Tesla pracuje na baterii s životností 1,6 milionu km; staré Superchargery budou umět 150 kW

Salvu Tesla novinek z posledních dní doplňují dvě jednohubky: zvýšení výkonu nabíjecích stanic Tesla Supercharger v2 až na 150 kW a snaha o „milionovou baterii“.

Elektromobily Tesla Model S, Tesla Model X u nabíjecí stanice Tesla Supercharger.
foto: Tesla

Autorem výroku o baterii, která vydrží 1,6 milionu kilometrů (milion mil) není samozřejmě nikdy jiný než šéf Tesly Elon Musk. O problematice se rozhovořil na Tesla Autonomy Day, kde představil svou vizi služby sdílení robotických aut Robotaxi.

Doslova řekl, že auta (myšleno nejspíš zejména elektromobily Tesla Model 3) jsou v současné době navržena pro milion mil. Pohonná jednotka je navržena, otestována a schválena pro ujetí 1 milionu mil. Baterie ale mají životnost nějakých 500 000 až 800 000 km.

Následně bude možné jednotlivé moduly v bateriích vyměňovat. Musk ale řekl, že v současné době už Tesla pracuje na nové verzi baterií, která by měla také nabídnout životnost kolem 1 milionu mil. Do výroby mají jít už příští rok.

Musk dodal, že s cílem vytvořit super-efektivní robotickou taxislužbu, snaží se optimalizovat každý aspekt vozu, včetně třeba pneumatik. Cílem je dosáhnout minimální nutnosti údržby.

Výkonnější Superchargery

Další novinkou je, že Tesla se rozhodla navýšit max. nabíjecí výkon nabíjecích stanic Tesla Supercharger v2 u některých vozů až ke 150 kW namísto původně plánovaných 145 kW.

Jde o elektromobily Tesla Model 3 Long Range a Model S a Model X se 100kWh baterií (tedy nově také Long Range). Časem by ale měla tato možnost být otevřena i u dalších verzí elektromobilů Tesla.

Nedávno představená nabíjecí stanice Supercharger v3 zvládá elektromobily Tesla Model 3 nabíjet výkonem až 250 kW, nové verze Tesla Model S a Tesla Model X pak až 200 kW.

Electrek.co, InsideEVs

43 Comments on “Tesla pracuje na baterii s životností 1,6 milionu km; staré Superchargery budou umět 150 kW”

  1. Životnosti 1,5MKm a dezúdržbovosti moc nevěřím.
    Ok,

    Životnosti 1,5MKm a dezúdržbovosti moc nevěřím.
    Ok, motor a reduktor možná vydrží, baterie možná 25 let provozu také, dojezd a výkon bude možná nižší, ale ještě použitelný.
    Ale bojím se, že po jedné zimě bude karoserie vypadat jak liška a pár letech začne odcházet interiér, elektronika a třeba motorky v oknech.

    Co ale ne Tesle velice oceňuji, je alespoň ta vize jednoho auta na celý život.

    U ostatních automobilek mám pocit, že je jejich cílem, abyste auto po záruce rovnou sešrotovali a koupili nové nebo zaplatili jako za nové v náhradních dílech a za opravy.
    Zkuste po nich požadovat instalaci nějaké nové funkce do staršího auta, nejspíš se Vám vysmějí
    Pokud budete chtít vylepšení zadarmo a u Vás v garáži přes noc, tak asi skončíte ve svěrací kazajce.

    Vize Tesly je jiná, člověka vlastně nic nenutí ke koupi starého vozu.
    Nadčasový minimalismus, nové funkce přes OTA aktualizace.
    Pasivní bezpečnost vysoká, aktivní dále bude zlepšovat přes OTA.
    Počítač pro autopilota je kompatibilní se staršími modely.
    (kdyby měl podobnou filosofii Intel, tak nemusíme kvůli procesoru měnit celé PC).

    Třeba tuto vizi převezmou i jiné automobilky a realizují ji.
    Mít za život jedno, dvě auta místo šesti, tak si představuji pojmem ekologie. 🙂

  2. Pokud by se dostal na životnost baterií 1,6 milionů km a
    Pokud by se dostal na životnost baterií 1,6 milionů km a auto by ještě k tomu jezdilo samo, dostal by se tak pravděpodobně na nejnižší provozní náklady osobní autodopravy. Povolání taxikář se stane minulostí. Při ježdění někde ve velkoměstech by byla návratnost takového vozu od dvou do šesti let a to už za investici stojí. No uvidíme.

