Yogo – první skútr s výměnnými bateriemi
Britská společnost econogo představila jednomístný elektrický skútr, pro jehož dobíjení již nejste omezeni délkou prodlužovacího kabelu a nemusíte ani vlastnit garáž.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Britská společnost econogo představila jednomístný elektrický skútr, pro jehož dobíjení již nejste omezeni délkou prodlužovacího kabelu a nemusíte ani vlastnit garáž.
Americký výrobce elektroskútrů Vectrix během první poloviny roku 2009 propustil většinu zaměstnanců a v září 2009 vyhlásil bankrot. Elektrické skútry vyráběné v Polsku se mohly pochlubit velmi dobrými vlastnostmi, ačkoliv některým zákazníkům údajně dělaly NiMH baterie problémy v podnebí s vyššími teplotami. Tak či onak, zdálo se, že s bankrotem se po Vectrixu slehla zem.
Zajímavý produkt elektromobilistického světa přivedla na svět společnost ECOS Motors. Pod její střechou vznikl elektrický supersport ECOS Harbinger, který se tak pomalu stává konkurentem Tesly Roadster. Za cenu 89 995 dolarů si můžete koupit vůz s maximální rychlostí 188 km/h (117 mph) a dojezdem 240 km (150 mil) na jedno nabití. Rychlosti 100 km/h tento vůz dosáhne v čase kratším než 6 sekund.
Dva výzkumníci z MIT, Byoungwoo Kang a Gerbrand Ceder, přišli s novým objevem, který by mohl konečně znamenat plné dobíjení elektromobilů v řádech minut nebo dokonce ještě rychleji. Pracovali na výzkumu nových materiálů pro výrobu lithium-iontových baterií, konkrétně lithium-železo-fosfátových (LiFePO4). Tyto materiály mají schopnost vydávat i nabírat energii velmi rychle, třeba v řádu sekund. O pár stovek kilometrů na jih podél východního pobřeží USA učinili další důležitý objev vědci z University of Maryland. Gary Rubloff a jeho kolegové z Korejského institutu pro pokročilou vědu a technologie zde pracují na výzkumu superkondenzátorů. Za pomoci využití nanotechnologií se jim podařilo sestrojit superkondenzátor složený z 10 miliard miniaturních kondenzátorů na centimetr čtvereční, každý o velikosti zhruba 50 nm. Všechny jsou vzájemně propojené, a tak fungují jako jeden celek. „Naším hlavním výzkumným cílem je vyrobit hybridní baterio-kondenzátorový systém pro elektromobily,“ komentoval svůj záměr Rubloff. Podle posledních výsledků jsou na dobré cestě. Žádné podrobnosti o tom kdy bude možné nejnovější objevy využít v praxi bohužel zatím nejsou k dispozici.