Henrik Fisker už zase slibuje změnit svět elektromobility

Jan Horčík - 24 Říjen 2016

Henrik Fisker, známý dánský automobilový designér a zakladatel zkrachovalé a Číňany znovuobnovené automobilky Fisker Automotive, chystá velký návrat. Připravuje "revoluční" elektromobil.auto elektromobil Fisker

Také Henrik Fisker, podobně jako Elon Musk, přijal Twitter za svůj důležitý komunikační nástroj. Aktuálně na něm zveřejnil první obrázek svého nově chystaného elektromobilu s zajímavým řešením dveří.
foto: Fisker Inc.

Henrik Fisker zakládá novou automobilku a znovu pod svým jménem. Tentokrát se bude jmenovat prostě Fisker Inc. "Revoluční" elektromobil chce představit už v druhé polovině příštího roku.

Ve stručné tiskové zprávy nešetří Fisker superlativy. "Fisker Inc. bude v čele revoluce v oblasti elektrických aut, která změní svět elektromobility i svět jako takový," píše se tam.

Fisker se podle svých slov poslední dva roky zabýval zkoumáním možností různých technologií baterií. Chtěl najít/vyvinout tu, která umožní otevřít zcela nové paradigma.

"Teď máme technologii, kterou nikdo jiný nemá," nebojí se Fisker znovu velkých slov. "A nikdo není ani blízko tomu co děláme my." Elektromobil značky Fisker Inc. bude prý "nejinovativnější" elektromobil, který byl kdy vyroben.

ZAJÍMAVOST: Henriku Fiskerovi se podařilo ponechat si původní znak svých aut. I jeho nová auta, pokud se nějaká nakonec skutečně objeví, tedy ponesou stejnou značku jako původní plug-in hybrid .

Součástí nové firmy Fisker Inc. je údajně i bateriová divize Fisker Nanotech, jejímž šéfem je Dr. Jack Kavanuagh. Zkušený materiálový vědec založil společnost Nanotech Energy už v roce 2014 a licencoval si přední technologii superkondenzátorů.

Nová technologie baterií prý nabídne vynikající dojezd přes 640 km a životnost po celou dobu životnosti vozidla. Nová technologie baterií je vyvíjena v Kalifornii. Důležitým cílem je i relativně přijatelná cena.

Už dnes má nový Fisker vytyčen cíl vyvinout po prvním, revolučním modelu další, levnější auto s cenou kolem $40 000 (využívá tedy podobnou strategii jako Tesla). A kromě toho chce Fisker prodávat svou technologii baterií i dalším výrobcům.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

This Is Fisker’s New Tesla-Fighting Electric Car
https://www.youtube.com/watch?v=QnwwDL3GrJA
Poodhalení Tesla model 3 z blízka
Tesla Says New Model 3 Deliveries Will Arrive “Mid-2018 or Later”
https://www.youtube.com/watch?v=NrN_oSv8zBc

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Salomondrin to řekl pěkně. S prvním měli skvělé plány, pak postupně ulevili až to celý krachlo a teď přichází s úplně stejným a myslí si že uspějí? Rád bych viděl úspěch, ale nějak se mi tomu nechce věřit. youtube.com/watch?v=2OunVFYbQy8

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je super, že bude na trhu další hráč, který podle zatím pouze slovně posune celý trh dál. Nicméně pokud na konci příštího roku příjde s něčím co bude výrazně dražší než 40.000USD a teprve další model bude za tuto cenu (i kdyby 2 roky na to, jsme v roce 2020 a s cenou pořád hrozně vysoko). Tou dobou my všichni čekáme (doufáme) standard dojezd 300-400km a cenu pod 1mil Kč u nového vozu.

