Nový Chevrolet Volt dostane malý tříválec

Jan Horčík - 18 Březen 2013

Magazín Edmunds informuje, že nová verze plug-in hybridu Chevrolet Volt, stejně jako jeho bratránek Cadillac , nejspíš dostanou nové motory. Namísto současných 1,4l čtyřválců se v autech nejspíš objeví 1,2l tříválce.auto Chevy Volt Voltec plug-in hybrid hybridní pohon

Chevrolet Volt, plug-in hybrid poháněný hybridním systémem Voltec, v budoucnu dostane menší, lehčí motor
foto: General Motors

Hybridní pohonný systém Voltec, se kterým automobilka General Motors debutovala v modelu Chevrolet Volt, se musí vyvíjet. Jeho první generace není špatná, ale spotřeba benzínu přeci jen není taková, jakou bychom si u hybridního auta do zásuvky představovali.

Logickou cestou je tedy jednak zmenšení motoru, dnes tolik oblíbený downsizing, a následně i celkové snížení hmotnosti auta. GM pochopitelně nechce názory Edmunds vůbec nijak komentovat. Nicméně z dění kolem GM během uplynulých dvou let si lze udělat dobrý obrázek.

Tříválec z Číny?

V roce 2011 byl v Indii poprvé představen nový 1,2l tříválec Smart-Tech, který má všechno, co je pro novou generaci Chevroletu Volt potřeba: primárně velmi nízkou spotřebu díky novinkám jako jsou lehké hlavy válců z hliníku, lehké písty, DOHC a další inovace.

ZAJÍMAVOST: Všechno ale může být i přesně opačně. Ještě nedávno se spekulovalo, že místo 1.4 motoru dostane nový Volt 2.0l motor s výkonem přes 200 koní.

Podle Edmunds se vývoj a výroba nových motorů pro příští generaci Voltů a Cadillacu ELR odehraje v Číně. Nový Chevrolet Volt má jít na trh v roce 2015, nový Cadillac ELR pak o rok později.

Snižování hmotnost – klíč

Dlouhodobým cílem GM je během následujících let výrazně snížit spotřebu svých vozů. “Dá se zhruba říct, že snížení hmotnosti o 10 % znamená snížení spotřeby o 6,5 %. Naším cílem je snížit hmotnost o 15 %,” řekl Dan Akerson, šéf GM.

auto Smart-Tech engine General Motors nový tříválec

Představení nového tříválcového motoru General Motors/Chevrolet Smartech v Indii
foto: General Motors

Kromě menších motorů se GM zaměřuje také na pokročilé lehké materiály – ostatně, jako kterákoliv jiná dnešní automobilka. Třeba Volkswagen, jehož nový Golf je už tak trochu auto z plastu.

Kromě nových tříválců GM v pracuje také na nových čtyřválcových motorech o objemech 1,3 l a 1,5 l. Ty najdou využití globálně v nových vozech GM během příštích let.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokrok a vyspělost technologii tahne Světem. Po Asii a Evropě i Amerika uvažuje o třivalcich a 1,2 L motorech.Je to pokrok nebo ustup.Nedovedu si představit Forda Mustanga jak v něm Steve McQin pronasleduje americke padouchy a pod kapotou ma třivalec 1,2.

To přirovnání dost kulhá, protože McQueen určitě neměl ve svém Mustangu čtyřválcovou 1.4, ale spíš něco jako V8 4.6, kterému by mimochodem napráskal kdejaký dnešní silnější rodinný diesel.
Takže podle dnešního zmenšovacího trendu by tam mohl mít nějaký přeplňovaný třílitrový šestiválec, který by mohl mít i několikanásobně vyšší výkon než původní V8.

Ale ty maloobjemové přeplňované tříválce ve mě taky moc nebudí důvěru z hlediska životnosti.

Obrázek uživatele honYa

Cadillac ELR do výroby až 2016? To už mu rovnou můžou udělat předprodukční facelift.... Něco jako nová, ale dlouho ohlašovaná Acura NSX. Ta je ale stále designově stále svěžejší...

---

honYa

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ne, Cadillac ELR by měl být na trhu už příští rok. O dva roky později už by to měla být jeho druhá generace.

---

šéfredaktor Hybrid.cz


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil