Vedle několika institucí testuje v současné době elektromobil Škoda Octavia Green E Line také rodina jednoho ze zaměstnanců společnosti Škoda Auto. Na facebookovém profilu se nyní mohou o půlroční testování ucházet také inovativní rodiny z řad široké veřejnosti. Rodiny zaměstnanců automobilky Škoda Auto se této fáze nemohou účastnit.
foto: Škoda Auto
Flotila elektromobilů ŠKODA Octavia Green E Line je v současné době podrobována testům v běžném silničním provozu. Dosud vozidla poháněná elektřinou ujela více než 120 000 km například ve službách Pražského hradu, energetické společnosti ŠKO-ENERGO, Českého vysokého učení technického v Praze a několika dalších institucí. Od června 2012 již testuje elektromobil rodina jednoho ze zaměstnanců ŠKODA AUTO, která uspěla při výběru v rámci projektu Inovativní rodina.
Škoda Octavia Green E Line: výsledky testování českého elektromobilu
Škoda Auto: vyjedou někdy z Mladé Boleslavi auta na vodík?
Ministerstvo životního prostředí zkouší elektrickou Škodu Octavia
Soutěž s názvem „Vyzkoušejte si budoucnost osobně: Elektrická Octavia hledá svou rodinu!“ navazuje na projekt „Inovativní rodina“ a probíhá na facebooku ŠKODA AUTO ČR www.facebook.com/skoda.cz mezi 10. říjnem a 7. listopadem 2012. Rodiny, které se o možnost testovat elektromobil značky ŠKODA chtějí ucházet, budou požádány o vyplnění dotazníku.
Ten bude mj. prověřovat podmínky, které jsou nezbytné pro provozování elektromobilu, zkoumat vztah rodin k životnímu prostředí nebo příklady opatření, snižujících spotřebu energie v domácnostech. Mezi další předpoklady k účasti rodin s nejméně jedním dítětem patří vzdálenost bydliště od Prahy do 50 km, nezbytná s ohledem na snadnou dostupnost eventuální technické podpory.
ŠKODA Octavia Green E Line vychází z modelu Octavia Combi. Pohání ji elektromotor s maximálním výkonem 85 kW a točivým momentem 270 Nm. ŠKODA Octavia Green E Line zrychluje z 0 na 100 km/h za 12 sekund. Maximální rychlost automobilu je elektronicky omezena na 135 km/h. Elektrická energie je uchovávána v lithium-iontových článcích uložených pod podlahou.
Vůz je vybaven energeticky úspornými prvky a technologiemi, včetně rekuperace brzdné energie. Na jedno nabití baterií ujede elektromobil až 150 km. To je vzdálenost, která odpovídá požadavkům většiny českých řidičů, kteří dojíždějí denně do práce. Doplnění akumulátorů na 80 % přitom zabere přibližně 2,5 hodiny při nabíjení z 400V třífázové zásuvky.
Flotila elektromobilů je vybavena měřicím a komunikačním zařízením, které umožňuje zaznamenávat údaje pro potřeby dalšího výzkumu elektromobility. Testovací elektromobily jsou vybaveny speciálními senzory, které poskytují informace o poloze, venkovní a vnitřní teplotě, zrychlení a dalších provozních parametrech.
Data jsou odesílána do Technického vývoje ŠKODA AUTO, který tak získá cenné údaje o provozu elektromobilu při obvyklém rodinném využití, informace o zátěži elektrických systémů či procesech nabíjení a vybíjení akumulátorů v běžném provozu.
Aktivity české automobilky na poli elektromobility jsou důležitou součástí rozsáhlé strategie pohonů a paliv. Sem patří i průběžné zdokonalování vysoce efektivních motorů TDI a TSI a jejich převodovek.
Něco pro
Něco pro pamětníky
http://galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=46152
Tak to zkuste u
Tak to zkuste u http://www.evcgroup.cz
Někdo odhadl, že kostra
Někdo odhadl, že kostra pro elektromobil bez motoru a navazujicich zbytecnosti je v ceně kolem 150 tisíc. Proč mám kupovat motor, který nikdy nevyužiji? Nadšení pro elektromobilitu je jedna věc, blbost v placení nepotřebného zboží je ale druhá strana mince. Je třeba mít na zřeteli, že drtivá cílová skupina jsou ekologicky a ekonomicky smýšlející lidé. Ti nebudou platit zbytečně vyrobený šrot…..
Ať jdou do háje. Byl bych
Ať jdou do háje. Byl bych ochotný si ji u koupit na testování. A oni mi to prostě nedovolí.
Vážně, můžou jít někam…
Průzkum zájmu maskují
Průzkum zájmu maskují „soutěží“. Kdyby se rovnou zeptali „Kdo má zájem o elektromobil naší výroby?“, pak by museli vysvětlovat „Víte my elektromobily začneme vyrábět až když lidi přestanou kupovat spalováky“.
Tak proč to auto
Tak proč to auto zkoušejí,když se nebude vyrábět? Nic jiného než Kocourkov – aby mohli říci ,že se zabývají elektromobilitou.
“ je třeba, aby bydliště
“ je třeba, aby bydliště kandidátů bylo vzdáleno maximálně 50 km od Prahy“
Tak to ať se jdou mezuláni vycpat. Nechápu, že ČR je jen kroužek Cajzlstánu + 50km.
K tomuto není co dodat.
Není se třeba zlobit na
Není se třeba zlobit na pražáky…. Na Moravě máme Hyundaye, který se svou sestrou Kiou už DÁVNO elektromobily má. Berte to jako situaci s abecedou. Na území Velké Moravy se století používala hlaholice a to se teprve Čeháčci tlačili na Říp. Jen ať si tu Škodu nechají 😛
Zrovna hlaholicí bych se
Zrovna hlaholicí bych se nechlubil. Tu vymysleli pro to, že nás považovali za primitivní divochy, kteří se nejsou schopní naučit latinsky. A brát současnou MOravu jako nástupce Velké Moravy je taky historicky vzato nesmyl.
Nicméně současná Morava je opravdu země elektromobilitě zaslíbená. Vždyť většina současných firem zabývajících se EV sídlí na trase Brno, Vyškov, Hulín, Zlín.
Byl to jen příměr 🙂
Byl to jen příměr 🙂 Latinka ve své původní podobně měla asi 23 písmen, což pro Slovany bylo málo. A když má primitivní divoch dost dlouhý meč, tak se i mocný Řím pokloní 😀
Jen tvrdím, že tu elektrickou oktávku si mohou Čeháčci nechat.