Zbankrotovaná automobilka Fisker Automotive nakonec skončila v rukou čínského výrobce autokomponent Wanxiang Group. Ten změnil značku na „Karma Automotive“ a uzavřel s BMW smlouvu o dodávkách pohonů.
foto: Karma Automotive
Společnost Fisker Automotive se proslavila soutěžením s Tesla Motors a následně svým nepříliš úspěšným plug-in hybridem Fisker Karma.
Bankrot přišel v listopadu 2013 a o tři měsíce později koupili zbytky Číňané. Změnili jméno na Karma Automotive (protože název „Fisker Automotive“ stále patří původnímu zakladateli Henriku Fiskerovi), najali nový management a připravují novou továrnu na znovuspuštění výroby vylepšené modelu Karma.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Fisker znovu ožívá, najímá zaměstnance
Nový čínský majitel chce znovu začít vyrábět hybridy Fisker Karma
Ten se má znovu dostat na trh v roce 2016. Opět půjde o plug-in hybrid, tentokrát ale vybavený značkovými komponenty mnichovské automobilky BMW. Ta dnes slaví úspěch se svým elektromobilem BMW i3, ale také plug-in hybridem BMW i8.
Právě systémy (pohonné, nabíjecí i další) v něm použité budou půjdou nejspíš i do nové Karmy – pokud se tak auto skutečně bude jmenovat. Další generace vozu, která je už ve vývoji, pak využije ještě větší počet komponent BMW.
V této souvislosti se nabízí srovnání s Teslou, která dodávala komponenty elektrického pohonu automobilkám Daimler (pro Mercedes-Benz B ED) a Toyota (pro Toyota RAV4 EV).
Původní vůz Fisker Karma využíval dvoulitrový benzinový motor od GM a baterie od taktéž zkrachovalé A123 Systems (kterou taktéž koupila Wanxiang Group!).
Tohle předávání know-how
Tohle předávání know-how číňanům opravdu nechápu.
Přiznám že jsem zvědav
Přiznám že jsem zvědav jak toto dopadne, bud bude mít tesla v luxusním segmentu velkou konkurenci anebo to dopadne tak jak už to dopadlo…s Fkarmou minule.
V evropě na tomoc lidí mít nebude protože dotace..
V USA si zase koupí Teslu protože dotace a protože full elektromóda…
Ale kdo ví, uvidíme za pár let…