Nové baterie z MITu a superkondenzátory, další krok kupředu?

Dva výzkumníci z , Byoungwoo Kang a Gerbrand Ceder, přišli s novým objevem, který by mohl konečně znamenat plné dobíjení v řádech minut nebo dokonce ještě rychleji. Pracovali na výzkumu nových materiálů pro výrobu , konkrétně lithium-železo-fosfátových (LiFePO4). Tyto materiály mají schopnost vydávat i nabírat energii velmi rychle, třeba v řádu sekund. O pár stovek kilometrů na jih podél východního pobřeží USA učinili další důležitý objev vědci z University of Maryland. Gary Rubloff a jeho kolegové z Korejského institutu pro pokročilou vědu a technologie zde pracují na výzkumu . Za pomoci využití se jim podařilo sestrojit superkondenzátor složený z 10 miliard miniaturních kondenzátorů na centimetr čtvereční, každý o velikosti zhruba 50 nm. Všechny jsou vzájemně propojené, a tak fungují jako jeden celek. „Naším hlavním výzkumným cílem je vyrobit hybridní baterio-kondenzátorový systém pro elektromobily,“ komentoval svůj záměr Rubloff. Podle posledních výsledků jsou na dobré cestě. Žádné podrobnosti o tom kdy bude možné nejnovější objevy využít v praxi bohužel zatím nejsou k dispozici.

3 Comments on “Nové baterie z MITu a superkondenzátory, další krok kupředu?”

  1. EEStor zatím pořád tvrdí
    EEStor zatím pořád tvrdí že je v závěrečné fázi testování před náběhem sériové výroby. Ale už to tvrdí nějak dlouho 🙁 Každopádně konkurence mu šlape na paty a není to jen MIT, tak se snad brzy nějakého slušného ultrakondenzátoru vhodného na pohon EV dočkáme…

  2. Tak by ma zaujimalo kam sa
    Tak by ma zaujimalo kam sa podel EEStor, take halo okolo superkondenzatorov a ZEN motors a nakonec nist z toho? Seriova vyroba tu mala byt uz davno a ak s tym nevyrukovali cez krizu pochybujem ze tato technologia splni co sa od nej ocakavalo.
    MIT len tak dalej, aspon vidno ze sa vyvoj trocha hybe.

Napsat komentář