Tesla cennější než Volkswagen: je druhou nejhodnotnější automobilkou na světě s cenou přes $100 mld.

Včera se cena akcií Tesla přiblížila hranici $600. Stala se tak z ní druhá nejhodnotnější automobilka světa za Toyotou a před Volkswagenem s tržní hodnotou přes $100 mld.

Růst ceny akcií společnosti Tesla je v posledních týdnech extrémní. Překročil hranici $500 a přiblížil se na dosah $600, zejména díky stále vyšším valuacím analytiků. A také dobrým zprávám z Tesly. Pro srovnání, ještě loni v květnu byly akcie na $228.

Tržní hodnota americké společnosti tím vystoupala nad $100 mld., čímž se stala hodnotnější, než např. Volkswagen. Tesla je druhou nejhodnotnější automobilkou světa za japonským gigantem Toyota a zdaleka nejhodnotnější americkou automobilkou.

Zároveň se touto valuací spouští kompenzační plán šéfa Tesly Elona Muska. Ten sice nepobírá žádný plat, ale rada mu schválila velmi štědrý plán kompenzací odvislý od tržní hodnoty automobilky, obratu a zisku.

Za každých $50 mld. tržní hodnoty automobilky získá Musk dalších 1,69 milionu akcií své firmy. Při současných cenách mají hodnotu asi miliardy dolarů.

Tesla

42 Comments on “Tesla cennější než Volkswagen: je druhou nejhodnotnější automobilkou na světě s cenou přes $100 mld.”

  1. kam se hrabe rekordní Gigafektry 3 Šanghaj do roka….
    kam se hrabe rekordní Gigafektry 3 Šanghaj do roka…. :))))

    https://www.youtube.com/watch?v=8JDbvo-_gRE

    … a přitom stačila jedna polívka z netopejra vod tech čuňat rudejch 😉

    https://www.blesk.cz/galerie/zpravy-udalosti/935451/daniela-21-uveznil-virus-v-cine-promluvil-o-strachu-panice-i-prazdnych-obchodech?foto=10

  2. To je sialene, ved cena akcii sa uz blizi k $600 za akciu.
    To je sialene, ved cena akcii sa uz blizi k $600 za akciu. Podla mna realna hodnota ma byt niekde okolo 300-350. Zas nie je dobre ked sa to takto prehana, lebo moze prist zbytocne velky pad a Tesla strati doveru hlavne kvoli tomu padu. Musk by mal nejak zakrocit.

    1. Souhlas, je neskutečné, jakou mají Tesla akcie volatilitu v
      Souhlas, je neskutečné, jakou mají Tesla akcie volatilitu v procentech… to prostě neukazuje na stabilní situaci. Mnohem radši bych viděl a Tesla by pro mě byla důvěryhodnější, kdyby to bylo těch 350 +- 10 -20 procent několik let po sobě, než hup sem a hup tam…takhle je to taková jízda po horské dráze s pořádným VAW efektem, ale to také lidem důvěry v emobilitu nepřidá, když něco, co je etalonem vypadá takto..

          1. Je jedno co s akciami obchodnik urobi, ci ich drzi, alebo
            Je jedno co s akciami obchodnik urobi, ci ich drzi, alebo pozicia. Ved len tym, ze (ktorekolvek) akcie TSLA boli pozicane shorterom, mohli niektori shorteri prerobit a ini zarobit.
            Longeri vsadzaju na rast, shorteri vsadzaju na pokles.
            Longer moze stratit len to co do biznisu vlozil a ziskat relativne malo za relativne dlhsi cas. Shorter moze zarobit za relativne kratky cas vela a aj vela stratit.
            Na moj zisk sa zlozili hlavne shorteri ktori museli za akcie zaplatit pri vrateni akcii viac ako ked si ich pozicali.
            Dakujem tymto shorterom TSLA.
            TSLA ma takmer stabilne shortovanych cca 20%, co je dnes cca 20 miliard dolarov, takze kazda piata akcia je shortovana.

