elektromobily EVC Group

Autosalon Paříž 2010: české elektromobily přitahují pozornost

Na právě probíhajícím v hale 2.1 vyhrazené můžete na stánku č. 331 potkat i dvě od české firmy . Vystavuje je tam společně s francouzským partnerem. Kromě aktuálně jedná česká firma o zastoupení i v dalších evropských zemích, např. v a . Probíhající jednání musí vyjasnit mnohé otázky týkající se např. homologace v daných zemích nebo jejich servisu.   

hromadná doprava v USA

Škoda Auto připravuje elektromobil, ČEZ spustí elektromobilitu

Povede místy kritický stav životního prostředí spolu s výdobytky vědy a výzkumu posledních desetiletí k nástupu nové průmyslové éry? Takové bylo téma včerejší diskuse na Institutu mezinárodních studií v Praze. Zúčastnili se jí zástupci akademického, neziskového i komerčního sektoru. Ani zvučná jména hostů debaty nedokázala přilákat mnoho návštěvníků. Přesto bylo možné dozvědět se zajímavé novinky.  

Škoda Roomster 1.9 TDI Comfort

Autoshow Praha 2009: dva české elektromobily živě!

Už v článku o plug-in hybridu Toyota Prius české výroby jsme naznačili, že na letošní Autoshow Praha se chystá malé překvapení. Teď nad ním konečně můžeme poodhrnout oponu. Ve dench 15. až 18. října 2009 budou na pražském Výstavišti k vidění na stánku společnosti EVC Group dva elektromobily, resp. elektrické přestavby české výroby.

Půjde o vozy Škoda Roomster Electric a Smart Electric. Jak nám prozradil Martin Solař, šéf technického vývoje EVC, první úvahy o vlastních přestavbách se objevily už před více než rokem. „Postupně se navrhovaly a vybíraly jednotlivé komponenty pro vozy, které by pokryly co nejšírší požadavky zákazníků. Chtěli jsem předělávat tuzemský spolehlivý automobil a proto byla vybrána Škoda Roomster. Pro jízdu ve městech byl zvolen k přestavbě také Smart,“ dodává Solař.
Smart Electric Drive na autosalonu ve Frankfurtu 2009
O přestavbu Smartu na elektrický pohon měl zájem samotný zákazník, který do EVC s tímto požadavkem přišel. Škodu Roomster firma sama zakoupila kvůli předělávce. Kdy bude možné si objednat něco podobného? „Na pražském autosalonu budeme vystavovat pracovní verze. Sice obsahují motor, elektroniku, akumulátory, všechny komponenty, ale ještě to budeme pár měsíců ladit. Případní zájemci si budou muset počkat do jara příštího roku. U velkých automobilek by to nebyly měsíce, ale roky,“ vysvětluje Solař.

V nedávném článku magazínu E15 nadepsaném „Na trh míří elektrická Škoda Roomster“ se mimo jiné můžete dočíst, že samotná Škoda uvažuje o výrobě elektromobilů. To však popřela samotná Škoda Auto a také Martin Jahn, šéf EVC Group, upozorňuje, že v článku je řada nepřesností. Věřme, že většinu z nich nám EVC Group vyjasní v Praze na Autoshow!

Škoda Fabia

Tříválcové motory Škoda Auto s nižší spotřebou a emisemi

Škoda Auto rozběhla ve svém závodě na výrobu agregátů v Mladé Boleslavi výrobu modernizovaného tříválcového motoru 1.2 HTP. Rozsáhlé úpravy úsporného tříválcového zážehového motoru jsou výsledkem práce technického vývoje. Podařilo se například snížit hmotnost klikové hřídele. „Úpravy stávajícího agregátu se díky provedené optimalizaci hmotnosti projeví zlepšením kultivovanosti jeho chodu, úsporou spotřeby paliva a snížením emisí a hlučnosti,“ vysvětlil Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast technického vývoje. Modernizovaná verze tříválcového motoru, který Škoda montuje do vozů Škoda Fabia už déle než pět let, je určen také pro modely Škoda Roomster, Volkswagen Polo a Fox, Seat Ibiza a Seat Cordoba. Jen v roce 2008 bylo podle informací automobilky v závodě Škoda v Mladé Boleslavi vyrobeno 270 875 tříválcových atmosférických motorů 1.2l. Více o nich například v článku na Auto.cz – Budoucnost tříválce 1.2 HTP?

Škoda představuje auto budoucnosti

Česká automobilka si u britské společnosti Center for Future Studies nechala vypracovat studii, která předvídá jak budou vypadat automobily a autodoprava v roce 2050. Analytici z Centra pro budoucí studia předpovídají, že v budoucnosti převezme většinu kontroly nad automobilem počítač. Postupující robotizace nejenže zvýší , ale navíc umožní pasažérům cestovat prakticky nutnosti cokoliv dělat. Během ranní cesty do práce si tedy klidně budete moct číst například ranní noviny – v digitální verzi na jedné z mnoha obrazovek, samozřejmě.