Fisker Automotive někteří považují za největší investiční debakl americké historie. O zkrachovalou automobiku měl zájem německý investiční fond. Nakonec jej koupil číský majitel, který chce znovu začít vyrábět hybrid Fisker Karma.
foto: Refael Azi, GreenCarReports.com
Podle nejnovějších informací magazínu GreenCarReports znovuobnovená značka Fisker Automotive zaplatila $2 mil. za licenci na využití hybridního pohonu od společnosti Quantum Fuel Systems Technologies. Dalších $1,3 mil. hodlá investovat do vývoje dalšího softwaru.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Bankrot Fisker Automotive se kvapem blíží, propustil většinu zaměstnanců
Fisker se vrací; o značku bojují Bob Lutz i původní zakladatel firmy
Zároveň se snaží obnovit vztahy s dalšími bývalými dodavateli. Klíčovou je v tomto případě finská továrna Valmet Automotive, která původní plug-in hybridy Fisker Automotive vyráběla. Podle aktuálních informací již výrobní linku rozebírá, ale bude pro nový Fisker dodávat designérské služby.
Vztahy s ostatními dodavateli ale vůbec nejsou tak růžové. Mnozí z nich totiž mají stále na paměti nesplacené dluhy. „Nová“ automobilka Fisker Automotive navíc hledá až 45 nových zaměstnanců na různých pozicích včetně inženýrů, manažerů a stážistů.
Čínská společnostWanxiang, nový majitel automobilky Fisker Automotive, doufá, že se mu podaří plug-in hybrid Fisker Karma dostat znovu do prodeje během letošního nebo příštího roku.
Je este nieco co nevlastnia
Je este nieco co nevlastnia cinania?
Ne. A za chvíli budou
Ne. A za chvíli budou vlastnit i Tebe 😉
Stanik odpovedel jako
Stanik odpovedel jako clovek, ale ty jako ten negramotny cech…
OK, tak si nejdřív najdi
OK, tak si nejdřív najdi význam slova „negramotný“ a pak ho používej ve správném kontextu. Následně si zkus najít, co je to ironie. Ale tu radši nepoužívej, protože je evidentně mimo tvoji sféru chápání 😉
PS. Na blbou otázku blbá odpověď. I když se aspoň snažila být vtipná 😉
Otázka by měla být
Otázka by měla být položena profesionálněji. Proč se daří skupovat firmy Čínským podnikatelum a nikoli těm Evropským a Americkým. Jak se liší uspěšná Čínská finanční gramotnost od té Evropské,Americké nebo Ruské. Proč jsou Asiaté tolik uspěšní v expanzi svých výrobku do světa a proč se z jejich příkladu nepoučí svět!
Já bych tu otázku položil
Já bych tu otázku položil ještě jinak: Proč mají Číňani touhu upovat zkrachovalé nebo krachující firmy, o které žádný Američan nebo Evropan nemá zájem?
A jen upozorňuji, že odpověď nemusí nutně vyznít pro Číňany pozitivně a naopak pro „zápaďany“ negativně…
No asi za to může
No asi za to může „selský“ rozum. To je asi tak stejná otázka, jako proč si královna anglická kupuje a udržuje pozemky.
Evropané a Američané chtějí „rychlé“ peníze, prostě mít teď hned aspoň 30 procent, jinak je to nezajímavé. Číňané se na to dívají tak, že jim stačí i 5%, pokud budou růst.
Jenže ono mít 30% ročně s poklesem 20% ročně, nebo 5% ročně s nárůstem 5% ročně jsou geometrické řady. A protnou se opravdu rychle
Ne, to není vůbec stejná
Ne, to není vůbec stejná otázka jako… Ta vaše analogie s anglickou královnou je úplně nesmyslná.
Několik takových čínských investic už zkrachovalo. A upřímně ani Fiskeru nevěštím nijak úspěšnou budoucnost. Budou se to snažit pořád obživovat jako Saab a nakonec stejně zkrachují. Snad jedním z mála opravdu fungujících investic v Evropě je Volvo, ale to jen proto, že Volvo nekrachovalo, ale prostě se ho potřeboval Ford zbavit, aby si zlepšil cashflow.
Jak se dostal dohromady
Jak se dostal dohromady Fisker a Albatros?
Ale já vím 🙂
Fisker karma
Ale já vím 🙂
Fisker karma byl vybaven „výstražným“ systémem, který produkoval zvuk tryskového motoru, jestli to je zvuk z té stíhačky nemůžu potvrdit ani vyvrátit, nikdy jsem ji naživo neslyšel a ani tak dobré uši nemám.
Letouny Aero L39C jsou
Letouny Aero L39C jsou oblíbené hračky bohatců v USA.
Dostaly se tam jako funkční stroje ze států bývalého ruského (sovětského) bloku, včetně ČR. Létá jich tam vícero – snad více než 200.
I Elon Musk jeden z nich vlastnil – a pochvaloval si zážitek z létání s ním.
(„… létání jak v Top Gunu. Zábava …“ )
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/0/8/2/1203280.jpg
Tenhle Albatros na obrázku s Fiskerem nevím komu patří, ale dotyčný se s ním nejspíšeš rád chlubí 🙂
http://www.yarnellpics.com/Airplanes/L-39/14090435_grp3F#!i=1044136524&k=dw73KX3
Albatrosy – to je jedna z dobrých „českých stop“ ve světě 🙂
Spíš „československých
Spíš „československých stop“ ve světě.
Vývoj tohoto letounu v Aeru dále pokračuje – viz portál
l-39ng.cz
Ač nechci Slovákům
Ač nechci Slovákům ubírat nějaké zásluhy, tak přeci jen naprostá většina leteckého průmyslu i za ČSSR byla soustředěna v České části tehdejší republiky a i dnes ho má ČR oproti SR nesrovnatelně větší (upřímně ani o žádném na Slovensku nevím, což neznamená, že tam nějaký není).
napr. Virtual Reality Media,
napr. Virtual Reality Media, a. s. (VRM) a Letecké opravovne Trenčín, a. s. (LOTN) dodava pre americku armadu velke letecké simulátory. U nas zastresene hlavne cez Letecký a obranný priemysel SR a Sario, detail nepoznam.
A na Moravě,
obydlené
A na Moravě,
obydlené Slováky, kteří nedošli do Prahy, to je např. LET Kunovice – Aircraft Industries, a.s., kterou vlastní ruská společnost Ugmk.