Vše o CNG (6) - Fiat Multipla Natural Power

Petr Soukup - 18 Srpen 2009

Šestý díl seriálu "Vše o CNG" bude věnován dalšímu vozu s pohonem na zemní plyn dostupném na českém trhu, Fiatu Multipla, jehož plynová verze nese označení Natural Power. Model vešel do povědomí díky předchozí generaci, která byla charakteristická svým netradičním designem. Ještě dnes lidé častují Multiplu různými nelichotivými výrazy. Přitom současný design po faceliftu ničím nevybočuje. ČÍST DÁL ...

Fiat Multipla Natural Power

Co ovšem zůstalo na italském MPV zajímavé a charakteristické jsou místa k sezení. Šest plnohodnotných sedadel ve dvou řadách po třech působí skutečně zajímavě. Uprostřed sice chybí boční vedení, ale zase lze sedačku posunout dozadu. Díky tomu se ani nadprůměrně urostlí pasažéři nijak neomezují. Prostřední sedadlo se dá také sklopit, čímž vznikne odkládací místo s držáky na pití. Spousta automobilů nabízí sedm míst za cenu ztráty objemu zavazedelníku a komfortu ve třetí řadě. Multipla disponuje šesti plně využitelnými místy při zachování 460l kufru. Po odebrání zadních sedadel lze dosáhnout až 1900 l.

Fiat Multipla Natural Power

Benzín, nafta, CNG
Multipla si díky zajímavě řešenému interiéru jistě najde široké uplatnění. Pro nás je ovšem důležitý pohon. Fiat nabízí pro tento model tři motory, každý na jiný druh paliva. Plynový motor je zaostává výkonem a točivým momentem za benzínovým příbuzným, diesel je na tom ještě o něco lépe. Nicméně, zrychlení z nuly na sto je u všech motorizací kolem 12 a 13 sekund. Jak to tedy vypadá s pořizovací cenou a návratností?

typ výkon [kW] spotř. [l,kg] Kč/km cena [Kč] návr.1 [km] návr.2 [km]
1,6 benzin 76 8,6 2,43 385 000 x x
1,9 nafta 88 6,5 1,70 452 000 92 772 x
1,6 CNG 68 6,5 1,38 493 000 103 132 126 154
* návr.1 návratnost vztažená k benzínové verzi
* návr.2 návratnost vztažená k dieselové verzi
* ceny PHM z minulého dílu seriálu kvůli možnosti porovnání

Slušná volba
Návratnost kolem stovky tisíc kilometrů je poměrně slušná a Multipla se jeví jako rozumná volba, pokud chce jezdit člověk na plyn. Pro hovoří také bohatá zkušenost Fiatu s motory na CNG a dostatečný sdružený dojezd 830 km, z čehož je 420 km na zemní plyn. Po vyčerpání nádrží plynu vůz přepne na benzín a má shodné výkonové parametry jako nejlevnější zážehová verze. Motor bude sice trochu živější, nicméně náklady na kilometr jízdy o více než korunu vyšší.

Příští týden přijde řada na Citroën. V úterý!

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mam starou multinu a ty udaje jsou zavadejici. Spotřeba město CNG 6,5kg a benzin 11,5L. To co uvadite pro benzin 8,6L je cng 5kg overeno skutecnym provozem. Jedine ze by nove auto se stejnym motorem jezdilo hur. Dojezd jsem naměřil ve 4 dosp. a 2 detech na slovensko a na benzin prepnula az po 510Km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jojo, mně by se líbila třeba Škoda Roomster na CNG

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Verze na plyn solidni, ale ani po faceliftu bych do toho proste nesed... vypada to jak vozik z detskeho kolotoce... po faceliftu :o)


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon