Autosalon Tokyo 2011: Mazda Takeri

Do třetice všeho dobrého z nadcházejícího autosalonu v Tokyu tu máme automobilku Mazda. Ta se na domácí půdě představí s prototypem Mazda Takeri. Ačkoliv půjde o diesel, nabídne ty nejnovější technologie. Jednou z nich bude i regenerativní brzdící systém.

Mazda přistupuje k alternativním pohonům opačně než většina ostatních automobilek. Nejprve piplá do posledního detailu motor a všechny ostatní části auta, snižuje jejich hmotnost, a teprve potom se zaměří na zavádění alternativních pohonů – hybridních či plně elektrických.
foto: Mazda

Podobně jako nové SUV Mazda CX-5, které se představilo ve Frankfurtu, tak i model Takeri je založen na novém designovém přístupu “KODO – duše pohybu”. Auto je vybaveno dieselovým motorem SkyActiv-D a systémem, který v případě automobilky Mazda nese název i-stop.

Nejzajímavější je ale využití regenerativního brždění. To se běžně využívá u hybridů, aby se brzdná energie, která se běžně proměňuje v nevyužité teplo, vrátila zpět do baterií. Tzv. rekuperace se využívá i v modelu Takeri, ale trochu jiným způsobem.

Namísto do baterie putuje totiž přeměněná brzdná energie do superkondenzátoru. A ten pak napájí autoelektroniku. Podle zástupců Mazdy to pomáhá snížit zátěž motoru, a tedy i spotřebu, a to až o 10 %.

Napsat komentář