 kW) 50 kW batéria by sa na 80% nabila za 18 minút. Toto je žiaľ nepravdepodobné z dôvodu nedokonalosti batérií.

        5. kolko stoji 100kWh bateria do auta pri vyrobe?
        Irelevantné, podstatná je cena auta a tá bola zverejnená.

        6. kolko si chce prevadzkovatel DC rychlodobijacieho stojanu za nabitie 100kWh baterie realne (cena je vyrazne vyssia nez za elektrinu bezne)?
        Ktorý ako. Niekde je to zadara, niekde paušál, inde cena za minútu státia. Netuším akú odpoveď očakávate.

        7. kde bola vyrobena?
        Ideálne z panela nad dobíjačkou 🙂

        8. ake su dostupne realne zdroje?
        Bohaté a nevyčerpateľné za mnoho mnoho rokov.

        9. co sa stane ak znova nebude dodavka zemneho plynu na skovensko (naposledy sodoma gomora, strhane tvare politikov, nudzovy energeticky rezim)?
        Čo má s elektromobilitou zemný plyn?

        1. je to hlbokonocna polemika s
          je to hlbokonocna polemika s mozgom na pol vykonu

          9. zalohy v priemysle, vlastne zdroje v priemysle, idu na zemny plyn, a ak nie je cim vyhrievat, ostatne sa minu na to a uz neostava, preto musia ist tovarne v specialnom rezime. skratka nie je dost energie v priemysle.

          teda by to chcelo v ramci zistenia energetickej nezavislosti zistit, ci sme realne sebestacne udrzat plnu elektromobilitu, ked vypadne jeden zo zdrojov ktore dovazame, alebo sa skratka scucne viac ropy na vyrobu elektrickej energie. Logicky sa trh zachova tak, ked cena dovoli, nebude sa vyrabat zelena, jadrova, energia, ale palenim ropy (vela lacnej ropy lebo nie je odbyt) na vyrobu lacnej elek. energie.

          1. Hledáte otázky z daleké
            Hledáte otázky z daleké budoucnosti??
            Já myslím, že máme v Evropě ještě velký energetický potencionální zdoj energie ve vodě a v soláru. Myslím, že máme ještě hodně velkých i malých řek, kde vodu necháváme jen tak téct. A kolik máme volných střech na instalaci solárních elektráren? Mnoho mnoho.

            1. Jojo, to si takhle tece reka
              Jojo, to si takhle tece reka Polabim, ekofanatik rekne „cary mary bursik“ a objevi se prehrada… Ono tech vhodnych mist na prehradu-elektrarnu zas tolik nebude.

              A solarka, u nas je primo idealni prostredi, zvlast v zime, kdy jedou v prumeru na nejakych 5-10% (rocni prumer je okolo 20% instalovaneho vykonu). Takze na nabiti 50kWh baterie za den potrebuju nejake 2kW, tedy (pri optimistickych – v zime nejezdim – 20% potrebuju 10kW instalovanych – podle kalkulacky cca 70 metru ctverecnich). To mozna vyjde na rodinem domku, ale zdaleka ne ve mestech. Pokud teda neni vlhkym snem vytapetovat panely celou krajinu…

              1. Nejhorší měsíc z
                Nejhorší měsíc z hlediska výroby elektřiny z FVE je Leden. Jen plocha střech obytných budov v ČR je při pokrytí FV panely schopna vyrobit v lednu více než 500 GWh elektřiny. To stačí na 1000km pro 2.5 milionu aut. A to jsem nepočítal plochu střech hospodářských stavění, průmyslových objektů a komerčních budov. Pro veškeré energetické potřeby ČR nepotřebujete ani v lednu jediný panel na polích.
                Zdroj přibližné plochy střech: Český statistický úřad
                Zdroj výkonu FVE: měření za posledních 7 let na mojí střeše
                Zdroj spotřeby elektromobilů: osobní zkušenost za 4.5 roku a 140 tisíc najetých kilometrů.

                Netvrďte s kalkulačkou v ruce, že něco nejde bez toho aby jste k té kalkulačce vzal i reálné data.