Co by mohlo být zajímavé je technologie superkondenzátorů, tedy výrazné snížení doby nabíjení. Ale základní vzorec pro přenos energie asi nezmění.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak ono to zatim u EV maji lidi lehce pohnute, ze se posuzuji primarne podle dojezdu, ale tak neak prepdokladam, ze za par let uz to bude pase a i u EV se bude hledet na ostatni parametry, nejen dojezd.... ono u spalovaku takove BMW 7 ma podobny dojezd jako Fabia, presto se prodava ze desetinsobnu cenu, proc by u EV melo byt auto s vyssi cenovkou problem?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ono asi apriorně nejde o dojezd, ale o dobu nabíjení. Když půjde dobít baterii na dojezd 200km za tři minuty, tak se dojezd přestane řešit.

Na to, abyste mohl vůbec pomýšlet na dobíjení po 200km při dálkové jízdě, tj. dálnice, topení, naložené auto a nějaká rezerva, tak potřebujete mít alespoň 40-50kWh, což nemá ani 30kWh Leaf, inovovaná i3, e-Golf nebo Soul.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

autá, ktoré majú dojazd nad 200km už sú bežne k dostaniu. a majú v cene dobíjanie, ktoré na západ od nás je reálne k dispozícii. cena za ne neklesne.
autá s dojazdom pod 200km nabíjanie v cene nemajú a nik se nepretrhne, aby staval hustú sieť pre ich majiteľov.
ps - už v časoch dávno minulých som kufor na trabim aj w535w neplnil potrebami k prežitiu. oblečenie pre 4 osoby a nič navyše.

Obrázek uživatele Josef

BMW i3 by to s 33 kWh baterkou při rychlosti 110 po dálnici asi dalo. Ale je to o kompromisu, to ano. Jsem zvědav, jestli v BMW vylezou brzy s tou 45 kWh baterkou.

Zkušenosti s Leafem 30 kWh po dálnici - vlastní zkušenost (doporučuji přečíst): http://www.elektromobily-os.cz/sites/elektromobily-os.cz/files/Zvy%C5%A1ov%C3%A1n%C3%AD%20tempa%20elektromobilu.pdf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak abyste mohl nabijet na dalnici po 200km, tak potrebujete realny dojezd aspon 300km, jednak vam nabijecka nenabije auto do plna, a druhak potrebujete nejakou rezervu.
Jedine dnes pordavane auto, u ktereho nepovazuju dalkovou cestu za vylozene nouzove reseni je model S, jednak diky slusnemu dojezdu a druhak diky v ramci moznosti dostupne infrastrukture, ktera to auto relativne rychle dobije..

a v mistech kde ta infrastruktura neni Tesla nabije relativne pomalu prave diky tomu ze ma velkou kapacitu baterie, treba v mistech kde jsou spise vetsinove AC tak s Renaultem Zoe budes cestovat mnohem rychleji nez s Teslou, a samozrejme naopak kde je sit SC s jakymkoliv jinym EV budes cestovat mnohem pomaleji nez s Teslou

ja bych treba mnohem radsi mel po cele CR hustou sit relativne levnych AC nabijecich mist ktery se daj i s platebnim terminalem poridit do 20-30 tisic korun, nez aby se vsude staveli ty "velke" stojany, ty patrej jen na ty dalnice nekde na odpocivadla nebo k benzinkam, a samozrejme za predpokladu ze automobilky daji do auta i nabijecku ktera to AC nalezite vyuzije, tak jako treba prave Zoe :)

pro cestovani po CR by pak uplne stacilo EV s baterkou okolo 40-50kWh a moznosti nabijeni u kazdeho treba pateho parkovaciho mista, velke spouste lidi by to stacilo, vcetne me :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale to je presne to o cem mluvim - sit opravdu rychlych dobijecek (napr supercharger) v kombinaci s autem se slusnym dojezdem dava moznost relativne rozumneho dalkoveho cestovani, ktere bude akceptovatelne pro velkou cast zakanziku.
Dobijeci zasuvky jsou jen nouzove reseni, ktere oceni par nadsencu, ale realne tak nikdy nebude cestovat mnozstvi lidi vetsi nez zanedbatelne. Takove stojany maji smysl na mistech, kde se lidi nejakou dobu zdrzi (obchodaky, office centra apod)...

