Volvo V60 Plug-in hybrid je výsledkem dlouholeté úzké spolupráce automobilky Volvo a švédského dodavatele energií Vattenfall. Automobilka aktuálně znovu potvrdila, že auto se začne prodávat během roku 2012.
foto: Volvo
Plug-in hybrid V60 je ve vývoji už od roku 2007. Jde o dieselový hybrid do zásuvky, a tedy zároveň i o tzv. plný hybrid. Jinými slovy, dokáže jet samostatně na elektřinu, na naftu anebo na kombinaci obojího a lze ho navíc i dobíjet z běžné zásuvky.
První testy plug-in hybridu Volvo V60 proběhnou v Berlíně
Velmi pokročilá technologie plug-in hybridu Volvo V60 nabídne až 50 km dojezd čistě na elektřinu a celkový dojezd pak dokonce kolem 1200 km! Průměrné emise slibuje Volvo na hodnotě 49 g/km a průměrnou spotřebu 1,9 l/100 km.
Samozřejmě, že cena auta bude vyšší než v případě běžné verze V60. Na druhou stranu, provozní náklady mohou být až několikanásobně nižší ve srovnání s konvenčním pohonem – obzvlášť pokud budete často jezdit pouze na elektřinu, a tu dobíjet např. v nízkém tarifu.
Plné dobití auta z domácí zásuvky bude trvat pět hodin. O možnosti rychlodobíjení v tiskové zprávě zmínka není, ale je velmi pravděpodobné, že jej auto bude umět.
Tak to je přesně auto jak
Tak to je přesně auto jak by mělo dnes vypadat. Tj. postupný přechod na elektřinu. 50km dojezd se bude využívat každý den a diesel bude hodně dlouho čekat než se zapojí. Jen nějakou delší cestu nebo na dovolenou. Takový auta se letos měli vyrábět už všechny.
Taky to „nechápu“
Taky to „nechápu“ technologicky to neni nic extra náročného. Úspěch předem zaručen – tedy pokud cena nebude nesmysl! (už ve Škodě 120 jsem viděl elektromotor na autobaterie s dobíjením přes motůrek z Babety – spotřeba nula nula nic a fungovalo to „výborně“)
Podle toho, co považujete
Podle toho, co považujete za nesmysl. Vzhledem k ceně obyčejné V60 je můj odhad něco ke dvěma milionům. Nesmyslné to podle mne není, ale já si to nekoupím.