Tesla dokončila nákup Maxwellu, chystá přelomové vylepšení baterií a nástup solid-state?

Už v únoru jsme psali, že Tesla kupuje Maxwell Technologies, výrobce superkondenzátorů. Nákup se trochu protáhl, dokončen byl v těchto dnech. Pro Teslu bude nejspíš znamenat výrazný skok kupředu.

Výroba bateriových článků v gigatovárně Tesla dosahuje objemu asi 24 GWh ročně. Nákup Maxwell Technologies bude pro Teslu znamenat další výrazný náskok před konkurencí.
foto: Tesla

Společnost Maxwell Technologies ze San Diega byla založena už před 54 lety. Původně dodávala pokročilé technologie pro americkou armádu a jiné vládní agentury. V posledních letech se zaměřuje především na superkondenzátory (superkapacitory) a bateriové technologie.

Už v roce 2013 začala spolupracovat s jihokorejskou společností SK Innovation právě v těchto dvou oblastech. A zdá se, že od té doby se jí podařilo významné technologické zlepšení.

Slide z prezentace Maxwell Technologies.

Jízdní řád praktického nasazení nových bateriových technologií Maxwell/Tesla.
foto: Maxwell

Elon Musk, šéf Tesly, už před několika lety potvrdil, že Tesla sleduje takřka vše, co se v oblasti vývoje nových baterií děje. Ale že většina z toho je buďto na nic, nebo v příliš ranné fázi vývoje, a že reálně existuje jen pár technologií, které by mohly mít šanci na praktické uplatnění a skutečně zlepšení baterií.

Zdá se, že právě ve společnosti Maxwell se kuchtil právě tento typ technologií. Maxwell se už nějakou dobu prezentuje s novinkou nazvanou „suchá elektroda“, která nabízí energetickou hustotu 300 Wh/kg (+20-40 % než současné baterie Tesla) s jasnou cestou k 500 Wh/kg. Někteří analytici si myslí, že jde o první krok směrem k bateriím s pevným elektrolytem (solid-state).

Slide z prezentace Maxwell Technologies.

Slide z prezentace Maxwell Technologies.
foto: Maxwell

Navíc ale technologie Maxwell přinese i několikanásobné zlevnění a zjednodušení výroby baterií plus významné prodloužení jejich životnosti. To jde ruku v ruce s tím, co poslední dobou tvrdí Elon Musk. Totiž, že Tesla pracuje na baterii s životností 1,6 milionu km.

Spojení s Teslou proběhne za pomoci výměny akcií. Pohlcení Maxwellu dá Tesle zcela zásadní náskok před zbytkem konkurence a dává pro Teslu velký smysl. Tesla je totiž díky vertikální integraci dot možná jedinou firmou, která si dnes mohla Maxwell dovolit koupit.

Ne proto, že by na to ostatní neměli, ostatně cena kolem čtvrt miliardy dolarů není relativně nijak závratná, ale proto, že ostatní automobilky/výrobci baterií dnes nemají takové výrobní možnosti jako právě Tesla.

tisková zpráva

128 Comments on “Tesla dokončila nákup Maxwellu, chystá přelomové vylepšení baterií a nástup solid-state?”

  1. Hmmm to by mě zuajímalo co se v článku chápe pod pojmem
    Hmmm to by mě zuajímalo co se v článku chápe pod pojmem „několikanásobné zlevnění „. Kdyby se Tesle s povedlo skokově zlevnit baterie jenom na polovinu a k tomu navyšovat výrobu, tak má konkurence zaděláno na setsakra neklidnej spánek ….

            1. Já jednodušší revolucionáře vysloveně zbožňuju, jak
              Já jednodušší revolucionáře vysloveně zbožňuju, jak snadno se dokážou ztotožnit s představou nepřítele a cítit se dobře díky pocitu konání dobra a sounáležitosti s podobně postiženými.

              Stejné vzorce chování se táhnou naší civilizací tisíciletí, náboženství, nacionalismus, komunismus… stále dokola a dokola.