                1. 1+
                  jasne ze to ide. Na

                  1+

                  jasne ze to ide. Na vyrobu 6l benzinu sa minie tolko elektriky co EV spotrebuje na 100km. Inak povedane EV je z hladiska mnozstva vyrobenej elektriky uplne neutralne a vobec narocnost na elektriku nenavysuje. Dokonca naopak vdaka inteligentnym sietam vie elektriku dokonca akoby vyrabat ale to je na dlhsie.

                  V kazdom pripade keby ludia neboli hlupy tak by vedeli ze nedavno boli dotacie na vystavbu cerpacich stanic ale na EV im to vadi. Ludia predtante pocuvat media kde Vas klamu a trosku zacnite studovat. EV je vlkaaaa buducnost.

                2. To je trošku zavádzajúce.
                  To je trošku zavádzajúce. Na rafináciu 6l benzínu je potrebné spotrebovať iba okolo ~7,2 kWh – polovica energie potrebnej pre elektromobily.
                  Ale v úhrne aj s vedľajšími nákladmi môže byť.

                3. jeden inteligentny koment
                  jeden inteligentny koment medzi tymito blabolami.. sa mi zda ze tu je priemer 13rokov, a este aj homosny jak si tu setci masirujete gulky navzajom..

                4. Vychazim z
                  Vychazim z kalkulatoru
                  http://re.jrc.ec.europa.eu/pvgis/apps4/pvest.php
                  ktery pro 1kWp panel a souradnice (50,15) vraci prumerny denni vykon 2.62kWh. Cili na nabiti 50kWh baterky potrebuju nejakych 20kWp (jeste horsi, nez jsem odhadoval).

                  Nicmene abych neteoretizoval, natahl jsem cisla z tabulky do Excelu a pro tvou/vasi (kdyz uz jsou tu nekteri haklivi na tykani) 10kWp elektrarnu je prumerna denni vyroba 23kWh, cili to celkem presne odpovida (a to neresim mesice, kdy se vyrobilo necelych 250 – pod 10kWh denne)

                  Velikost elektrarny jsem vzal z http://www.ceska-solarni.cz/kalkulacka2011.php#
                  Pokud je to totalne mimo, uznavam, spletl jsem se.

                  Ad celkovy soucet – ono to v souctu asi vyjde, ale pokud chci byt sobestacny, musim (predpokladam) pocitat s nejhorsim pripadem, ne s prumerem. A to porad jeste neresime akumulaci, jaka kapacita by byla treba, aby republika prezila noc.

                  Nic ve zlem (neni to reakce na tebe), ale prijde mi, ze je snadne byt eko a zeleny, dokud do baraku/mesta/zeme vede kabel, ktery v pripade tmy, mraku, bezvetri, sucha… chybejici energii doda z nejakeho fuj zdroje o kterem se nemluvi.

                5. Evidentně každý píšeme
                  Evidentně každý píšeme o něčem jiném. Nezpochybňuji kolik panelů je třeba na nabití 50kWh akumulátoru za jeden den. Reagoval jsem na Vaši narážku na to, že by se fotovoltaickými panely musela tapetovat krajina, respektive Vaši evidentně mylnou představu, že lidstvo je odkázáno na používání nějakých „fuj“ zdrojů a nevystačí si s tím nejdostupnějším, to jest přirozeným denním světlem.

                  Pro úplnou soběstačnost jedné rodiny by jste potřeboval nízkoenergetický rodinný dům, který by měl celou střechu pokrytou FVE, 100kWh akumulátorů + elektromobil … co by jste pak jako jednotlivec dělal s těmi 95% přebytků v průběhu celého roku? … prodával těm ostatním co žijí v panelácích.

                  Co se týká akumulace: na to aby ČR přežila noc by stačilo nahradit 1% osobních aut elektromobily a využít jejich akumulátory.

                  Až bude těch aut nahrazeno 50% již žádné „fuj“ zdroje nebudou potřeba … jestli budou lidi dost inteligentní a dohodnou se.

                6. Ale jo…
                  Ten odkaz na

                  Ale jo…

                  Ten odkaz na statak mi bohuzel nefunguje, nasel jsem neco, co tvrdi „Celková
                  plocha bytů v m²: 315 473 758“ (300km2, ale predpokladam 10patrovy panelak to pocita desetkrat, takze plocha strech bude mensi)

                  Pokud jsem se nesekl, denni spotreba CR je nejakych 200GWh. Kdyz 7 milionu aut, co v CR mame prumerne projezdi 10kWh (50km), tak to mame dalsich 70GWh. Nejaka dalsi energie bude treba na nahradu odpadniho tepla z elektraren, rekneme 300GWh dohromady. Cili mi (pro leden) vychazi 2000km2, 2.5% plochy CR, potazmo 7x plocha vsech bytu. Fakt mame tolik zastavene plochy?

                  Ale to je jedno, stejne je to akademicka diskuze 🙂

                  EDIT: ted jsem nasel: podle tabulky na http://www.malostranskadrbna.cz/zivot-a-styl/spolecnost/1351-cr-a-vyvoj-pozemku-v-case-ubyva-orne-pudy-pribyva-lesu-rybniku-i-zastavenych-ploch-boom-zazivaji-vinice.html
                  je „zastavena plocha a nadvori“ 132.000ha (1300km2), cili to skoro vyjde 🙂

                7. No, ale musíš započítat
                  No, ale musíš započítat i tu akumulaci v zimě, kdy nemusí 14 dní svítit přímé slunce, pak na 2 dny vyleze (a za ně se musí nabít akumulátory) a 14 dní opět nic, tak z 2,5 procent mas najednou desítky.

              2. solar, vitr, voda, nechal
                solar, vitr, voda, nechal jsem si firmou ktera se instalaci ostrovnich systemu zivi jiz prez 15 let udelat kalkulaci na elergeticky samostatny dum na nasem pozemku (zadna pripojka k el. siti, respektive mame tam elektrinu, ale ja si to nechal spocitat aby to zvladl system bez te pripojky, proste pasivne bez el. pripojky zvenci) kde hybridni system fotovoltaika/vitr zajisti ohrev vody, vytapeni domu, bezproblemovej chod domu po 5 dni bez svetla a vetru + zaloha 50KWh na dobiti auta, a celej sytem me spocetli na 1.45 milionu korun vcetne instalace, pritom strecha baraku by byla pokryta jen z pulky (podle plochy) , takze netusim kam na ty svoje moudra chodis ohledne prumeru a podobnych cifer co sem dlouhodobe hazis? pasivnich domu me coby projket proslo rukama nekolik a zacinaji se objevovat i projekty pasivnich obytnych domu alias „cinzaku“, a v zahranici co selduju nas obor vznikaji i pasivni mrakodrapy ci dokonce cela pasivni mesta, viz treba MazdarCity, pokud se chce tak to jde 😉 nejde to jen teoretikum jako ty

                jinak podle protoctu katastralniho urada spolecne e regulacnim energetickym uradem kdy na to vloni dostali od EU dotaci, tak jim vyslo, ze k pokryti energeticke potreby Ceske Republiky by stacilo fotovoltaikou polykrystalickyma panelama 17% pokrejt necelich 20% strech (prumyslove, kancelarske a obytne objekty) takze ikdyby se prihledlo k faktu ze pulka strech se pouzit neda a z te druhe pulky by se pouzila take jen pulka, porad mame vice nez dost mista na istalaci fotovoltaiky aniz by jediny panel nebyl na strese zastavene plochy, a porad je tu jeste moznost dnes stale casteji se objevujicich vetrikalnich vetrnzch elektraren ci kolovich vetrnych elektraren s malou rozbehovou rychlosti ktere se muzou pouzivat i na strechach obytne zastavby, a kdyby to nahodou i tak bylo stale malo, tak v CR mame obrovske mnozstvi nezastresenych parkovist na kterych se da take stavet pristresi s fotovoltaickym vyuzitim, coz je mimochodem ve svete jiz docela bezne, kuprikladu v japonsku si parkoviste treba u tovarny, prumysloveho komplexu nebo supermarketu bez fotovoltaicke strechy dnes jiz nepostavis, Nemci maji pokud vim podobny predpis, a misto na loukach a polich dnes stavej fotovoltaiku jen na trechach budov, nove vznikaji projekty nespadajici pod obytne dokonce musi pocitat s tim ze na strese bude fotovoltaicky system

                a mimochodem ten fotovoltaicky system podobneho rozsahu by stal cca podobne finance jako dostavba Temelina, za podobne penize by tedy bylo az 6x vice vykonu nez jaky ma posleze Temelin dodavat 🙂 narozdil od tvich teorii ja ctu radsi zpravy CEZ, CEPS a energetickeho regulacniho uradu, kde se podobne vize zkoumaji dopredu, a nechavaji si zpracovavat podobne analizi a plany na 30-40 let dopredu

                v danych zpravach se i zohlednuji ruzne scenare rozsirovani elektromobility, od nejoptimictejsiho kde elektromobilita prevladne (vice nez 50% aut) do 15 let az po pesimisticke kde s 50% pocitaji az na rok 2050

