Španělé díky elektroskútrům ušetříDOPRAVA
Španělé díky elektroskútrům ušetří
Citroen letos prodá 4000 elektromobilůAUTO
Citroen letos prodá 4000 elektromobilů
Semper Vivus - hybrid z roku 1900HISTORIE
Semper Vivus - hybrid z roku 1900
Ford vidí budoucnost v elektromobilechSVĚT
Ford vidí budoucnost v elektromobilech

Sportovní hybrid Porsche 918 RSR

Ivo Hradil - 14 Leden 2011

Vždy, když automobilka ohlásí světovou premiéru nového automobilu můžete si být jisti, že se bude jednat o něco zcela mimořádného. Úvodní větu potvrdilo oficiální představení hybridního sportovního vozu Porsche 918 RSR na severoamerické mezinárodní autoshow v Detroitu (NAIAS).  

Základ Porsche 918 RSR vychází ze spojení dvou jeho sportovních předchůdců. Elegantní design převzatý z konceptu byl sklouben s technologii KERS, dříve použitou v závodním speciálu .

Oproti Spyderu 918, který byl představen loni v , se ale jedná o kupé osazené křídlovými dveřmi otevírajícími se směrem dopředu a nahoru.

Nový sportovní speciál je vybaven osmiválcovým motorem s označením V8, který disponuje silou čítající 563 koní v 10 300ot/min. Síla motoru je pak přenášena prostřednictvím šestistupňové sekvenční na zadní nápravu.

Ohledně výkonu však Porsche 918 RSR ještě neřeklo poslední slovo.

Další jeho tajemství se skrývá v systému , který zachytává energii získanou brzděním a ukládá ji v setrvačníkovém akumulátoru. Ten je umístěn vedle řidiče a může se otáčet rychlostí až 36 000 ot/min.

Takto získaná energie může být pak využita pouhým stiskem tlačítka skrze dvojici 75kW elektromotorů.

Pokud je naplno roztočen, může energie proudit variabilně rozdělována mezi pravé a levé přední kolo po dobu až osmi vteřin a tím výrazně podpořit akceleraci.

Když si dáme práci a sečteme jednotlivé výkony zjistíme, že počet koňských sil vystoupal až na úctyhodných 767. Další technické specifikace jako rychlost nebo zrychlení bohužel zatím automobilka neuvedla.

Stejně jako 911 GT3 R je i Porsche 918 RSR vytvořeno hlavně jako testovací sportovní automobil, důležitý pro získávání podkladů a informací, které pomohou v rozvoji závodních .

Podle slov generálního ředitele Porsche AG Matthiase Müllera je však pravděpodobné, že získané údaje budou využity i při výrobě „běžných“ .

 

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články