              1. no matláš pátý přes devátý ale to je v pořádku u
                no matláš pátý přes devátý ale to je v pořádku u ropáků tvýho kalibru 😉 ono zas tolik debilů s potřebou vozit si pldel Mustang V8 Bullšitt Back Grand Širokee V6 Overbland zaplatpánmlask néééni ;)))))) ale tím kvasinským vejmldems tomu nasadil korunu 😉 Prosim tě ty nemáš snad na pořádný brambo :)))

                1. Pokud se ptáš, proč mám i Superb, tak přesně kvůli
                  Pokud se ptáš, proč mám i Superb, tak přesně kvůli takovým lidem, jako jsi ty. Abych mohl jezdit ke klientům, kde můžeš být úspěšný, ale ne moc. Superb vypadá přijatelně, je přijatelně komfortní, nevyvolává negativní reakce a vrcholný dvoulitr i celkem jede. Sice vydrží max 3 roky, ale to mě nevadí.

                2. :)))) joo vtipný 1* ;))
                  :)))) joo vtipný 1* ;))

                3. Mě to vtipný nepřijde a nemám popravdě chuť bavit se o
                  Mě to vtipný nepřijde a nemám popravdě chuť bavit se o spotřebním autě.

                4. Podle me je hodne smutne, ze auto – vec, ktere je narona na
                  Podle me je hodne smutne, ze auto – vec, ktere je narona na suroviny, vyrobu a dopravu (nejen k zakanzikovi) je spotrebni vec. Proc nekdo nevyrobi auto na cely zivot? Pro ty, co chteji nove a nove funkce samozrejme s moznosti rozsireni (u SW neni problem).

                5. Protože to není fyzikálně možné – komponenty se
                  Protože to není fyzikálně možné – komponenty se používáním opotřebovávají. Jinak já mám jedno auto na celý život. Ovšem to si samozřejmě ˇšetřím“.

                6. Myslite, ze nelze vyrobit loziska, ozubena kola, aj. na
                  Myslite, ze nelze vyrobit loziska, ozubena kola, aj. na miliony km? Nebo ze se osupuji sedacky? Uz dnes jsme zvykli par veci menit (napr filtry, desticky, pneu), dokazu si predstavit, ze budou soucastky, ktere se cas od casu menit budou a bude to v navrhu co nejsnadnejsi. Ale proc plecharina neni z nerezu (misto 30.000 to bude stat 100.000).
                  No a ktery fyzikalni zakon rika, ze kdyz neco pouzivam, ze se to opotrebovava? 🙂 Neni to spis pouzitou technologii, oroc to nevydrzi nez fyzikalni nemoznosti? 🙂
                  Kdyz uz se budeme bavit o ekologii, tak tu nekdo podotknul,z enejekologictejsi auto je to ,co se nevyrobi, takze tady mame docela velky potencial, ne?

                7. „ouzivam, ze se to opotrebovava“
                  Protože se to fyzicky

                  „ouzivam, ze se to opotrebovava“
                  Protože se to fyzicky vzájemně tře a tím se to neustále byť mikroskopicky odírá.

                8. A jak to je u maglevu? 🙂
                  A jak to je u maglevu? 🙂

                9. Přesně je třeba udělat auto na pořád. Za takovejch
                  Přesně je třeba udělat auto na pořád. Za takovejch 100mil by to neměl být problem.

                10. tvoje extra popelnice s extra emisema mají tady na
                  tvoje extra popelnice s extra emisema mají tady na elektromobilním pupku hybriducézet extra přednost ;))

                11. Jde o to jak vnímáte svět. Dvoulitový Superb na mne
                  Jde o to jak vnímáte svět. Dvoulitový Superb na mne působí tak, že máte dost peněz aby jste je vyhazoval za provoz zbytečně velikého a velkoobjemového fosila, ale pravděpodobně jen ze setrvačnosti stylu konce dvacátého století. Zbytek Vašeho vozového parku na mne působý tak, že jste ubožák co si provozem naprosto zastaralých popelnic, které byly symbolem něčeho před více než 50ti lety kompenzujete nějaký osobní nedostatek at fyzického či psychyckého rázu. Když na konci druhé dekády dvacátého prvního století přijedete něčím takovým, jste spíš pro smích a k politování.

                12. Dvoulitrový motor je velkoobjemový pouze pro majitele 1.0
                  Dvoulitrový motor je velkoobjemový pouze pro majitele 1.0 tsi klenotů. Případně cestovatele hromadnou dopravou.

                  Špatná zpráva – tito si elektromobily nemůžou a nebudou moci dovolit nejspíš nikdy.

                  Zbytek nekomentují… možná malá rada přiměřená vašemu uvažování – běžte si pustit nové Simpsonových a pak se zamyslete, proč ty staré díly byly o galaxii lepší zábava.