                1. Zajímavé informace, ale
                  Zajímavé informace, ale dost blbě se to čte.

                2. 1,5mega, na to co jsi
                  1,5mega, na to co jsi napsal? Nu kdybych nečetl web o ostrovním domě a jeho provozu zkušenostech a ceně co je to stálo, bych ti chlape věřil.

                  Ale 99 řečí „firma mi nacenila a řekla“, mi život ukázal jako „pohádky“ pro zákazníka. Kdyby to bylo „tak jednoduché a levné“, proč to v bohatším německu nemají? Nebute to spíše o tom, že co jsi napsal je PR firmy pro „PR podlehájící“ zákazníky co uvěří čemukoliv?

                  Zeptám se jinak, máš zkušenost z provozem FVE, alespoň na část provozu domu, že víš co jak to funguje (život a provoz) v reálu nebo jsi četl jenom co ti firma poslala, že to tak má být?

                3. no vzhledem k tomu ze ta
                  no vzhledem k tomu ze ta firma pro nas jiz nekolik instalaci stavela, tak to z jeji strany PR asi nebude, momentalne mame ve fazi vystavby od nich pasivni cinzak na Ustecku (jsme projekcni kancelar)

                  ale jako ver nebo never si cemu chces, me je tak nejak jedno cemu veris nebo neveris 🙂

                  ano s provozem FVE mam zkusenosti, na strese naseho domu mame 6kWp set jiz prez 7 let a jedeme na „zeleny bonus“

      2. Vzhledem k chování
        Vzhledem k chování rchlonabíječek bych hádal že se bude jednat o cenu vyšší, než normálně, Tedy pokud tam nebude také vyrovnávací baterie, která by celé zařízení ale prodražila, navíc by asi dost takovým provozem trpěla.

        No pokud vím, tak jsme vám proud dodávali z naší elektrizační soustavy a bylo to bez nějakých větších problémů. Navíc ČR má zdrojů nadbytek a sodomu-gomoru udělal mimochodem i neplánovaný požár v jedné z uhelných elektráren v tom období.

        Co je třeba jsou plynová soustrojí, ale ne ZP nutně jako takový, lze vyrábět syngas, svítiplyn, vodík, nebo power to gas, pak je možné provozovat nouzově PPC na kerosin, tedy rezervní palivo by mělo být. Dále by bylo dobré posílení elektrizační soustavy v rozsahu V4, nebo ČR-SR, tak aby bylo možné zapojení maxima OZE, to by mohlo vést k tomu že se v letním období vyhneme spotřebě množství fosilních paliv. Ale zase problémy s tím že by byly třeba rychlé záložní zdroje.

        Pokud model V4, pak potřebujeme vedení od Baltu k Panonské pánvi.

        1. Chlape, mám jeom otázku
          Chlape, mám jeom otázku víš něco o výrobě elektřiny a jak teď funguje distribuce elektřiny po evropě?

          Viz tvoje „posílení V4“, která teď nese „OZE“ z měmeckého severu na jih, protože němci se vyflákli na budování, takže ukazuje, že V4 soustrava již v potřebné „kapacitě“ už stojí…
          A to nekomentuju ty další bludy co jsi napsal :(…

  4. Model 3 reservations are so
    Model 3 reservations are so strong that customers may have to wait for years for their cars.

    According to analysts at Cairn Energy Research Advisors, Tesla, which will start shipping the Model 3 at the end of 2017, could ship 76,860 Model 3 cumulative cars by the end of 2018. That includes 12,200 shipped within the year of 2017, and 64,660 shipped within 2018.

