Blížící se datum otevření bran pařížského autosalonu (29.9. – 14.10.) nutí světové automobilky pozvolna odhalovat své trumfy. Nejinak je tomu i u japonské automobilky Nissan, která uvolnila prvotní informace a fotografie svého konceptu TeRRA. Ten v sobě spojuje vlastnosti a vzhled SUV s tichou a šetrnou jízdou elektromobilu.
foto: Nissan
Přestože je Nissan TeRRA prezentován jako designový koncept, jeho hnací ústrojí pro pohon předních kol včetně baterií je stejné, jako je využíváno v elektromobilu Nissan Leaf. Ovšem jelikož se jedná o SUV, bylo potřeba nějakou tu sílu navíc přidat, a proto konstruktéři vložili do každého zadního kola další elektromotor.
Při takovémto řešení pohonu 4×4 odpadla nutnost využívat pro přenos síly na zadní kola hnací hřídel. Díky tomu interiér konceptu nehyzdí žádný středový tunel, ale tvoří ho nepřerušená plocha sahající až do nákladového prostoru vozu. Energie pro zásobování zadních elektromotorů je uložena ve vodíkových palivových článcích umístěných patrně pod podlahou nákladového prostoru.
foto: Nissan
U návrhu každého konceptu se maximálně vyřádí designéři a nejinak je tomu i u Nissanu TeRRA. Atletický vzhled s hexagonálními prvky a velkými koly pokračuje v započaté linii studijních vozů Nissanu. Jistotu a pocit bezpečí má umocnit spodní rám oken umístěný vysoko u ramen řidiče.
Po otevření dveří (přední se otevírají ve směru a zadní proti směru jízdy) zaregistrujeme absenci B-sloupku, což značně usnadňuje přístup do vozu. Dominantou vnitřního prostoru jsou čtyři oddělená sedadla, která znamenitě doplňuje kontrastní sladění leštěného kovu a světlého bukového dřeva.
foto: Nissan
V dnešní době jsou velkou módní záležitostí tablety a jeden právě takový je hlavním zdrojem informací i u Nissanu TeRRA. Nejenže tento tablet zobrazuje řidiči všemožné informace a umožňuje řidiči být ve stálém spojení s automobilem, ale slouží rovněž jako inteligentní klíč od vozu. Řidič tak pro započetí jízdy musí tablet vložit do dokovací stanice a při zaparkování si jej zase s sebou odnést.
Nissan TeRRA je v této chvíli čistě koncepčním vozem a tím patrně i zůstane. Podle slov představitelů Nissanu chce automobilka takto demonstrovat svou připravenost vyrábět vozy využívající k pohonu energii získanou z vodíkových palivových článků.