                13. Hele, ty co si kupujou Nissana 370, prej ho maj malýho, je to
                  Hele, ty co si kupujou Nissana 370, prej ho maj malýho, je to pravda?

                14. Nedokážu posoudit, na srazech si je zetkaři nepřemeřují.
                  Nedokážu posoudit, na srazech si je zetkaři nepřemeřují. A jestli to bylo na mě, tak já používám kondomy Magnum od Trojnů, dodávka bez cla deklarovaná jako zdravotnické pomůcky, jestli ti to pomůže. Jen doufám, že mi je na celnici nepropichují. 😀

                  Doufám, že jsem uspokojil tvoji zvědavost 😀

                15. Tak to mi pověz, co člověka vede k tomu, aby si nechával
                  Tak to mi pověz, co člověka vede k tomu, aby si nechával dovážet kondomy z USA, když je může normálně koupit tady?

                16. Tak je trochu blbý když si v drogérii na rohu kupuješ
                  Tak je trochu blbý když si v drogérii na rohu kupuješ Trojan liliput, co kdybys tam potkal sousedku? 😀

                17. 😀 Dobrý stěr toho magora 😀
                  😀 Dobrý stěr toho magora 😀

                18. Trojan Magnum? Rád si nechám poradit. Nějaký český
                  Trojan Magnum? Rád si nechám poradit. Nějaký český eshop? Já je tady nikde nesehnal. Z USA objednávám ta balení v krabce po 12. Jednou mi přišel igeliťák plnej natrhaných kusovek, ale v pohodě 😀
                  Tohle je hodně divné téma, ale je fakt, že nejen u aut je kvalitní guma základ. 😀

                19. Myslel jsem proč zrovna kondomy Trojan, když tu máme mraky
                  Myslel jsem proč zrovna kondomy Trojan, když tu máme mraky skvělých výrobců třeba z Německa. Na Trojanech není nic speciálního, proč by stálo za to je dovážet. Je to z mýho oboru, tak jsem zvědavej 🙂

                20. Protože jsem nikdy neměl selhání, ani při extrémním
                  Protože jsem nikdy neměl selhání, ani při extrémním zatížení, což o Durexech XL, nebo jak se to tehdy jmenovalo, říct nemůžu.
                  A co funguje, neměním. Takže loajalita spokojeného zákazníka.

                21. Když ho pořád nebudeš cpát do laufů svých sračkometů,
                  Když ho pořád nebudeš cpát do laufů svých sračkometů, tak ti budou stačit i durexy.

                22. To doufám i já, že na tý celnici mají rozum. To by nám
                  To doufám i já, že na tý celnici mají rozum. To by nám tady běhalo koxotů. Uplně tady stačíš ty sám.

                23. Kdysi jsem byl majitelem litrového „klenotu“, tak i
                  Kdysi jsem byl majitelem litrového „klenotu“, tak i cestovatelem MHD.

                  A DOBRÁ ZPRÁVA – i jako bývalý majitel výše zmíněného klenotu, mám již druhé elektroauto.

                  Zbytek též nekomentuji – Simpsonovi jsem nikdy nesledoval s takovým zájmem jako vy, abych si povšiml zda jsou zde kvalitativní změny.

                24. Tak teď jste opravdu pobavil 🙂 Auto střední třídy a
                  Tak teď jste opravdu pobavil 🙂 Auto střední třídy a motor 2 litr je u vás velkoobjemový? To je, dle mého názoru, velikost motoru adekvátné této třídě aut, přičem vrcholním modelům z této třídy (zvláště u prémiových značek) by vyloženě slušel objem 3 litry a samozřejmě odpovídající výkon.

                  Smiřte se s tím, že každý máme jiné požadavky na přepravu a ne každý může (je ochoten) jezdit v něčem, co připomíná golfový vozík. Vy ano, tak si to užívejte, drtivá většina lidí ne, tak jim jejich volbu nechte. Pořád dokola tady opakujete ty svoje nesmysly…

                  Pokud bych měl větší garáž, taky bych v ní už měl další auto, zrovna tu MX-5, je to krásný klasický roadster a ideální auto na letní výletu po ČR. Že to vás nebere, budiž, ale kvúli tomu nejsou ostatní k smíchu a politoivání, proberte se, člověče.

                  PS:
                  Pokud bych já z jakéhokoliv důvodu chtěl malé auto pro dva lidi, které může parkovat kolmo k chodníku (i když opravdu nevím, v čem je to nutnost), tak bych za cca. půlku ceny té čínské parodie na auto radši koupil lehce ojetého Smarta.

                25. Za prvé – začal jsem větou, že záleží na vidění
                  Za prvé – začal jsem větou, že záleží na vidění světa, takže nevím proč mi zdůrazňujete, že máme jiné požadavky na přepravu – to je evidentní.

                  Za druhé – jste skutečně přesvědčen o té drtivosti většiny, nebo soudíte jen podle lidí obdobného smýšlení kolem sebe, kterými se přirozeně obklopujete, a jejichž názory přijímáte raději a považujete za věrohodnější než protinázory? Jinými slovy, z čeho čerpáte opodstatnění pro pojem „drtivá většina“?

                  Za třetí – Na rozdíl od Vás jsem Váš, nebo názor pana Runnera42 nikdy neoznačil za nesmysl. Nevím kde berete to sebevědomí troufat si soudit nesmyslnost či smyslnost názoru jiných lidí.

                  Za čtvrté – člověk, který se na konci druhé dekády jednadvacátého století prezentuje 50 let starými hodnotami je k politování. Vám by nepřišlo politování hodné, kdyby se někdo hrdě prsil za to, že již má doma černobílou televizi, drátový telefon a kdyby mohl, tak si pořídí i automatickou pračku?

                  Za páté – parkovat kolmo k chodníku není NUTNOST, ale až neuvěřitelná výhoda. Tedy ve velkoměstě. Pokud u Vás převažují zkušenosti z širých dlouhých lánů, tak chápu že tuto výhodu nemůžete vnímat. A ojetý Smart za polovinu, by se mi při mém nájezdu na provozu set sakramentsky prodražil.

                26. Stačí když se podívám na vozový park nejenom tady, ale i
                  Stačí když se podívám na vozový park nejenom tady, ale i v bohatší Německu a vidím, že drtivá většina lidí prostě jezdí v autech větších než Smart nebo ten váš Číňan. A to i ve městě i do práce, na nákupy a pod. A ve většině sedí jeden člověk. To je prostě realita.

                  Nerozumím, elektricky Smart by se vám nevyplatí a ten Číňan co stojí o 200 litrů víc se vám vyplatí? Hm… a to jsem myslel, že matematiku umím.

                27. Máte pravdu, že taková je soudobá realita, ale jedná se
                  Máte pravdu, že taková je soudobá realita, ale jedná se pouze o setrvačný efekt sociálního modelu z konce dvacátéhé století. A ani v té realitě dnešních dnů už nejsem přesvědččn o té drtivosti. Tato situace se mění a rychlost změny akceleruje. Každým dnem velkých pětimístných aut s nesmyslně velkým kufrem ubývá a malých městských aut přibývá. Zatím dominantněji čtyřmístných, ale dvoumístná očekávám v druhé vlně za pár let. Mám holt několik let náskok. 🙂

                  PS: myslel jsem, že mluvíte o Smartu se spalovacím motorem, protože eSmarta za půlku rozhodně neseženete. Jinak by to též byla dobrá volba. Jen bych měl za tytéž peníze ojeté auto, kdežto takhle mám nové se zárukou.

                28. Ano, realita je taková a popravdě, žádnou změnu
                  Ano, realita je taková a popravdě, žádnou změnu nepozoruji ani v tom Německu. Pracuji tady už 14 let je to pořád stejné, max. občas potkám nějaký ten elektronobil, ale taky to není žádný zázrak. Ano, prodeje sedanů klesají, ale ruku v ruce s tím stoupá prodej aut kategorie SUV, nikoliv na úkor malinkých dvoumístních aut.

                  Pětimístné auto s velkým kufrem není nesmysl, je to rodinné auto pro rodinu, která nechce (nemůže) jezdit veřejnou dopravou. A tento úkol toto auto plní dobře a dlouho ještě bude. Ať už je to sedan, kombi nebo dnes módní SUV. To, že vy nepotřrbujete větší auto s kufrem, neznamená, že je to tak u všech uživatelů. Realita ukazuje, že je to naopak – ta výjimka jste vy 🙂

                  Smart elektro se dá sehnat za 269 a 275 tisíc, jsou teď dva na sauto.cz od Protech, r. 2015. Nájezd 45 tisíc, což mi přijde jako nové. A jelikož na EV se údajně nemá co pokazit, přijde mi to rozhodně lepší volba než nějaký neprověřený Číňan za půl mega. Ale jsou to vaše peníze…