    In my mind those are pretty optimistic numbers, as Tesla predicted it would start shipping its Model X crossover SUV cars by the end of 2015, and then ended up shipping only about 250 Model X cars in 2015. And remember Tesla has only delivered a little over 100,000 cars in total over its lifetime.

    While not all reservation holders will ultimately buy the Model 3, let’s say they do for argument’s sake. You’d need have a reservation number lower than 76,860—the predicted total to be shipped by the end of 2018—to get one before the end of that year. If only half of the Tesla Model 3 reservation holders convert into buyers, then you’d need to be in the first 153,720 reservation holders to get a car by the end of 2018.

    1. No taky bych to tak videl.
      No taky bych to tak videl. Co uryvek opomiji je velkost vybavy objednaneho vozu. Dokazu si predstavit ze uz, jen kuli tomu aby meli teslu3 driv, spoudta lidi co si objednali „pozde“ si radeji priplati za plnou palbu jen aby preskocili frontu. Dokazu si realne predstavit ze diky tomu, clovek co stal vcera ve fronte a planuje zakladni model, tak si pocka necekane dlouho, klidne i do roku 2020. Ono se totiz tech objednavek do te doby nahromadi klidne k 400k a to mate hned klidne 200k lidi co si objednaji teslu rozhodne v lepsi vybave nez zakladni.

  5. Auto vypadá celkově hodně
    Auto vypadá celkově hodně pěkně. Takové menší Esko. Vzhledem k tomu že auto bude k dostání od 35000 dolarů a bude mít dojezd cca 330 km tak je to něco co začne pomalu ale jistě měnit pohled na dodnes příliš drahé nebo nevzhledné elektromobily. Jen se mi nelíbí že místo dvou displejů má pouze jeden centrální 🙁 To je škoda 🙁 A taky to že v ČR se to dle auto asi pod milion nekoupí :/

    1. Lidé už možná nechtějí
      Lidé už možná nechtějí podporovat saúdské povaleče a možná chtějí tichá auta, která ve městech nesmrdí. Také možná nechtějí podporovat válečné konflikty kvůli ropě. Třeba nechtějí mít pláže zaděláné od tankerů převážejicí ropu.
      Takže bravo Teslo!
      A nějaký dojezd 200, nebo 250km není vůbec důležitý, když je na každém rohu nabíjecí stanice.

  6. Celou dobu sem si říkal,
    Celou dobu sem si říkal, že lidi nevydrží čekat, když tady už rok bude Bolt. Ale vzhledem k tomu, že plánovaná výrobní kapacitabu Boltu bude podle mě tak max 20-50tis. kusů ročně (spíš 20tis), může být Elon celkem v klidu a všechno co se jim podaří vyrobit do roku 2020 bez problémů prodá.

    Teď už je jen otázka, jestli se po uvedení kompletní specifikace a té lepší druhé poloviny informací nasbírá jen 500tis rezervací nebo ještě víc ? :))

    1. Podle mě i kdyby byl Bolt
      Podle mě i kdyby byl Bolt zvládl navýšit výrobní kapacitu, tak si stejně radši lidi koupí Teslu, která má k dispozici SC a autopilota.
      Krom toho konkurentem Modelu 3 není jenom Bolt, ale všechna auta v této cenové kategorii. Model 3 je stále hlavně auto…

      500 tisíc rezervací by bylo super 🙂 Taky si myslím, že to tak nakonec dopadne, podle tohoto trendu možná i víc 🙂

        1. A bude i nejaky priklad cim
          A bude i nejaky priklad cim o tolik prevysuje konkurenci? Nebo je to jen obvykla Teslonanie?

          Vzhled je subjektivni, dojezd i cena podobne, uvedeni na trh horsi, nabijeni zdarma nejspis nebude (tim by se urcite pochlubili)…

          Tesim se na Vasi odpoved
          S pozdravem Vas p.t. Trotl

          1. Co třeba:
            – 0 to 60 in 6

            Co třeba:

            – 0 to 60 in 6 seconds; other versions of the Model 3 will go faster. (Bolt těžko)
            – 5 adults will fit comfortably inside. (Bolt 4,5)
            – comes with autopilot and supercharging standard. (Bolt neumí)
            – The price is $35,000 USD. (Bolt 37500 USD)
            – Rear wheel drive or dual motor (Bolt FWD)
            – Low center of gravity (jízdní vlastnosti budou někde trochu jinde než u vysokého Bolta)
            – Glass roof

