Vše o CNG (11) – Volkswagen Passat TSI EcoFuel
Jedenáctý díl seriálu „Vše o CNG“ patří opět značce VW. Dalším modelem na plyn dostupným na českém trhu je totiž zástupce střední třídy – Volkswagen Passat TSI EcoFuel.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Jedenáctý díl seriálu „Vše o CNG“ patří opět značce VW. Dalším modelem na plyn dostupným na českém trhu je totiž zástupce střední třídy – Volkswagen Passat TSI EcoFuel.
Po prostorné Multiple přichází podruhé v našem seriálu na řadu Fiat. Tentokrát z úplně jiného segmentu malých aut – Fiat Panda Natural Power. Zvenku malá, uvnitř skoro neuvěřitelně prostorná. Jak je to s jejím alternativním pohonem?
V osmém dílu seriálu „Vše o CNG“ přišla řada už podruhé na Opel. Po známější Zafiře se budeme věnovat vozu, který nehodlá zaujmout designem, ale jeho užitnými vlastnostmi. Vždyť právě z nenápadného užitkového Opelu Combo vychází osobní verze s označením Tour.
Kvalitní tovární přestavba vozu na CNG se vyznačuje jedním důležitým rysem. A sice, nedotkne se vnitřního prostoru vozu. Opel Combo Tour CNG tento požadavek splňuje, dostává proto hned v úvodu bod k dobru. Vyloženě pozitivní hodnocení ovšem nehrozí za design. Předku z předchozí generace Corsy skříňová záď prostě nesluší. I když je poctivé přiznat, že v nezměněné podobě jezdí Combo již 8 let. V tomto kontextu lze tedy vzhled ohodnotit jako „nenadchne, neurazí“. Alespoň subjektivně. ČÍST DÁL …
Ve třech předchozích dílech seriálu „Vše o CNG“ jsme představovali velkoprostorové vozy, dnes zabrousíme do třídy těch malých. Klasický konvenční Citroën C3 je na českých silnicích poměrně známý, jeho plynová verze charakteristická označením GNV na zádi však nikoli. Není divu, většina potencionálních zájemců ani netuší, že existuje, české zastoupení Citroënu navíc tento vůz vyřadilo ze standardní nabídky. Lze si ho však stále objednat, nicméně dealeři či oficiální české stránky se v poskytování informací o CNG verzi zrovna nepředhání. Lze se pak divit, že o CNG vozy není větší zájem? ČÍST DÁL …
Šestý díl seriálu „Vše o CNG“ bude věnován dalšímu vozu s pohonem na zemní plyn dostupném na českém trhu, Fiatu Multipla, jehož plynová verze nese označení Natural Power. Model vešel do povědomí díky předchozí generaci, která byla charakteristická svým netradičním designem. Ještě dnes lidé častují Multiplu různými nelichotivými výrazy. Přitom současný design po faceliftu ničím nevybočuje. ČÍST DÁL …
Málokterý vůz prošel takovými změnami jako VW Caddy. Ještě v roce 1996 byl k nerozeznání od Škody Pick-up postavené na základu Felicie, poté si zase vypůjčil identitu od VW Polo. Před čtyřmi lety přišla na trh čtvrtá generace aspirující na post „menšího Touranu“. Nyní je nabídka skutečně široká. Nejenže existuje osobní a užitková verze Caddy, ale od roku 2007 také o 47 cm delší provedení s přívlastkem Maxi. A vzhledem k tomu, že se v seriálu zajímáme o pohon na stlačený zemní plyn a především o osobní automobily (na užitkové se dostane později), existuje volba jediná – VW Caddy Life EcoFuel.
Třetí díl seriálu „Vše o CNG“ přinesl přehled modelů dostupných na českém trhu. Ode dneška se budeme v každém dílu zabývat jedním z nich. A jako první přichází na řadu Opel Zafira 1,6 CNG ECOTEC a jeho silnější příbuzný 1,6 Turbo. ČTĚTE DÁL …
Několik následujících dílů seriálu „Vše o CNG“ bude věnováno asi tomu nejdůležitějšímu z dané oblasti – vozům samotným. Dnes začneme přehledem automobilů na stlačený zemní plyn dostupných v České republice s jejich základními údaji a v následujících týdnech bude vždy vycházet detailní článek o každém z nich.
První díl seriálu o CNG z minulého týdne byl dosti obecný. Dnes se podíváme na praktičtější informace. A sice – jak plnit, kde plnit a kolik to bude stát.
Vejce nebo slepice?
Řidiči se do alternativního paliva nepoženou, pokud nebude dostupná dostatečně hustá síť čerpacích stanic. Provozovatelé klasických „benzínek“ zase logicky nechtějí prodávat zemní plyn, dokud nebude mnohem více potencionálních zákazníků. Klasický problém typu „vejce-slepice“ pomohou vyřešit plynárenské společnosti, které otevírají v současné době minimálně jednu stanici měsíčně. Aktuální počet k 14.7.2009 je 20 a plány jdou ještě dále – do roku 2013 by mohly být stanice na všech hlavních silničních tazích. ČTĚTE DÁL …
CNG (Compressed Natural Gas) neboli stlačený zemní plyn je fosilní palivo a nejedná se tak o obnovitelný zdroj, kterým bezesporu patří budoucnost. Proč se s ním tedy zabývat zde, když patří do jedné rodiny s ropou a uhlím? Důvody jsou nejméně dva. Zásoby zemního plynu jsou v porovnání s ropou větší stejně jako pravděpodobnost, že ještě porostou. Druhou výhodou je menší množství škodlivých látek při spalování v porovnání s konvenčními palivy díky jeho složení. ČTĚTE DÁL …