Jak se dalo čekat už v minulém roce, prodej elektrických aut v USA dosáhl hranice 100 000. Nejprodávanější je plug-in hybrid Chevrolet Volt, v závěsu za ním elektromobil Nissan Leaf.
foto: Hybrid.cz
Spojené státy americké jsou jednoznačně hlavním trhem s ohledem na hybridy, plug-in hybridy a elektromobily. Letošní listopad značí moment, kdy se roční prodeje plug-in hybridů a elektromobilů (obecně aut do zásuvky) dostal přes 100 000.
Podle dosavadních výsledků se zatím v USA prodalo přes 105 000 těchto vozidel. Nejprodávanější byl v listopadu opět Nissan Leaf s 2687 kusy. Plug-in hybrid Chevrolet Volt klesl na 1336 v očekávání uvedení nové verze.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan a Renault už prodali 200 000 elektromobilů
STUDIE: vývoj elektromobility v Česku? Tisíce prodaných elektromobilů v roce 2020
Kumulativní prodeje od uvedení na trh v USA vypadají následovně:
- Chevrolet Volt – 70 531
- Nissan Leaf – 66 533
- Toyota Prius plug-in hybrid – 37 159
- Tesla Model S – 32 845
- Ford C-MAX Energi – 16 913
- Ford Fusion Energi – 16 111
- BMW i3 – 4263
- Ford Focus EV – 4097
Překvapivý je zejména rychlý nástup BMW i3 na americký trh. Američané si luxusní elektrické auto do města vyloženě oblíbili a BMW má díky modelům i3 a i8 se svými elektrickými auty celosvětový úspěch. Proto také chystá další plug-in hybridy.
Za minulý rok se jen v USA prodalo asi 97 000 elektroaut. Celosvětově prodeje elektrických aut za letošní rok se zatím odhadují na 256 377 kusů.
Tak nevím, ale pokud by
Tak nevím, ale pokud by hypoteticky stál:
1. Prius s 1.4 benzínem: 600 000 Kč (6.5l/100)
2. Prius s klasickým hybridem: 700 000 Kč (5l/100)
3. Prius s plugin hybridem: 800 000 Kč (4.5l/100)
Spočítáme si spotřebu při najetých 200 000km při ceně 35 Kč/l:
1: 455 000 Kč
2: 350 000 Kč
3: 315 000 Kč
Plugin hybridy jedou jen díky masivním dotacím a to se vyplatí :))))
Kdyby raději ty peníze stát nalil do školství, nebo někam kde to nebude dotovat japonské automobilky, ale domácí firmy…
200 tisíc km se najezdí
200 tisíc km se najezdí průměrně tak za 10 let. Opravdu si myslíte, že benzín bude za 10 let stát stále 35 korun? 😉
Plug-in hybridy nejsou tak
Plug-in hybridy nejsou tak masivně dotované, nejvyšší dotace jdou na elektromobily.
myslite ze na elektrinu ten
myslite ze na elektrinu ten plug-in hybrid ujede jen 10-20% sveho najezdu? Jakou jste vubec pocital cenu elektriny a najezd v elektrickem rezimu?
Cucat čísla z prstu vám
Cucat čísla z prstu vám jde dobře. A kdyby byl plugin hybrid dražší o milion a spotřebu měl větší než benzín, tak se vyplatí ještě méně 🙂
Reálně je rozdíl ceny vyšší a spotřeba může být klidně i 0, záleží jak s tím budete jezdit.
Zajímavé je porovnání
Zajímavé je porovnání čistě elektrických aut s plug-in hybridy. Leaf šlape na paty Voltu a Tesla Priusu (sic!). Tomu samému Priusu, který je na trhu již jakou dobu. Přitom půjde o tu samou cílovou skupinu. Tesla S není auto vyloženě jen do města. To bych považoval za opravdu zvrat ve vnímání EV jako běžného dopravního prostředku.
Zajímavé, kdepak jsou ti
Zajímavé, kdepak jsou ti škarohlídi, kteří dávají k dobru nějaký průzkum, podle kterého by si snad 90 % američanů, kteří si koupili hybrid, další už nevybrali? Zřejmě i „blbí“ Amíci vědí, že se technologie vyvíjí a hybrid před 10 lety není to, co hybrid dnes 😉
Škarohlídům začíná
Škarohlídům začíná docházet, že auto do zásuvky asi nebude jenom nějaký okamžitý vrtoch trhu, ale trend, který postupně vytlačí tradiční vozy se spalovacími motory.