Nejprodávanější elektromobil v Evropě: Renault Twizy. Nově i s okny!

Říkají, že je hnusné a nepraktické. Říkají, že nikam nedojede a nic se do něj nevejde. Přesto je Renault Twizy nejprodávanější elektromobil v Evropě. Za rok 2012 prodal Renault 7895 kusů elektrického vozítka.

Renault Twizy s okenními doplňky
foto: Renault

Když jsem měl krátce možnost vyzkoušet si elektrické jezdítko Renault Twizy na veletrhu eCarTec 2012 v Mnichově, zanechalo ve mně rozporuplné pocity. Na jednu stranu zajímavý koncept osobní dopravy, na druhou stranu poněkud rozhrkané a těžkopádné provedení.

Zdá se nicméně, že lidé v Německu, Itálii a Francii to vidí trochu jinak. Právě v těchto zemích se Twizy prodává nejvíc. Francie má za rok 2012 celkem 1890 kusů, Německo 2126, Itálie 1425, Španělsko 878, Británie 233, Nizozemsko 156, Belgie a Lucembursko 414, Portugalsko 55, Švýcarsko 476 a Rakousko 238.

Jen za září 2012 se v Evropě prodalo 435 kusů Twizy a Renault si tak může docela dobře dělat zálusk na 10 000 prodaných kusů za celý rok. Vánoce to jistí!

Podle magazínu BusinessInsider ale celkově Renault, podobně jako Nissan, není spokojen s prodeji svých elektromobilů. “Celkové prodeje jsou hodně pod očekáváním,” řekl údajně magazínu Stephen Norman, šéf prodejů a marketingu Renault.

Zvláštní je, že .

Renault to nicméně nevzdává a během konce letošního roku uvede na trh elektromobil Renault Zoe, hlavního konkurenta pro Nissan Leaf. Zda je to chytrý tah ale není tak docela jisté, protože Renault zde konkuruje sám sobě – obě automobilky dnes fungují v alianci Renault-Nissan.

Pro spotřebitele je to ale každopádně dobře. Větší a rozmanitější nabídka znamená, že řidiči mají z čeho vybírat. Navíc, obě automobilky prodávají elektromobily trochu jinak. Zatímco od Nissanu si koupíte celé auto včetně baterií, od Renaultu si koupíte pouze auto a baterie si za pár desítek euro měsíčně pronajmete.

Příjemnou novinkou pro Renault Twizy je aktuálně nový kit, který přidává ke gullwingovým (do vrchu se vyklápějícím) dveřím okna. Ta totiž u standardní verze Twizy chybějí, což v britské (české nebo jakékoliv jiné) zimě není právě příjemné pojěždění.

Za 295 liber vč. DPH si tak nejen britští zákazníci mohou k Twizy konečně pořídit i okna. V británii se Twizy prodává za 6690 liber, plus měsíční poplatek za pronájem baterie je 45 liber.

Zda a případně kdy se objeví elektromobily Renault, včetně Twizy, na českém trhu, zatím není jasné. Zástupci fy. Renault nebyli v době před publikováním článku k zastižení.

Renault, tisková zpráva, businessinsider.com

8 Comments on “Nejprodávanější elektromobil v Evropě: Renault Twizy. Nově i s okny!”

  1. Jak jsem již před časem
    Jak jsem již před časem uvedl v jiném fóru to vozítko má cenu bez baterek tak maximálně 80 000 Kč . a baterky šacuji na 100 000 Kč takže prodejní model výrobce z toho kouká jak sláma z bot . Vyrobí vozítko včetně baterek a zisku cca 40 000 Kč pak si nechá platit 1200 Kč měsíčně což za 10 let udělá 12×10 120×1200 což je 144 000 Kč zato že se postarají oto aby to jezdilo . Protože sami netuší kolik to zbaští úsilí udržet ty baterky při životě. Jinak řečeno je to jen testovací vozítko a testuje se přímo za prachy jeho provozovatelů .

