Henrik Fisker už zase slibuje změnit svět elektromobility

Henrik Fisker, známý dánský automobilový designér a zakladatel zkrachovalé a Číňany znovuobnovené automobilky Fisker Automotive, chystá velký návrat. Připravuje „revoluční“ elektromobil.

Také Henrik Fisker, podobně jako Elon Musk, přijal Twitter za svůj důležitý komunikační nástroj. Aktuálně na něm zveřejnil první obrázek svého nově chystaného elektromobilu s zajímavým řešením dveří.
foto: Fisker Inc.

Henrik Fisker zakládá novou automobilku a znovu pod svým jménem. Tentokrát se bude jmenovat prostě Fisker Inc. „Revoluční“ elektromobil chce představit už v druhé polovině příštího roku.

Ve stručné tiskové zprávy nešetří Fisker superlativy. „Fisker Inc. bude v čele revoluce v oblasti elektrických aut, která změní svět elektromobility i svět jako takový,“ píše se tam.

Fisker se podle svých slov poslední dva roky zabýval zkoumáním možností různých technologií baterií. Chtěl najít/vyvinout tu, která umožní otevřít zcela nové paradigma.

„Teď máme technologii, kterou nikdo jiný nemá,“ nebojí se Fisker znovu velkých slov. „A nikdo není ani blízko tomu co děláme my.“ Elektromobil značky Fisker Inc. bude prý „nejinovativnější“ elektromobil, který byl kdy vyroben.

ZAJÍMAVOST: Henriku Fiskerovi se podařilo ponechat si původní znak svých aut. I jeho nová auta, pokud se nějaká nakonec skutečně objeví, tedy ponesou stejnou značku jako původní plug-in hybrid .

Součástí nové firmy Fisker Inc. je údajně i bateriová divize Fisker Nanotech, jejímž šéfem je Dr. Jack Kavanuagh. Zkušený materiálový vědec založil společnost Nanotech Energy už v roce 2014 a licencoval si přední technologii superkondenzátorů.

Nová technologie baterií prý nabídne vynikající dojezd přes 640 km a životnost po celou dobu životnosti vozidla. Nová technologie baterií je vyvíjena v Kalifornii. Důležitým cílem je i relativně přijatelná cena.

Už dnes má nový Fisker vytyčen cíl vyvinout po prvním, revolučním modelu další, levnější auto s cenou kolem $40 000 (využívá tedy podobnou strategii jako Tesla). A kromě toho chce Fisker prodávat svou technologii baterií i dalším výrobcům.

tisková zpráva

22 Comments on “Henrik Fisker už zase slibuje změnit svět elektromobility”

  1. Je super, že bude na trhu
    Je super, že bude na trhu další hráč, který podle zatím pouze slovně posune celý trh dál. Nicméně pokud na konci příštího roku příjde s něčím co bude výrazně dražší než 40.000USD a teprve další model bude za tuto cenu (i kdyby 2 roky na to, jsme v roce 2020 a s cenou pořád hrozně vysoko). Tou dobou my všichni čekáme (doufáme) standard dojezd 300-400km a cenu pod 1mil Kč u nového vozu.

    Co by mohlo být zajímavé je technologie superkondenzátorů, tedy výrazné snížení doby nabíjení. Ale základní vzorec pro přenos energie asi nezmění.

    1. No tak ono to zatim u EV
      No tak ono to zatim u EV maji lidi lehce pohnute, ze se posuzuji primarne podle dojezdu, ale tak neak prepdokladam, ze za par let uz to bude pase a i u EV se bude hledet na ostatni parametry, nejen dojezd…. ono u spalovaku takove BMW 7 ma podobny dojezd jako Fabia, presto se prodava ze desetinsobnu cenu, proc by u EV melo byt auto s vyssi cenovkou problem?

            1. No tak abyste mohl nabijet
              No tak abyste mohl nabijet na dalnici po 200km, tak potrebujete realny dojezd aspon 300km, jednak vam nabijecka nenabije auto do plna, a druhak potrebujete nejakou rezervu.
              Jedine dnes pordavane auto, u ktereho nepovazuju dalkovou cestu za vylozene nouzove reseni je model S, jednak diky slusnemu dojezdu a druhak diky v ramci moznosti dostupne infrastrukture, ktera to auto relativne rychle dobije..

              1. a v mistech kde ta
                a v mistech kde ta infrastruktura neni Tesla nabije relativne pomalu prave diky tomu ze ma velkou kapacitu baterie, treba v mistech kde jsou spise vetsinove AC tak s Renaultem Zoe budes cestovat mnohem rychleji nez s Teslou, a samozrejme naopak kde je sit SC s jakymkoliv jinym EV budes cestovat mnohem pomaleji nez s Teslou

                ja bych treba mnohem radsi mel po cele CR hustou sit relativne levnych AC nabijecich mist ktery se daj i s platebnim terminalem poridit do 20-30 tisic korun, nez aby se vsude staveli ty „velke“ stojany, ty patrej jen na ty dalnice nekde na odpocivadla nebo k benzinkam, a samozrejme za predpokladu ze automobilky daji do auta i nabijecku ktera to AC nalezite vyuzije, tak jako treba prave Zoe 🙂

                pro cestovani po CR by pak uplne stacilo EV s baterkou okolo 40-50kWh a moznosti nabijeni u kazdeho treba pateho parkovaciho mista, velke spouste lidi by to stacilo, vcetne me 🙂

