Elektromobily se staly běžnou součástí nabídky automobilek. A vcelku běžně je lze vidět i na silnicích. Jednoznačným lídrem jsou Spojené státy americké. S velkým odstupem následují Japonsko, Čína a Norsko, Francie a Německo.
foto: Renault
Elektromobilita se dnes po celém světě rozvíjí extrémním tempem. Každý rok přibudou stovky rychlodobíjecích stanic. Pro zajímavost, k prosinci 2014 bylo na světě přibližně 4286 CHAdeMO rychlodobíječek. Nepočítaje v to dalších více než 300 rychlodobíjecích stanic Tesla Supercharger a další stovky CCS.
Zároveň se letos jen v USA poprvé prodá přes 100 000 aut na elektřinu (elektromobilů a plug-in hybridů). Globálně to pak bude přibližně 300 00 prodaných aut do zásuvky.
Pro zajímavost nejnovější čísla prodejů z vybraných evropských zemí:
listopad 2014
Švýcarsko – 191 kusů (Mitsubishi Outlander PHEV 40, Tesla Model S 33, BMW i3 19, Renault Zoe 41)
Německo – 1157 kusů (BMW i3 126, Smart Fortwo ED 133, Renault Zoe 146, Audi A3 e-Tron 157)
Francie – 1331 kusů (Renault Zoe 689, Renault Kangoo ZE 166, Nissan Leaf 94)
Norsko – 1552 kusů (Nissan Leaf 311, Tesla Model S 202, Volkswagen e-Up! 210, BMW i3 156, Volkswagen e-Golf 278, Mitsubishi Outlander PHEV 114)
Švédsko – 301 kusů (Mitsubishi Outlander PHEV 132, Volvo V60 Plug-In hybrid 44, Renault Kangoo ZE 27)
Dánsko – 200 kusů (Nissan Leaf 63, Volkswagen e-Up! 59, Tesla Model S 36)
Nizozemsko – 1235 kusů (Mitsubishi Outlander PHEV 451, Volvo V60 Plug-In 250, Tesla Model S 136, Volkswagen Golf GTE 203, Nissan Leaf 22, BMW i3 26)
Itálie – 175 kusů (Nissan Leaf 29, Renault Twizy 35, BMW i3 24)
Španělsko – 214 kusů (Nissan Leaf 64, Renault Zoe 49, Mitsubishi Outlander PHEV 50)
A ještě data mimo Evropu:
USA – 9555 kusů (Nissan Leaf 2687, Chevrolet Volt 1336, Tesla Model S 1200)
Kanada – 304 kusů (Chevrolet Volt 58, Nissan Leaf 103, Tesla Model S 50)
Kolegové z magazínu InsideEVs si dali tu práci a zhotovili přehled nejprogresivnějších zemí za rok 2014. Na posledním místě se podle nich v prodejích aut do zásuvky (plug-in hybridy + elektromobily) umístí Německo (11 800) s Francií (14 000), pak Norsko (18 500) Japonsko (30 000), Čína (odhadem až 45 000) a první budou Spojené státy (107 000). Počty prodaných aut v závorkách jsou bez prosince.
Jak už jsem psal dříve –
Jak už jsem psal dříve – prodej znamená dojdu do krámu a tam mají zboží, které chci. Dojdu do krámu Nissanu a mají ho v ČR jen v Praze a v Pardubicích, možná nabídnou svezení. Kia jen v Praze, BMW jen v Praze, VW netuším, ale už i v Ostravě byl u Auto Heller k zapůjčení pro největší zákazníky na víkend. Peugeot / Citroen noční můra pár prodejců v ČR, co se ještě nestačili těch vozů Ion / Zero zbavit. Ovšem jinak platí heslo – elektrika nám nesmí přes práh (autor Kia Ostrava). Nebýt http://www.wave-promotion.cz/prodej-vozu/, kde je ovšem taky nemají skladem, nekoupíte si elektromobil v ČR v podstatě nikde. Takže o čem se v ČR bavíme, že?
Přeloženo do rozumného
Přeloženo do rozumného měřítka:
1. Norsko (279 ob./e+h auto),
2. USA (2985 ob./e+h auto),
3. Japonsko (4236 ob./e+h auto),
4. Francie (4720 ob./e+h auto),
5. Německo (6846 ob./e+h auto),
6. Čína (30385 ob./e+h auto)
A zapomněli jsme na ČR,
A zapomněli jsme na ČR, kde to bude asi tak 100 000 ob./e+h auto 🙁
Ano Omego s tím souhlasím!
Ano Omego s tím souhlasím! Zapomněli jsme na ČR. Ale ono nakonec i stačí porovnat vlastní nabídku prodejcu v ČR a jinde v EU. Bez reklamy a nabídky v kmenových prodejnách v Německu a Francii by asi prodeje elektromobilu i tam šly dolu. V ČR si raději prodejci nedělají starost s chlubením kolik elektromobilu v porovnáním s benzin+nafta+plyn prodali. Většina zájemcu stejně nákup řeší v cizině. Praktický reklamní marketing na elektromobilitu a eko dopravu u prodejcu neexistuje! Není to pro ně lukrativní.
E+h, e+h, eh, eh. Chvíli mi
E+h, e+h, eh, eh. Chvíli mi trvalo, než mi došlo, že ob. bude obyvatel. Přepočítávat to nebudu, věřím, že je to dobře. Za rok to bude zase úplně jinde, pořád je vzhledem k realativně nízkým prodejům prostor na to, aby se objemy prodejů v případě příznivých podmínek několikanásobně zvýšily. 🙂