  2. Což o to ty baterky chápu
    Což o to ty baterky chápu jen mi nejde do hlavy co chtějí ti borci teda na tom autě ještě prodávat . Proč to bez baterek stojí cca 210 000 Kč se asi trochu spletli v ceně cca 7000 liber včetně dveří co mají sklo , aby na mě nefoukalo . Z mého pohledu to za 100 000 Kč je drahé skutečná cena max cca 80 000 bez dph i se ziskem fabriky a prodejce tomu odpovídá . Pokud by to stálo tolik a pokud by stát dal ekologický příspěvek 40 000 Kč zato že nebudu smrdět ve městě a že mi stačí pomalí auto . Tak by to cca za 45 000 Kč max + pronájem baterek do 500 Kč měsíčně mělo význam to už je ekonomicky výhodný a udržitelný model . Věřím tomu že dát ty miliardy co šli do soláru do takového auta by státu přineslo mnohem víc než nakrmený konta našich nenažranejch poslanců .

  3. Je vidět,že v
    Je vidět,že v Německu,Francii a Italii jsou opravdu v elektromobilitě dale než v zaprděnem ČR.Tam pronajem maji až na dalšich mistech.Je otazkou dohody mezi kupujicim a prodejcem,a mezi prodejcem a vyrobcem.Pokud baterie do skutra přijde na šest tisic,tak kolik by narostla cena elektromobilu s koupi baterie,zde je diskuze pouze hypoteticka nikoli faktickych zakazniku.Proč Renault vubec přišel s pronajmem podstatne časti vozidla.Byl by opravdu Twizyprodejnějšim i v jinych zemich ktere jsou dal než ČR i s plnou cenou baterie.

  4. Nechápem prečo sú tie
    Nechápem prečo sú tie baterky len takto na prenájom. Akonáhle nebudem daný mesiac potrebovať jazdiť, po prípade nebudem jazdiť vôbec, lebo máme na to nejaký dôvod, tak za baterky príde faktúra tak ako tak. To je o2ci. Takisto tomu nerozumiem, že či sú baterky súčasť vozidla alebo komu vlastne patria? Ja kúpim auto za 8000€ a potom ho nemôžem predať? alebo ho musím predať aj s tým nájmom na baterky? To budem ten nájom platiť do nemoty? nezávisle na prejazdených kilometroch? Je to DIVNÉ. Zlý systém. Napriek tomu sa mi toto auto veľmi páči.

    1. A to já zase chápu, proč
      A to já zase chápu, proč jsou baterie pouze v pronájmu. Ono to s nimi a s jejich „bezúdržbovostí“ asi nebude jen tak snadné. Proto , aby uživatelé nevraceli tato vozítka z důvodu nefunkčnosti baterií v záruční době zpět prodejcům, raději budou muset připlatit za jejich pravidelný servis (výměny článků, jejich vyrovnávání, měření a testování). Vsadím se, že je blok baterie zaplombován s nemožností jeho otevření.
      Takže kdo chce taková vozidla provozovat, tak ať si řádně připlatí, a podporuje tak další zaměstnanost pracovníků v tomto segmentu trhu.

      1. Ja si zase myslím že ten
        Ja si zase myslím že ten prenájom batérií je nový obchodný model, ktorý sa Renault snaží zaviesť. Pre akúkoľvek firmu sú pravidelné mesačné platby veľmi žiadúce. LiFePo baterky do tohoto miniautíčka by mohli stáť cca 1500€ a predpoklad do budúcnosti je, že zlacnejú viac ako 2x. Môj nepodložený odhad je, že každých 15-20 mesiacov si užívateľ zaplatí v nájme nové. Je fajn že žijem s pocitom o využívaní ekologickej dopravy (aj keď je otázne ako tá moja elektrina bola vyrobená), ale keď si to prepočítam, tak ma pravdepodobne 1 km jazdy vyjde viac ako s 10-ročným 2-litrom.

Napsat komentář