                1. No ale to je presne to o cem
                  No ale to je presne to o cem mluvim – sit opravdu rychlych dobijecek (napr supercharger) v kombinaci s autem se slusnym dojezdem dava moznost relativne rozumneho dalkoveho cestovani, ktere bude akceptovatelne pro velkou cast zakanziku.
                  Dobijeci zasuvky jsou jen nouzove reseni, ktere oceni par nadsencu, ale realne tak nikdy nebude cestovat mnozstvi lidi vetsi nez zanedbatelne. Takove stojany maji smysl na mistech, kde se lidi nejakou dobu zdrzi (obchodaky, office centra apod)…

                2. jaky je rozdil mezi
                  jaky je rozdil mezi nabijenim Tesly za pul hodiny a Zoe za pul hodiny? jen v nabitem dojezdu a take zalezi z ceho se nabiji (nekde bude rychlejsi Tesla jinde zase Zoe, v CR dnes ale na mnohem vice mistech nabijes rychleji prave Zoe). Tu Teslu si ale muze poridit nasobne mene lidi nez treba Zoe idkys vetsina tech lidi ma vpodstate podobne trasy do par desitek km denne

                  realne by elektromobilite tedy mnohem vyce prospelo EV s cenou „zajimavou“ pro vetsi pocet lidi a s nasobne vice nabijecima mistama nez „drave“ EV s nasobne mensi hustotou dobijeci site jednoho vyrobce aut, no rekni co je lepsi? 1000 Tesel a 2-3 nabijeci mista v CR, nebo 50 tisic Zoe a 1000 dobijecich mist pro jakekoliv EV?

                  ja osobne jako priznivec EV bych tedy spise uvital rozsirovani prave te levnejsi infrastruktury nabijeni nez extremne pomale rozsirovani infrastruktury patrici jen jednomu vyrobci aut kde nabiji jen a jen majitele prave aut od daneho vyrobce, kdyby v CR byla takova levna infrastruktura dostatecne rozsirena a rozprostrena po cele CR, tak jiz dnes bych si vpodstate vystacil s EV jako je Zoe a to i presto ze ma dojezd pod 200km na nabiti

                3. Nevim prijde mi rozporujes
                  Nevim prijde mi rozporujes neco, co tu nikdo nepise a resis neco co je mimo dane vlakno a tak to prestava davat smysl…

                4. reaguju na to cos napsal, o
                  reaguju na to cos napsal, o tom diskuse je, pdole me model S neni jedine auto pouzitelne na dalkove jezdeni, treba po Francii si s tou Zoe muzu drandit klidne i na ty dalky a o moc pomalejsi nez s Teslou S to nebude, zasuvek kde muzes vyuzit 43kW palubni nabijecku Zoe tam maj celkem hodne, treba i u benzinek, paralelou k CR kde mame jediny SC to proste je

                  „Jedine dnes pordavane auto, u ktereho nepovazuju dalkovou cestu za vylozene nouzove reseni je model S, jednak diky slusnemu dojezdu a druhak diky v ramci moznosti dostupne infrastrukture, ktera to auto relativne rychle dobije..“

                5. OK no, proste am jiny nazor,
                  OK no, proste am jiny nazor, ja osobne opravdu nepovazuju mikroauto s realnym dojezdem pri dalnicni rychlosti kolem 100km za pouzitelne pro dalkove cestovani, to ze tobe prijde odpovidajici je zase tvoj nazor, na ktery mas pravo a ja to ho brat nebudu…

                6. no ja bych nejradsi kombik
                  no ja bych nejradsi kombik stredni s 40-50kWh baterkou a poradnou palubni nabijeckou

                7. Pokud to má být jediné
                  Pokud to má být jediné auto v 4-5 členné rodině, v podstatě Vám nic jiného nezbývá, aby dokázalo naráz řešit jak denní pojížďky, tak víkendové nákupy, koníčky typu kolo, lyže, pes, ježdění do měst po okolí k prarodičům a občas dálkově přeskákat po rychlonabíječkách na dovolenou v cizozemsku. Taková Koktáfka s baterkami v podlaze a zkráceným předním čumákem, když ten prostor by se věnoval nákladu a posádce. Nebo čumák stejný, ale s dalším kufrem na zavazadla. Dojelo by to v pohodě i pod zátěží a s klimou/topením a nabilo by to všude a ze všeho.

          1. autá, ktoré majú dojazd
            autá, ktoré majú dojazd nad 200km už sú bežne k dostaniu. a majú v cene dobíjanie, ktoré na západ od nás je reálne k dispozícii. cena za ne neklesne.
            autá s dojazdom pod 200km nabíjanie v cene nemajú a nik se nepretrhne, aby staval hustú sieť pre ich majiteľov.
            ps – už v časoch dávno minulých som kufor na trabim aj w535w neplnil potrebami k prežitiu. oblečenie pre 4 osoby a nič navyše.

      1. To je tam v těch
        To je tam v těch končinách těžké, oni sami v tom mají hokej. Když jsme v roce 1991 dojeli do Dánska a svěřili jsme se, že se u nás říká Pije jako Dán, tak byli proti. Že u nich se říká Pije jako Švéd. Protože o víkendech jsou trajekty plné sťatých Švédů, kteří mají doma na pevnině prakticky suchý zákon. Ale každé – i odpolední krátké setkání – se v Dánsku odehrávalo s jejich druhem fernetu a přípitkem na začátku :-).

Napsat komentář