Do konce roku 2012 chce Nissan rozšířit síť dealerů, kteří nabízejí elektromobil Nissan Leaf až 10x na 1000 obchodů. Do roku 2013 bude Nissan prodávat Leaf na 24 evropských trzích. Dočká se i Česká republika?
foto: Hybrid.cz
Elektromobil Nissan Leaf se dnes prodává ve 14 evropských zemích. Největší trh, Německo, se dočká teprve v dubnu. Do konce dubna má být auto k dispozici u 700 dealerů.
Nissan hodlá prodeje elektrického vozu podpořit také instalací dobíjecích stanic u všech dealerů, kteří Leaf prodávají. Navíc rozdá 400 rychlodobíjecích stanic různým komunitám v celé Evropě.
Rychlonabíječky v ceně asi 10 000 euro dokážou Leaf nabít na 80 % kapacity během půl hodiny. Nissan chce zároveň s rozšířením dostupnosti Leafu znovu spustit výrobu baterií v továrně Sunderland v Británii.
To bude významný krok kupředu při výrobě Leafu v Evropě. Kromě toho ale automobilka masivně investuje také do své americké továrny poblíž města Smyrna. Ta bude do začátku roku 2013 zaměstnávat už 6000 lidí.
V současné době tam pracuje asi polovina tohoto počtu. Nissan bude v továrně Smyrna vyrábět dvě SUV (Inifniti JX a nový Nissan Pathfinder), následně také baterie a posléze i celé vozy Nissan Leaf.
Výroba elektromobilu Nissan Leaf se má ve státě Tennessee rozjet koncem letošního roku. Celkem bude moct továrna vyrábět až 150 000 vozů Nissan Leaf ročně. To znamená, že Nissan bude mít svým elektromobilem pokrytý doslova celý svět – USA, Evropu i Asii.
Baterie elektromobilu Nissan Leaf po roce provozu – drží
VIDEO: test – jak si poradí elektromobil Nissan Leaf s tuhou zimou
Spolu s tím jak roste prodej elektromobilů – Leafu už se prodalo hodně přes 25 000 kusů celosvětově – začíná se Nissan starat také o to co se stane s bateriemi až doslouží (což se ale může běžně stát za 8 až 10 let, případně ještě později).
V tomto ohledu spolupracuje Nissan s partnerskou automobilkou Renault. Aliance Renault-Nissan očekává, že po dosloužilých bateriích z elektrických aut bude velká poptávka v oblasti energetiky, resp. obnovitelných zdrojů.
Baterie totiž bude možné používat ve větším počtu ke stabilizaci a vyrovnávání rozvodné sítě. Nissan Leaf má baterii, která dokáže uložit energii 24 kWh. Pokud bude mít taková baterie po 10 letech kapacitu 80 %, bude to 19,2 kWh.
Vezměte těchto baterií sto, a máte 1920 kWh, tedy téměř 2 MWh záložní zdroj. To už je slušná kapacita pro kdejakou velkou solární elektrárnu, případně menší větrnou farmu. “Vyjeté” baterie tedy budou pro automobilky nejspíš ještě velmi dobrý byznys.
80 percent kapacity po 10
80 percent kapacity po 10 rokoch a nasledne sekundarne vyuzitie 19kWh. Som jediny kto sa nad tym nezmyslom pousmeje ? a povie si, snivajte dalej…
O stárnutí a časové
O stárnutí a časové životnosti se toho zatím moc neví. Jde jen o odhady a předpoklady. A taky si to vzhledem k mládí těchto baterií nemohl nikdo ověřit.
Pokud ty něco víš víc o časové životnosti baterií Leafu nebo podobných tak se poděl. Rád se něco dozvím a nechám se poučit!
Jestli se nepletu tak Nissan
Jestli se nepletu tak Nissan dava zaruku 5 let ze pote bude mit baterie 80% kapacity, po 10 letech by to tedy melo byt 64%, coz je este porad 15kWh z puvodnich 24kWh. Z pouhych 100 aut tak mas 1,5MWh. Ikdyby to tedy v clanku bylo nadnesene tak to urcite neni nesmysl.
Nic ve zlém, ale myslíte,
Nic ve zlém, ale myslíte, že pokud někdo dá záruku 5 let na to, že kapacita neklesne pod 80%, tak nemá ověřeno, že ty záruční podmínky splní s rezervou?