                29. Vzhledem k tomu, že nemám žádná objektivní statistická
                  Vzhledem k tomu, že nemám žádná objektivní statistická data, tak to holt budeme muset nechat subjektivnímu vnímání. Já prostě tu změnu vidím. Přiznávám, že nevím jak v Německu, nejen že jsem tam dlouho nebyl, ale vlastně jsem tam ani v minulosti nikdy často nejezdil. Ale tady na tom našem dvorečku došlo v naší ulici za posledních 5 let k naprostému posunu…
                  Před 5ti a více lety, tu byly běžně auta tipu Octavie combi a byly tu i SUV tipu Hyunday SantaFee. Od té doby, je tu jedna výměna za Fiat Pandu, dvě City Go, no my jsme přesedlali no a my dvě EV (jedno sdílené se sousedem). Takže jen v naší ulici za posledních 5 let (z cca 10 domů) pět změn k menším vozům jako rozměry tak obsahem a ani jedna opačným trendem.
                  Vím, že to budete brát jako že posuzuji svět podle naší ulice, a dá se to tak říct, ale na druhou stranu jsme typický vzorek ulice příměstského satelitu.

                30. Já taky nemám objektivní data, jenom co pozuruji kolem sebe
                  Já taky nemám objektivní data, jenom co pozuruji kolem sebe a v právi a na ulicích, atd… prostě tu změnu nevidím.

                  Pokud se kouknu k nám do ulice, tak v 2012 kdy jsme se nastěhovali a dnes – žádná změna, na 10 baráků je tuším 15 aut, větší rodinná auta a i menší jako 2.auto pro manželku, partnerku. Žádné elektro, ani dvoumístné auto, jediný hybrid – můj Lexus 🙂

                  Pak loni další baráky, celkem 12 rodin a je to cca. stejné, na barák 1-2 auta, většinou velikost Fabky, Octávky, prostě taková česká klasika. V Německu je rozdíl v tom, že je tam víc těch Smartů a obecně malých aut. Ale ne na úkor velkých rodinných aut, prostě jako navíc, protože jsou bohatší a více rodin má 2 a víc aut než je tomu u nás.

                31. Jako by jsme žili každý v jiném světě. 🙂
                  Tak to holt

                  Jako by jsme žili každý v jiném světě. 🙂
                  Tak to holt necháme koňovi, ten má větší hlavu, a za pár let uvidíme, kam se trend začne posouvat.

                32. Z toho si nic nedělej, von je to jenom okresní chytroprd co
                  Z toho si nic nedělej, von je to jenom okresní chytroprd co je plnej dojmů a dál než za svojí německou králíkárnu nevidí.

                33. Debil je spíš ten, kdo jiné považuje za debily jenom
                  Debil je spíš ten, kdo jiné považuje za debily jenom proto, že jezdí třeba v Mustangu nebo Jeepu a nejezdí v polorozpadlém bavoráku 🙂

                34. Moc prosim vsechny, co druhe urazi (a je jedno, ke kteremu
                  Moc prosim vsechny, co druhe urazi (a je jedno, ke kteremu „taboru“ patri (napr. Jenja, Kuk, Koudelka, Vodnrak, Realista) ), prectete si predchozi prispevek a nez zacnete druhe posuzovat, uvedomte si, jak Vase posuzovani vypada. 🙂 Navic to hodne degraduje tento server. Neverim, ze urazkama jeste nekdo dokazal druhemu zmenit nazor. Vy si to myslite, ze urazite? Jak to dle Vas funguje? 🙂

                35. PS: s popelnicema Mustang V8 Bullšitt Back Grand Širokee V6
                  PS: s popelnicema Mustang V8 Bullšitt Back Grand Širokee V6 Overbland je automaticky jasnej každej, takovejch debilů frepublice moc není :)))))))

                36. Ty jsi velice naivní a krátkozrakej, když posuzuješ lidi
                  Ty jsi velice naivní a krátkozrakej, když posuzuješ lidi jen podle jednoho předchozího příspěvku a ještě na tom zakládáš svoje morální hodnoty a rady. Evidentně vo těch lidech, které posuzuješ víš starou belu. Každej z těch blbců si svoji pozici vysloužil dlouholetou usilovnou a tvrdou prací a ne jedním příspěvkem :)))
                  Ty jsi jak ty naivní voliči s dvoutýdenní pamětí co volej jen podle toho co jim zrovna mile se usmívající grázl politik pěknýho nakuká a slíbí a vůbec si nemůžou vzpomenout jaký svinstva tu páchal před 10ti lety natož co říkal. :)))

                37. Nikdo nepopírá zásluhy letitých pardálů serveru, ale
                  Nikdo nepopírá zásluhy letitých pardálů serveru, ale musím s panem Pavlem K souhlasit, že nadávkami a urážkami příspěvek či komentář na hodnotě a kvalitě nezískává, ale ztrácí. A je úplně jedno jak letitý a zasloužilý matador jej napsal.

