První dojmy: elektrický trpaslík Tazzari Zero

V posledním týdnu jsme dostali možnost se svézt ve dvou malých městských . Prvním byl italský střízlík do města jménem připomínající svými rozměry nebo .   

galerie: Tazzari Zero
Tazzari Zero Tazzari Zero Tazzari Zero

Projížďka netrvala déle než patnáct minut, takže jde skutečně jen o první dojmy. Tazzari Zero do začala vozit společnost . Jde o dvoudveřové miniauto s papírovým maximálním dojezdem 140 km a max. rychlostí 90-95 km/h.

Nevyčnívá, ale neztratí se

První dojem na ulici dělá autíčko dobrý. V běžném provozu nijak zvlášť nevyčnívá, asi jako každý jiný Smart nebo auto podobné velikosti. Vpředu i vzadu má Tazzari Zero pod kapotou malé úložné prostory. Blinkry jsou usazeny nezvykle na spodu přední masky.

Uvnitř už je znát odkud Tazzari pochází. Továrna Tazzari původně vyrábí hliníkové odlitky. Vidět je to na každém kousku . Dokonce i otevírání dveří probíhá s pomocí hliníkového odlitku. Hliník není v Humpolci, nýbrž v Tazzari Zero. A je ho tam spousta.

Interiér nijak zvlášť neurazí toho kdo nečeká mnoho. Autorádio tu je, včetně USB konektoru, a tak není po čem si vyloženě stýskat. Na středové konzoli jsou k dispozici čtyři velká barevná tlačítka pro čtyři různé módy jízdy. Červené dává elektrovozítku pořádnou sílu a svižnost už odspoda. Žluté je pro běžný provoz, dá se s ním v klidu jet ale rozjezd je o něco málo pomalejší. Zelený ekomód už je pro opravdové šetřily. Modrý je určen pro mokré vozovky.

Elektromobil nebo tramvaj?

Čím Tazzari Zero nepříjemně překvapí je hlučnost. Jako kdyby vám byla neustále v patách . Také tlumiče by zasloužily ještě nějakou tu práci. Na obojím už prý, zejména na popud zákazníků, italští konstruktéři pracují.

Potěší naopak elektricky ovládaná zpětná zrcátka, automatické elektrické uzavírání okének a další maličkosti. Místa je uvnitř auta dostatek pro dva dospělé a max. jeden batoh. Max. nosnost je 195 kg. Nezvyklá jsou také bezrámová okna obvyklá spíš u .

Neměli jsme možnost ověřit v praxi dojezd, ale podle dovozce, pana Martina Vrly ze společnosti 3E/Mave, který s Tazzari Zero jezdí už delší dobu, se lze dobře spolehnout na min. dojezd 100 km ve žlutém, tedy normálním módu jízdy. Papírově by mělo v zeleném módu ujet až 140 km. Topení je elektrické, a tak v zimě bude dojezd výrazně nižší. Pokud nebudete jezdit v beranici a palčácích.

Bezpečnost a cena

Co se týká bezpečnosti, moderní vymoženosti jako ABS, ESP nebo airbagy zde nenajdete. Zato je auto dostupné ve dvanácti různých barevných provedeních. Italové. Tazzari Zero u nás bohužel dosud není, stejně jako žádné jiné auto s , nijak zvýhodněno. Pro firmy platí alespoň nulová silniční daň.

Plná „palba“ 520 00 Kč bez DPH je tedy pro skutečné nadšence. Ačkoliv za tuhle cenu dostanou svižnou a ekologickou jízdu, pro běžné městské lidi to opravdu ještě není. Přesto už se v České republice pár kousků pohybuje. Jeden z nich byl například nedávno k vidění na odborném semináři společnosti .

6 Comments on “První dojmy: elektrický trpaslík Tazzari Zero”

  1. No a když už jsem v tom,
    No a když už jsem v tom, tak poslední odstavec. Že není nijak zvýhodněno? Jestli má autor na mysli dotace tak to je naštěstí pravda, toto auto za podobnou prodejní cenu je podobně výhodné a ekologické jako solární elektrárna – tam taky nejde o ekologii ale jen o maximalizaci zisku. Ale zvýhodněné samozřejmě JE, firma při jeho pořízení nemusí platit silniční daň. Ano, drobnost, ale potěší 🙂

    Jinak musím říct že podobně mizerný článek jsem už dlouho nečetl, fakt ostuda :'(

  2. Že já vůl reaguju
    Že já vůl reaguju postupně a ne až to dočtu celé…
    Protože hned další odstavec ještě lepší perla – tlačítko dá autu rejd už odspodu? Proboha co to podle vás znamená? Nepsala ten článek redaktorova blonďátá přítelkyně??? Nejde náhodou místo rejdu (otáčení) spíš o výkon motoru, případně myšlený kroutící moment?

Napsat komentář