          1. Tak pak je tu jeden
            Tak pak je tu jeden Seat
            https://m.youtube.com/watch?v=7oWBMPpWbCA#menu

            Dokonce je tam záběr na sedačky. Měl jsem nízké vozy i vysoké vozy. Například v Renaultu Trafic se sedačka šoféra ošoupe už po nějakých 140tis.km. dokonce vnitřní molitan degraduje. Tohle je individuální. U Forda máme sedačky jen špinavé a to má najeto 360tis. Problém s degradací molitanu ani s venkovním opotřebením třeba Ford vůbec nemá.

  3. 1 milion mil = 1.600.000 km no jistě tak to je přesně to co
    1 milion mil = 1.600.000 km no jistě tak to je přesně to co lidé potřebují a na celém světě vyžadují 🙂 To aby fkáře trávili 365 dní v roce aby si těch 6.666 km měsíčně za ty prachy užili dřív než se jim za 20 let rozpadne :)))))))))))))))

    kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/

    1. Koudelka, vám to moc nemyslí, že?
      Cílem je robotické

      Koudelka, vám to moc nemyslí, že?

      Cílem je robotické taxi, které bude v provozu klidně 24/7, takže těch milión mil to opravdu může klidně najet. Navíc ty baterie můžou mít dlouho druhotnou životnost. Auto skončí ve šrotu, ale baterie se použije do stacionárních zařízení.

      1. njasně a to je přesně to co lidi ted nutně potřebujou 😉
        njasně a to je přesně to co lidi ted nutně potřebujou 😉 koupit si za pár mega káru a dát ji k dispozici lidem jako autotaxi 😉 né hele je samozřejmě dobře aby baterka vydržela co nejdýl 😉

        1. Oni ty baterky s dlouhou životností vyvíjeli pro
          Oni ty baterky s dlouhou životností vyvíjeli pro stacionární zařízení. 4000 cyklů. Takže ti to na baráku vydrží 11 let při každodenním nabíjecí/vybíjecím cyklu. No a když to už měli, tak proč to nepoužít i u aut, že? Spousta lidí se stále bojí, že budou muset každý rok kupovat novou baterku, protože mobil. Takhle bude moci Tesla dát záruku 10 let na baterku a ještě mít jistotu, že ty baterky vydrží a to i vpřípadě, že dostaneš nějaký zmetek s poloviční životností.

        2. Asi jsme naivkové , ale naše rodina je rozhodnutá si T3
          Asi jsme naivkové , ale naše rodina je rozhodnutá si T3 nebo TS koupit dohromady (tři rodiny) Vychází nám, že se můžeme otakový luxus poděl každý nějakých 600-700 t. Stávající auta jako operativa a rezerva pro dorůstající potomky.
          Představa , že se dožijeme robotickýho auta, který večer pošlu švárovi k němu domů, protože chce ráno vyjet a on ho pak pošle tátovi, který pojede v pátek na chalupu, je prostě boží.
          Jsme Češi tak ho asi nepůjčíme neznámým jako taxi, ale i tohle by bylo …

          1. Nemyslím si, že ho budou půjčovat neznámým lidem.
            Nemyslím si, že ho budou půjčovat neznámým lidem. Myslím, že ti lidé budou registrovaní v nějaké aplikaci a prověření a hodnoceni. Oni do toho auta sednou jak do autobusu, jen řidič bude virtuální. Kamera pak jistě zaznamená chování pasažérů a v případech nějakých problémů se znečištěním vozu bude registrovaný uživatel vyřazen, nebo mu bude účtován poplatek za znečištění vozu.

          2. Boží to je.
            Ráno odveze auto jednoho do práce, vrátí se

            Boží to je.

            Ráno odveze auto jednoho do práce, vrátí se zpet, pak druhého rodiče, nakonec děti do školy.

            A zpět zase opačně.

            Přes den nebudu posílat balíky poštou, levněji a rychleji nechám auto zajet k dodavateli pro zboží zatímco si budu na hybridu psát přípěvky ….

            Výsledek auta nejezdí 10x tolik, automechanici budou mít co žrát a silnice budou neustále ucpané.

      2. Já bych jenom poopravil ten údaj 24/7 na údaj 20/7. Čtyři
        Já bych jenom poopravil ten údaj 24/7 na údaj 20/7. Čtyři hodiny, respektive 2+2 hodiny bude auto stát a nabíjet. Zbylých 20 hodin může kroužit někde po městech a jezdit jako sdílený vůz. A bude-li pendlovat mezi centrem města a letištěm, může klidně denně najezdit 800km za den.

Napsat komentář