                38. Bohužel Kukova inteligence na psaní slušných příspěvků
                  Bohužel Kukova inteligence na psaní slušných příspěvků nestačí.

                39. Zajímavý jak přemejšlíš :)))
                  Nemluvil jsem o sobě

                  Zajímavý jak přemejšlíš :)))
                  Nemluvil jsem o sobě natož o nějakých zásluhách matadorů :)), ale ironicky o blbcích kteří si svým dlouhodobým přidáváním stupidních příspěvků vydobyli pozici totálních zabedněnců s kterýma je rozumná diskuze marná, nemožná nebo rovnou tvrdí hovadiny, který nejsou schopný vyargumentovat. Už to chápeš? Když vidíš takovýho jedince jak už po 1058 rozjíždí tu samou nesmyslnou diskuzi s někým nově příchozím, který netuší na jakýho zabedněnce narazil, tak už ti to nepřidá moc přínosný ani zábavný.

                40. Kde jsme psal, ze posuziji lidi dle jednoho prispevku? Vsichni
                  Kde jsme psal, ze posuziji lidi dle jednoho prispevku? Vsichni zminovani urazi pravidelne.
                  A jsme naivni proto, ze si naivne myslim, ze urazkami cloverk nazor druheho nezmeni? 🙂
                  Opravdu mam kratkou pamet? Dukaz by nebyl? 🙂
                  A co je spatneho na slusnosti? 🙂

                41. „Vložil/a Pavel K, Pá, 2019-05-17 14:55
                  „prectete si

                  „Vložil/a Pavel K, Pá, 2019-05-17 14:55

                  „prectete si predchozi prispevek a nez zacnete druhe posuzovat“

                  Naivnější radu už jsem dlouho neslyšel.

                42. Pavel K:
                  Tedy dobrá.
                  Příspěvky směrované na tebe budou z

                  Pavel K:
                  Tedy dobrá.
                  Příspěvky směrované na tebe budou z hlediska míry urážlivosti nadále již korektní; toto však vyžaduje jistý balancing.
                  Prohlašuji tě tedy ve zdejších debatách za svého nepřítele…

                43. Ja bych byl rad, kdyz byste neurazel nikoho, o mne nejde, ja
                  Ja bych byl rad, kdyz byste neurazel nikoho, o mne nejde, ja jsem splachovaci, ale nekdo s etim necha vyprovokovat a pak urazky jen litaji.
                  Pro me nepritel nejste, neznam Vas 🙂

                44. no právě že joo!! jezdit si pldel v nenažraný americký
                  no právě že joo!! jezdit si pldel v nenažraný americký popelnici extra dovezený za další těžký fosil přes atlantik fevrope, smrdět tady stím krámem americký zaprodaný emisní normy v době elogickýho průseru (zbývá 11 let 50% CO2) kdy by se mělo šetřit a vidí to fakt snad jen devátáci základky dycky fpátek na náměstí, je debil zralej na vobjetí klíčkem víš proč? Nemá Sentry Mode :)))))))))))))))

                  https://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/vandalove-se-bavi-objizdenim-auta-klicem-tesla-je-ale-prekvapila.html

                45. ono objednat si lionky z usa, které jsou vyrobené v číně
                  ono objednat si lionky z usa, které jsou vyrobené v číně z lithia z chile prodejcem z německa, který však neprodává (litec,litarion), to je ekologie a to jsem absolvoval

  2. Maxwell bez atraktivního produktu směřující od poloviny
    Maxwell bez atraktivního produktu směřující od poloviny roku 2018 k bankrotu se zachraňuje prodejem Tesle směřující tamtéž. To je sranda.
    Takže druhé SolarCity, generující každý kvartál pěknou pūl miliardu ztráty?

