Společnost Maid of the Mist, provozovatel prohlídek na Niagarských vodopádech, si objednal dvě nová výletní plavidla poháněná pouze elektrickou energií.
foto: ABB
Návštěvníci ikonické turistické atrakce, Niagarských vodopádů, budou brzy moci prozkoumat tento nejnavštěvovanější fenomén USA bez emisí. Dvě nové výletní lodě společnosti Maid of the Mist jsou poháněny výhradně velkokapacitními bateriemi a stanou se tak prvními plně elektrickými plavidly vyrobenými přímo ve Spojených státech.
Nová plavidla, která budou spuštěna v letošním roce, využívají nové bezemisní technologie společnosti ABB a umožňují tak návštěvníkům Niagarských vodopádů vychutnat si zážitek bez hluku, vibrací nebo zplodin z běžných spalovacích motorů.
Nové bezemisní technologie dostupné všem
Společnost Maid of the Mist, jedna z nejstarších turistických atrakcí v Severní Americe, je v provozu vždy od dubna do prvního týdne v listopadu. Lodě vyplouvají od výletního mola u vodopádů každých třicet minut a ročně obslouží okolo 1,6 milionů návštěvníků.
„Jsme doslova nadšeni, že můžeme být první plavební společností, která bude provozovat plně elektrifikovaná plavidla jako vlajkovou loď naší flotily,“ uvádí Christopher M. Glynn, prezident společnosti Maid of the Mist.
„Rozhodli jsme se oslovit společnost ABB při hledání cesty k udržitelné formě provozu zejména s ohledem na jejich jedinečnou zkušenost s modernizací lodních pohonů, ale také kvůli jejich důrazu na výkonné a inovativní technologie zaměřené na udržitelné formy dopravy.“
„Rozhodující krok firmy Maid of the Mist směrem k e-mobilitě předznamenává novou éru v budoucí podobě dopravy a skvěle doplňuje ambici společnosti ABB nabíjet energií svět bez toho, aby ničila naši planetu,“ říká Peter Terwiesch, prezident Obchodní divize automatizace výroby ABB, která nabízí řešení pro širokou škálu odvětví včetně lodní dopravy.
„Snížení zplodin u Niagarských vodopádů není důležité jen pro samotnou přírodní rezervaci, ale dokazuje také skutečnost, že technologie umožňující udržitelné způsob přepravy jsou už teď jednoduše dostupné.“
Nabití lodi – 7 minut!
Každé z plavidel bude poháněno párem baterií s celkovou kapacitou 316 kWh, jež vyváženě a samostatně pohánějí oba trupy katamaránu. Na palubě lodí tak vzniknou dva nezávislé systémy pohonu, které zajišťují provozní odolnost a vzájemnou nezávislost.
Nabíjení plavidel bude probíhat v přestávkách mezi jednotlivými cestami, které slouží k výstupu a nástupu pasažérů na palubu. Nabíjení v přístavišti zabere pouhých sedm minut, bateriím tak umožní pohánět motory celkovým výkonem 400 kW. Nastavení energetické spotřeby bude kontrolováno integrovaným systémem energie a výkonu (PEMS), který zajišťuje optimalizaci využití energie na palubě.
Baterie budou k nabíjení využívat vodní elektrické energie – největšího jednorázového zdroje obnovitelné energie pro výrobu elektřiny ve Spojených státech – ten tvoří 7 % celkového podílu na národní produkci elektrické energie v USA. Využití místních zdrojů obnovitelné energie umožní vybudování energetického cyklu provozu plavidel Maid of the Mist s nulovými emisemi.
Cílem je do roku 2050 snížit emise o 50 procent
Udržitelná doprava má klíčovou roli v zápase proti klimatickým změnám, neboť lodní průmysl vytváří 2-3 procenta celosvětové produkce skleníkových plynů. Mezinárodní námořní organizace (International Maritime Organization), agentura Spojených národů zodpovědná za regulace v lodní dopravě, stanovila globální cíl snížení emisí z lodní dopravy minimálně o 50 procent do roku 2050 (dle statistik z roku 2008).
Do servis centra do Prahy urcite nemirily, tam mi rekli, ze
Do servis centra do Prahy urcite nemirily, tam mi rekli, ze vydejna nikdy nebude, protoze tam nemaji prostor, kam by mohl kamion prijet a slozit auta. Ale az se pry najde lepsi lokace, tak by to mohlo jit (x let dopredu).
Za pár let si do prodejny dojedou sami na autopilota. 😀
Za pár let si do prodejny dojedou sami na autopilota. 😀
Twl, co by dělaly takovýhle lodě v Praze?
Twl, co by dělaly takovýhle lodě v Praze?
Zas tak velká není na Vltavu jako výletní úplně v
Zas tak velká není na Vltavu jako výletní úplně v pohodě.
Jinak v Brně jezdí elektrolodě už léta , radakce napište také o tom , né jen objevovat Ameriku.
Lodě na baterky jezdí už desítky let na Punqě v Punkevní
Lodě na baterky jezdí už desítky let na Punqě v Punkevní jeskyni.
Chrápeš nebo co? Už vo tom psali před 6ti lety! 😀
Lodní
Chrápeš nebo co? Už vo tom psali před 6ti lety! 😀
Lodní dopravu na Brněnské přehradě obstarávají elektrolodě
http://www.hybrid.cz/lodni-dopravu-na-brnenske-prehrade-obstaravaji-elektrolode
Chybu svého komnentu jsem odhalil na googlu hned,ale doufal
Chybu svého komnentu jsem odhalil na googlu hned,ale doufal jsem že se na to nepřijde…
Před 6 lety jsem ještě tahal kačera na provázku a lithium z mejch obou kár ještě odpočívalo v KONGU asi.
A co když je z Bolívie nebo z Austrálie? 😀
A co když je z Bolívie nebo z Austrálie? 😀
OT: 7 Tesel 3 spatřeno při přepravě v ČR. Myslíte, že
OT: 7 Tesel 3 spatřeno při přepravě v ČR. Myslíte, že jsou pro české zákazníky nebo jen tak projíždějí?
Nach Wien. Myslím že tudle fotku už sem někdo dávál
Nach Wien. Myslím že tudle fotku už sem někdo dávál před měsícem.
Aha, to jsem nevěděl, na Redditu to bylo dneska. Díky za
Aha, to jsem nevěděl, na Redditu to bylo dneska. Díky za info.
Nebo jsem jí spíš viděl na FB.
Nebo jsem jí spíš viděl na FB.