            1. Popravde ani jedno z toho mi
              Popravde ani jedno z toho mi nezni tak, ze bych se mel citit jako idiot kdybych to nemel. Krom toho z autopilota tam bude jen hw a safety features (coz podle nejakeho videa bude mit Bolt nejspis taky – predvadeli nouzove zastaveni pred prekazkou podle kamery). Dual motor v „levne“ Tesle taky nejspis nebude a o vyhodnosti FWD vs RWD se muzem hadat do aleluja (podle me je do EDC auta lepsi predokolka). To teziste je taky otazka, baterky budou plus minus stejne vysoko.

              Jedina zajimava vec je podpora supercharger konektoru, i kdyz u nas trochu sporna (zvlast pokud na obou mistech bude vedle SC i Combo).

              Naopak ten sileny kufr, do ktereho se da strcit tak notas nebo kufrik… Ale chapu, plne to vyhovuje cilove skupine – amik stredni tridy jezdici sam do prace (pak uplne nechapu to zduraznovani 5 dospelych).

                1. Me teda ten predni neprisel
                  Me teda ten predni neprisel nijak zvlast velky ani u S (ale mozna to klame – byl prazdny), u 3 bude zrejme mensi – v prezentaci rika, ze posunuli ridice dopredu, aby bylo vzadu vic mista na nohy…

  7. TESLA MODEL 3 versus
    TESLA MODEL 3 versus spalovák :
    zákl.celková cena TM3 = $35.000 / 1.000.000 Kč
    – palivo 500.000 Kč / 200.000 km / 20 let
    – servis 250.000 Kč / 20 let
    = očištěná cena 250.000 Kč
    + elektřina SC kombinovaná 100.000 Kč / 200.000 km
    + servis : 150.000 Kč / 20 let

    = faktická cena TM3 = 500.000 Kč no nekupte to 😉

    1. 20r. ? ludia si auta uz tak
      20r. ? ludia si auta uz tak dlho nedrzia, treba pocitat max. 10r. ze s tym potom jazdi niekto iny uz nieje pre kalkulacie relevantne, jedine ze sa zahrnie vykupna cena, tak nejak 2 az 4000 eur univerzalne, ako to robia vsetky vykupne 😀

      za chvilu to bude iba 5r. nova doba.

      1. TESLA MODEL 3 versus
        TESLA MODEL 3 versus spalovák :
        zákl.celková cena TM3 = $35.000 / 1.000.000 Kč
        – palivo 250.000 Kč / 100.000 km / 10 let
        – servis 100.000 Kč / 10 let
        = očištěná cena 650.000 Kč
        + elektřina SC kombinovaná 50.000 Kč / 100.000 km
        + servis : 50.000 Kč / 10 let
        – zbytková prodejní cena TM3 : 200.000 Kč

        = faktická cena TM3 = 550.000 Kč no nekupte to 😉

        1. Píšeš: zbytková
          Píšeš: zbytková prodejní cena TM3 : 200.000 Kč

          Zdroj je kde? Tedy bez funkčních aku, kdo to koupí?

          A to palivo, reálné porovnání
          Tesla: 1,14 Kč/km.
          Nafťák: 1,49 Kč/km.

          Pro 100.000km, je tedy rozdíl 35.000kč, kde jsi vzal 200kkč?

          Píšeš sevis kolik ušetříš, kde jsi vzal tu cenu, kd ypodele papírů je v ceně běžný servis(garančky apod.), ale tlumiče atd. tam není. Kde jsi vzal tu částku?

          P.S. Miluju krásná čísla, která i na první pohled jsou vycucaná s prstu…

  8. Pul milionu aut ta puvodni
    Pul milionu aut ta puvodni tovarna Toyoty dovedla smontovat z dovezenych dilu a ne vyrobit. Ted se vsechno podstatne vyrabi primo tam a pri me navsteve v zari minuleho roku byly prostory zcela plne. Kde jsou ty casy kdy vyrabeli prvni Signature – Model S a testovali je indoor-viz video NG z te doby. Zvladnout velkovyrobu bude orisek, ale nepochybuji, ze to tahle sympaticka garazova firmicka zvladne 😀

Napsat komentář