        1. Mustang V8 Bullšitt Back?
          Grand Širokee V6 Overbland ?? co

          Mustang V8 Bullšitt Back?
          Grand Širokee V6 Overbland ?? co je to za amerikánský vejmld :))
          jé hele kvasinská popelnice Superb 206kW Laurin&K takových debilů moc nejezdí, vobjet klíčkem! … Nemá Sentry Mód :))))))))

          https://www.novinky.cz/auto/504972-muzi-v-usa-poskrabali-teslu-klicem-a-bouchnuli-do-ni-dvermi-vuz-vsechno-natocil.html

      1. Držím palce, ale těmy drobnými to nezachráníte. Držím
        Držím palce, ale těmy drobnými to nezachráníte. Držím palce i Tesle a Elonyovi, i když jejich automobil zřejmě kupovat nebudu. Nicméně vývoj baterií je velmi žádoucí počin s ohledem na budoucí skladování čisté energie!!!

          1. Insider Trading – od 1 března do těď
            Musk Elon CEO May

            Insider Trading – od 1 března do těď

            Musk Elon CEO May 02 Buy 243.00 102,880 24,999,840 33,927,560 May 06 09:04 PM
            Straubel Jeffrey B Chief Technical Officer Apr 26 Option Exercise 31.49 15,000 472,350 321,398 Apr 30 08:17 PM
            Straubel Jeffrey B Chief Technical Officer Apr 26 Sale 239.08 15,000 3,586,274 306,398 Apr 30 08:17 PM
            Gracias Antonio J. Director Apr 10 Option Exercise 29.66 13,284 394,003 20,712 Apr 11 09:32 PM
            Gracias Antonio J. Director Apr 10 Sale 276.07 15,480 4,273,520 5,232 Apr 11 09:32 PM
            Gracias Antonio J. Director Apr 09 Option Exercise 29.66 1,116 33,101 8,728 Apr 11 09:32 PM
            Gracias Antonio J. Director Apr 09 Sale 274.22 1,300 356,485 7,428 Apr 11 09:32 PM
            Straubel Jeffrey B Chief Technical Officer Mar 26 Option Exercise 30.01 15,000 450,111 321,398 Mar 28 08:01 PM
            Straubel Jeffrey B Chief Technical Officer Mar 26 Sale 267.50 15,000 4,012,456 306,398 Mar 28 08:01 PM
            Buss Brad W Director Mar 14 Option Exercise 29.66 19,271 571,578 20,811 Mar 18 09:19 PM
            Buss Brad W Director Mar 14 Sale 292.45 19,271 5,635,804 1,540 Mar 18 09:19 PM
            Gracias Antonio J. Director Mar 13 Option Exercise 29.66 7,200 213,552 16,002 Mar 14 09:21 PM
            Gracias Antonio J. Director Mar 13 Sale 287.46 8,390 2,411,756 7,612 Mar 14 09:21 PM
            Gracias Antonio J. Director Mar 12 Option Exercise 29.66 7,200 213,552 17,192 Mar 14 09:21 PM
            Gracias Antonio J. Director Mar 12 Sale 283.46 8,390 2,378,195 8,802 Mar 14 09:21 PM
            Guillen Jerome M President, Automotive Mar 05 Option Exercise 0.00 526 0 8,343 Mar 07 09:32 PM
            Ahuja Deepak Chief Financial Officer Mar 05 Option Exercise 0.00 2,667 0 29,077 Mar 07 09:07 PM
            Guillen Jerome M President, Automotive Mar 01 Option Exercise 139.34 1,000 139,340 8,860 Mar 05 09:08 PM
            Guillen Jerome M President, Automotive Mar 01 Sale 306.75 1,000 306,750 7,860 Mar 05 09:08 PM

                1. dík pěkný, až teprv ted jsem si uvědomil, že se dá v
                  dík pěkný, až teprv ted jsem si uvědomil, že se dá v tý tabulce klikat i na jména a filtrovat transakce! 😉 čím dál víc sám sebe udivuju jak sem někdy k nevíře blbej soudluzi :))

            1. to vim taky nejsem úplně blbej že když to nespadne víc
              to vim taky nejsem úplně blbej že když to nespadne víc tak je tam hranice podpory, ale proč zrovna 170? To má nějaký geometrický důvod sekty broukerů a sebranky šoterských přicmrdávačů nebo je ftom nějaký historický původ? 🙂

                1. No to že ty štekáš a zahrabáváš si kosti vod večeře
                  No to že ty štekáš a zahrabáváš si kosti vod večeře jako tvůj fotr ti fakt nezávidim 😀

