Tata v Evropě - místo Nano bude PixelMALÁ AUTA
Tata v Evropě - místo Nano bude Pixel
Elektrická Fabia: už za 550 000 KčAUTO
Elektrická Fabia: už za 550 000 Kč
Armáda zkouší auta na vodíkARMÁDA
Armáda zkouší auta na vodík
V ČR se prodají stovky elektromobilů ročněBYZNYS
V ČR se prodají stovky elektromobilů ročně

Kde se prodávají elektrická auta nejlépe? Vede pět zemí

Jan Horčík - 25 Prosinec 2014

Elektromobily se staly běžnou součástí nabídky automobilek. A vcelku běžně je lze vidět i na silnicích. Jednoznačným lídrem jsou Spojené státy americké. S velkým odstupem následují , a , a .auto elektromobil Renault Zoe auto

Renault Zoe patří mezi nejprodávanější elektromobily v Evropě
foto: Renault

Elektromobilita se dnes po celém světě rozvíjí extrémním tempem. Každý rok přibudou stovky rychlodobíjecích stanic. Pro zajímavost, k prosinci 2014 bylo na světě přibližně 4286 CHAdeMO rychlodobíječek. Nepočítaje v to dalších více než 300 rychlodobíjecích stanic Tesla Supercharger a další stovky CCS.

Zároveň se letos jen v poprvé prodá přes 100 000 aut na elektřinu (elektromobilů a plug-in hybridů). Globálně to pak bude přibližně 300 00 prodaných aut do zásuvky.

Pro zajímavost nejnovější čísla prodejů z vybraných evropských zemí:

listopad 2014

Švýcarsko - 191 kusů (Mitsubishi Outlander PHEV 40, Tesla Model S 33, BMW i3 19, Renault Zoe 41)
Německo - 1157 kusů ( 126, 133, 146, Audi A3 e-Tron 157)
Francie - 1331 kusů (Renault Zoe 689, Renault Kangoo ZE 166, Nissan Leaf 94)
Norsko - 1552 kusů ( 311, 202, Volkswagen e-Up! 210, 156, Volkswagen e-Golf 278, 114)
Švédsko - 301 kusů (Mitsubishi Outlander PHEV 132, Volvo V60 Plug-In hybrid 44, Renault Kangoo ZE 27)
Dánsko - 200 kusů (Nissan Leaf 63, Volkswagen e-Up! 59, Tesla Model S 36)
Nizozemsko - 1235 kusů (Mitsubishi Outlander PHEV 451, Volvo V60 Plug-In 250, Tesla Model S 136, Volkswagen Golf GTE 203, Nissan Leaf 22, BMW i3 26)
Itálie - 175 kusů (Nissan Leaf 29, 35, BMW i3 24)
Španělsko - 214 kusů (Nissan Leaf 64, Renault Zoe 49, Mitsubishi Outlander PHEV 50)

A ještě data mimo Evropu:

USA - 9555 kusů (Nissan Leaf 2687, Chevrolet Volt 1336, Tesla Model S 1200)
Kanada - 304 kusů (Chevrolet Volt 58, Nissan Leaf 103, Tesla Model S 50)

Kolegové z magazínu InsideEVs si dali tu práci a zhotovili přehled nejprogresivnějších zemí za rok 2014. Na posledním místě se podle nich v prodejích aut do zásuvky (plug-in hybridy + elektromobily) umístí Německo (11 800) s Francií (14 000), pak Norsko (18 500) Japonsko (30 000), Čína (odhadem až 45 000) a první budou Spojené státy (107 000). Počty prodaných aut v závorkách jsou bez prosince.

 
Obrázek uživatele Radovan

Jak už jsem psal dříve - prodej znamená dojdu do krámu a tam mají zboží, které chci. Dojdu do krámu Nissanu a mají ho v ČR jen v Praze a v Pardubicích, možná nabídnou svezení. Kia jen v Praze, BMW jen v Praze, VW netuším, ale už i v Ostravě byl u Auto Heller k zapůjčení pro největší zákazníky na víkend. Peugeot / Citroen noční můra pár prodejců v ČR, co se ještě nestačili těch vozů Ion / Zero zbavit. Ovšem jinak platí heslo - elektrika nám nesmí přes práh (autor Kia Ostrava). Nebýt http://www.wave-promotion.cz/prodej-vozu/, kde je ovšem taky nemají skladem, nekoupíte si elektromobil v ČR v podstatě nikde. Takže o čem se v ČR bavíme, že?

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 41 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion pro ženu najeto 7 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přeloženo do rozumného měřítka:
1. Norsko (279 ob./e+h auto),
2. USA (2985 ob./e+h auto),
3. Japonsko (4236 ob./e+h auto),
4. Francie (4720 ob./e+h auto),
5. Německo (6846 ob./e+h auto),
6. Čína (30385 ob./e+h auto)

E+h, e+h, eh, eh. Chvíli mi trvalo, než mi došlo, že ob. bude obyvatel. Přepočítávat to nebudu, věřím, že je to dobře. Za rok to bude zase úplně jinde, pořád je vzhledem k realativně nízkým prodejům prostor na to, aby se objemy prodejů v případě příznivých podmínek několikanásobně zvýšily. :-)

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A zapomněli jsme na ČR, kde to bude asi tak 100 000 ob./e+h auto :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano Omego s tím souhlasím! Zapomněli jsme na ČR. Ale ono nakonec i stačí porovnat vlastní nabídku prodejcu v ČR a jinde v EU. Bez reklamy a nabídky v kmenových prodejnách v Německu a Francii by asi prodeje elektromobilu i tam šly dolu. V ČR si raději prodejci nedělají starost s chlubením kolik elektromobilu v porovnáním s benzin+nafta+plyn prodali. Většina zájemcu stejně nákup řeší v cizině. Praktický reklamní marketing na elektromobilitu a eko dopravu u prodejcu neexistuje! Není to pro ně lukrativní.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články