jaky je rozdil mezi nabijenim Tesly za pul hodiny a Zoe za pul hodiny? jen v nabitem dojezdu a take zalezi z ceho se nabiji (nekde bude rychlejsi Tesla jinde zase Zoe, v CR dnes ale na mnohem vice mistech nabijes rychleji prave Zoe). Tu Teslu si ale muze poridit nasobne mene lidi nez treba Zoe idkys vetsina tech lidi ma vpodstate podobne trasy do par desitek km denne

realne by elektromobilite tedy mnohem vyce prospelo EV s cenou "zajimavou" pro vetsi pocet lidi a s nasobne vice nabijecima mistama nez "drave" EV s nasobne mensi hustotou dobijeci site jednoho vyrobce aut, no rekni co je lepsi? 1000 Tesel a 2-3 nabijeci mista v CR, nebo 50 tisic Zoe a 1000 dobijecich mist pro jakekoliv EV?

ja osobne jako priznivec EV bych tedy spise uvital rozsirovani prave te levnejsi infrastruktury nabijeni nez extremne pomale rozsirovani infrastruktury patrici jen jednomu vyrobci aut kde nabiji jen a jen majitele prave aut od daneho vyrobce, kdyby v CR byla takova levna infrastruktura dostatecne rozsirena a rozprostrena po cele CR, tak jiz dnes bych si vpodstate vystacil s EV jako je Zoe a to i presto ze ma dojezd pod 200km na nabiti

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevim prijde mi rozporujes neco, co tu nikdo nepise a resis neco co je mimo dane vlakno a tak to prestava davat smysl...

reaguju na to cos napsal, o tom diskuse je, pdole me model S neni jedine auto pouzitelne na dalkove jezdeni, treba po Francii si s tou Zoe muzu drandit klidne i na ty dalky a o moc pomalejsi nez s Teslou S to nebude, zasuvek kde muzes vyuzit 43kW palubni nabijecku Zoe tam maj celkem hodne, treba i u benzinek, paralelou k CR kde mame jediny SC to proste je

"Jedine dnes pordavane auto, u ktereho nepovazuju dalkovou cestu za vylozene nouzove reseni je model S, jednak diky slusnemu dojezdu a druhak diky v ramci moznosti dostupne infrastrukture, ktera to auto relativne rychle dobije.."

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OK no, proste am jiny nazor, ja osobne opravdu nepovazuju mikroauto s realnym dojezdem pri dalnicni rychlosti kolem 100km za pouzitelne pro dalkove cestovani, to ze tobe prijde odpovidajici je zase tvoj nazor, na ktery mas pravo a ja to ho brat nebudu...

no ja bych nejradsi kombik stredni s 40-50kWh baterkou a poradnou palubni nabijeckou

Obrázek uživatele Radovan

Pokud to má být jediné auto v 4-5 členné rodině, v podstatě Vám nic jiného nezbývá, aby dokázalo naráz řešit jak denní pojížďky, tak víkendové nákupy, koníčky typu kolo, lyže, pes, ježdění do měst po okolí k prarodičům a občas dálkově přeskákat po rychlonabíječkách na dovolenou v cizozemsku. Taková Koktáfka s baterkami v podlaze a zkráceným předním čumákem, když ten prostor by se věnoval nákladu a posádce. Nebo čumák stejný, ale s dalším kufrem na zavazadla. Dojelo by to v pohodě i pod zátěží a s klimou/topením a nabilo by to všude a ze všeho.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Pan Henri Fisker je Nizozemec

---

heros

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nám všechny zdroje říkají, že Dán.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Radovan

To je tam v těch končinách těžké, oni sami v tom mají hokej. Když jsme v roce 1991 dojeli do Dánska a svěřili jsme se, že se u nás říká Pije jako Dán, tak byli proti. Že u nich se říká Pije jako Švéd. Protože o víkendech jsou trajekty plné sťatých Švédů, kteří mají doma na pevnině prakticky suchý zákon. Ale každé - i odpolední krátké setkání - se v Dánsku odehrávalo s jejich druhem fernetu a přípitkem na začátku :-).

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Ano,mate pravdu.
Spletlo mne,ze cely zivot podnika predevsim NL.

---

heros


e-stationNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.