    2. A ako by mal podľa teba Musk zakročiť?
      Keď mu to nedávno

      A ako by mal podľa teba Musk zakročiť?
      Keď mu to nedávno vadilo a prehlásil, že Teslu odkúpi a stiahne z burzy, hlavne kvôli shorterom, ktorí sú aj teraz z určitej časti zodpovední za volatilitu, tak mal z toho pokutu.
      Teraz je relatívne ticho a iba tweetuje plány a úspechy. Tak mu poraď, čo má urobiť.
      🙂

      1. tobě stačí jen důkazy, které ty schválíš, ty jsi
        tobě stačí jen důkazy, které ty schválíš, ty jsi příliš hloupý na to vidět očividné či změnit názor, tedy budeš se mýlit až nadosmrti v 99 % 🙂

        dokázal jsi maximálně to, že voda se skládá z H2O 🙂

        Prostě smiř se konečně s tím, že jsi jeden z nehloupějších zde na hybridu, raději sleduj a uč se 🙂

            1. he3da zrejme ani obchodovatelna nikdy nebude. Ich koncept
              he3da zrejme ani obchodovatelna nikdy nebude. Ich koncept baterie je sice teoreticky zivotaschopny, ale nie konkurencieschopny. Nie kazdy vynalez alebo unikatna schopnost automaticky zarucuje, ze sa o to budu ludia trhat. Tie Prochazkove nehorlave zazraky by museli mat cenu, aby konkurovali dnesnym LiFePo4 bateriam, tym sa totiz najviac podobaju parametrami. Teda ak je pravda to, co o nich Prochazka tvrdi. Cenu tych HE3DA vsak este nikto nepozna. A aby sa im vratilo aspon tych cca 200 mil eur, ktore do toho vlozili investori, tak som naozaj zvedavy, za aku cenu to chcu predavat.
              Naviac tie jeho baterie do aut nikdy nepojdu kvoli velmi malej energetickej hustote. Takze planovany prevrat vo vyvoji elektromobilov (podla Prochazku) sa nekona a konat nebude.

                1. Fabriku mají, tak kdyžtak koupí licenci na lepší baterie
                  Fabriku mají, tak kdyžtak koupí licenci na lepší baterie a pojedou dál…

                2. Maji akorat budovu. Vse ostatni nikomu neukazou, pry aby jim
                  Maji akorat budovu. Vse ostatni nikomu neukazou, pry aby jim nikdo neukradl vyrobni tajemstvi. Tajemstvi ze nic nemaji. Nemaji zakazniky, nemaji vubec nic. Akorat plnou hubu kecu.

                3. Je klika, že investoři HE3DA nečtou tydle komentáře.
                  Je klika, že investoři HE3DA nečtou tydle komentáře. Hrozilo by jim akutní udušení smíchem 😀

                  Škoda, že do HE3DA nemůžu investovat. Docela rád bych jim pomohl… i když těch pár šušňů, že…

                4. Viktor Kozeny hleda investory. Tak mate prilezitost.
                  Viktor Kozeny hleda investory. Tak mate prilezitost.

                5. Vies, kto ovlada zaklady matematiky, dokaze si spocitat, aka
                  Vies, kto ovlada zaklady matematiky, dokaze si spocitat, aka je navratnost investicie do HE3DA. Schvalne si zisti, kolko uz sa v tom projekte utopilo penazi, najdi si, aka je projektovana kapacita tovarne, prepocitaj si cisto len cenu investicii na jednu vyrobenu kWh a ked si k tomu pripocitas priemerne mzdove a ine naklady, tak ti vyjde, aka „lacna“ bude musiet byt ta bateria. A potom pochopis, ze nema sancu. Prochazka si mysli, ze jeho baterie bude schopny predat za dvojnasobnu cenu oproti sucasnym litiovym bateriam len preto, ze su „3D unikatne a nehorlave“. Ma velke oci a zije v sebaklame.

                6. To vôbec nie je problém. Každý sponzor je tam vítaný.
                  To vôbec nie je problém. Každý sponzor je tam vítaný. Stačí zavolať a spolu nájdete spôsob ako sa zbaviť prebytočného kapitálu.

                7. Minimální vlak byl 3M, tedy aspoň vloni. A asi neměli
                  Minimální vlak byl 3M, tedy aspoň vloni. A asi neměli důvod to změnit.

                8. Však si pujč. Prodej ženu, děti, to se vyplatí. ;-D
                  Však si pujč. Prodej ženu, děti, to se vyplatí. ;-D

      1. Ano ta možnost tu určitě je,na druhou stranu se neobávám
        Ano ta možnost tu určitě je,na druhou stranu se neobávám toho,že by se kvůli tomu Tesla sesypala a hájila svou neschopnost tím,že taková baterie nejde vyrobit!
        To jsme už nějakou dobu měli možnost slyšet od jiných borců s podstatně delší dobou úspěšného vývoje a výroby aut.
        Tesla si to vyvine nebo koupí,ale pojede dál!

      2. celkom ma zaujima, odkial beries tieto nazory. Tesla ma jednu
        celkom ma zaujima, odkial beries tieto nazory. Tesla ma jednu z najprepracovanejsich baterii a ich autopilot je v podstate uz plne autonomny, na rozdiel od inych automobiliek. Brzdou je teraz legislativa, nie samotne schopnosti autopilota.

Napsat komentář