                1. To já nevím, ale takto se to dá říct o každém
                  To já nevím, ale takto se to dá říct o každém přispívajícím, z obou stran názorového spektra. Takže nelze to říct tak, že na autoforu jsou jenom debilové a jsou to skuteční uživatelé a na hybridu jsou jenom rozumní uživatelé a ti co vystupují jako elektrofanatici jsou fosilní trolové… takto se to opravdu říct nedá, i když by si to nekteří tady přáli a takto si to idealizují 🙂

                2. Já vím jenom velmi matně, co je autofórum, nikdy jsem tam
                  Já vím jenom velmi matně, co je autofórum, nikdy jsem tam nebyl a ani se tam nechystám. A taky je potřeba rozlišovat, co je názor, co je nesmysl a co je evidentní troling a provokace. Troling z kterékoliv strany je nutné ignorovat, s jinými názory můžete polemizovat, ale nesmysl můžete už jenom vyvracet.

              1. nikoli, rozdíl mezi ropákama a elektrikářema je ten,
                nikoli, rozdíl mezi ropákama a elektrikářema je ten, že:

                1) ti špatní = ropáci vehementně zabedňují vývoj aby si udržely dobře sypající koryta s mašinérií černý sračky minulýho století s všemi důsledky to jim je sobecky jedno hlavně když každoročně havaj

                a

                2) ti dobří eletrikáři mistra Mlaska nebo proroka vizionáře inventora říkej tomu jak chceš, chtějí podpořit zdravý rozum, elegantnější dopravu, snížit ropný výpalný států ropákům, čištý vzduch do plic a už žádný vyblitý tankery 😉

                https://zoom.iprima.cz/mimo-kontrolu/zkaza-supertankeru-amoco-cadiz

                1. Zapomel jsi na 3. skupinu
                  3) ti nestastni = ti co maji vadne

                  Zapomel jsi na 3. skupinu

                  3) ti nestastni = ti co maji vadne poloosy

                  Sorry, ja musel 😀

                2. těch moc není co mají X Performance a navíc dostávají
                  těch moc není co mají X Performance a navíc dostávají 04/2019 už inovovaný poloosy za €2600 no a těch pár štastlivců co měli pozáruce… no co se dá dělat 🙂

                3. Každý fanatismus a násilné prosazování své myšlenky,
                  Každý fanatismus a násilné prosazování své myšlenky, o které jsem skálopevně přesvědčen, že je správná, je špatný. I ten islámský terorista-fanatik je pevně přesvědčený, že on je ten „správný“ a ze svého úhlu pohledu mu to tak přijde přirozené.

                  Nevím, jestli elektromobilita je budoucnost, možná ano, to se uvidí. Ale rozhodně není dobrý fanatismus v jakékoliv podobě, takoví ti „pachatelé dobra“ ve smyslu „my vám ty elektrokrámy nanutíme, i kdybyste nechtěli, jde přeci i o vaše dobro“.

                4. Emise se maji snizovat (najde se nekdo, kdo si mysli, ze NOx,
                  Emise se maji snizovat (najde se nekdo, kdo si mysli, ze NOx, SOx, COx se snizovat uz nidy nema?) a nikdo nenakazuje, jakou pouzije technologii. Ne?
                  Jinak plne souhlasim.

                5. Samozřejmě, že se mají snižovat. Ale to jde i bez
                  Samozřejmě, že se mají snižovat. Ale to jde i bez fanatismu. A spíš jsem narážel na různá individua tady na diskusi, kteří slepě hlásají slovo Elonovo a v konečném důsledku jsou spíš k smíchu 🙂

                6. 100 let a kulový snižování. když tomu vládne mafije
                  100 let a kulový snižování. když tomu vládne mafije musí se tomu pomoct i za cenu zničení všeho 😉 neměli tolik ropáci hrabat, nemuseli jejich nenažraná volba bitkoin na ně :)))

                7. Snižování různýma technologiema. Jo to už jsme viděli a
                  Snižování různýma technologiema. Jo to už jsme viděli a končilo to tím, že si každý čmoud bude povinně chcát do nádrže.

                8. Průměrný přizdisráč Mareček zase moralizuje a ví
                  Průměrný přizdisráč Mareček zase moralizuje a ví nejlíp jak co má fungovat :))))

                9. noo tak jesi 100 let ropný závyslosti výpalným je ti málo
                  noo tak jesi 100 let ropný závyslosti výpalným je ti málo tak to honem mazej s kanystem na benzinku tam ti bude hej 😉

Napsat komentář