Nový modul námořního pohonu na vodíkové palivo je vyvinutý na základě technologie palivových článků od Toyoty. Úspěšně otestován byl za reálných podmínek na otevřeném moři na palubě plavidla Energy Observer.
Japonsko je ostrovní, na nerostné suroviny chudý národ. Jako takový je závislý na námořní dopravě. I to je důvod, proč chce stavět elektrické ropné tankery.
V rámci společného pilotního projektu se Blidösundsbolaget spojila se společností Scania a modernizovali loď M/S Rex instalací hybridního pohonu. Loď vyrobená v roce 1937 nyní převáží cestující společnosti Stockholm Transport.
Vodíková loď Energy Observer je plavidlo budoucnosti, které kombinuje obnovitelné energie a systém produkující vodík z mořské vody bez uhlíkových emisí. Už třetím rokem se plaví kolem zeměkoule.
Společnost Maid of the Mist, provozovatel prohlídek na Niagarských vodopádech, si objednal dvě nová výletní plavidla poháněná pouze elektrickou energií.
Elektrická ponorka DeepFlight Dragon je navržena tak, aby její ovládání bylo maximálně jednoduché. Baterie o kapacitě 14kWh vystačí na osm hodin provozu.