Chevrolet Sonic - elektromobil s dojezdem 320 km přijde v roce 2016
Americká automobilka General Motors má zjevně z konkurence jménem Tesla Motors tak trochu respekt. Ostatně, Bob Lutz svého času řekl, že to byla Tesla, kdo je inspiroval k vývoji plug-in hybridu Chevrolet Volt. Na rok 2016 teď prý chystají elektromobil Sonic s dojezdem 320 km.
foto: GM
Kouzelná hodnota 320 km se v souvislosti s automobilkou GM objevila už několikrát v minulosti, což aktuální spekulace týkající se elektromobilu Chevrolet Sonic značně podporuje. A to i přesto, že pocházejí z magazínu The Truth About Cars, který se často pouští do velmi odvážných spekulací.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektrické jezdítko Chevrolet pro čínské superměsto Tianjin
General Motors investují $449 mil. do nového Voltu a dvou dalších aut
Elon Musk, šéf Tesla Motors říká, že General Motors měli pokračovat s elektromobily
Už v polovině roku 2012 Dan Akerson řekl, že elektromobily s dojezdem 320 km bude možné vyrábět do dvou let. V březnu 2013 aktuální šéf automobilky GM Dan Akerson řekl, že GM připravuje elektromobil s dojezdem 320 km.
Elektromobil s takovým dojezdem a uvedením na trh v roce 2016 dává smysl ze dvou důvodů. Za prvé, trh s elektromobily v USA extrémně roste. Každým rokem o desítky procent. Za druhé, v roce 2017 chce Tesla Motors uvést na trh svůj levný elektromobil Model 3 a vzít s ním celý elektromobilní svět ztečí.
GM je jedna z mala ktorej "hrozby" o dokonalom Bev pre ludi verím. Je jedna z mala ktorá ma naozaj to čo potrebuje v sufliku. Jedna z mala ktorej to staci vytiahnut a oprasit.
EV1.
Bola to ona kto to zrusil, ona kto to moze opat otvorit,
ale ked ju zachranili pred krachom, chceli za to na opatku nieco ?
Nie je citatelne, co sa to tam u nich vlastne deje. Ako keby bojovali sami medzi sebou cico.
S takýmto dojazdom bude záujem veľký. Otázna je už iba cena.
Odhadujeme cenuněkde kolem $35 000. GM určitě nebude chtít jít výš než konkurenční Tesla. Navíc bude mít kritickou výhodu v zázemí a výrobních možnostech jakožto 3. největší automobilka na světě.
šéfredaktor Hybrid.cz
Já jsem přesvědčen, že v roce 2016 od GM nic, ani vzdáleně připomínajícího tyto specifikace neuvidíme. V nejlepším případě nějaký koncept.
Proč ne? Pohon i management akumulátoru mají vyřešený ve Sparku EV (mimochodem, dle důvěryhodných zdrojů velmi povedené a dobře jezdící auto), takže to stačí spolu s větší baterií napasovat na nějakou větší platformu. Totéž se chystá dělat BMW se základem z i3.
však také netvrdím, že problém je v technice. Smontovat prototyp / malou sérii vozidla s takovýmito nebo lepšími parametry je pro dnešní velké automobilky konstrukční cvičení asi tak na půl roku a za pár drobných.
Otázkou je zda investovat desítky miliard do nové továrny a hlavně jestli se pustit do masové produkce. To mimochodem také není žádný technologický problém, ale otázka obchodní strategie = jestli se dané automobilce ekonomicky vyplatí rychlý nástup bateriové elektromobility a nebo ne.
A zrovna GM řadím do skupiny "a nebo ne"
Těžko říct. Já tam být managerem, tak se budu asi v první řadě snažit resuscitovat Volt uvedením nějaké výrazně levnější verze s mírně navýšeným dojezdem. S 50km dojezdem a cenovkou někde mezi Priusem a Leafem by se musel prodávat skvěle. Ale od stolu se to kecá, já vím ;)
Právě i kvůli utlumení Voltu slibům GM moc nedůvěřuji. Jinak Volt verze 2015 má 17,1kWh baterii a dojezd EPA 38mil, tj. cca 60km. Taky si myslím že nejlepší řešení pro GM by bylo modernizovat Volt.
Pokud ale vím, ten pack používá hodně mělký cyklus, takže využitelných je jenom něco přes 10kWh s tím, že až dojde k degradaci akumulátoru, bude BMS hloubku toho cyklu zvětšovat aby využitelná kapacita zůstala zachována. Nicméně ten dojezd je lepší než jsem měl zafixované, asi jsem zaměnil míle a km.
Ano s tou baterií je to nějak tak, ono to i odpovídá dojezdu pro vozidlo této velikosti/hmotnosti.
No uvidíme čeho se od GM nakonec dočkáme :)
Voltu se ale v USA, narozdíl od Ampery v Evropě, daří poměrně dobře.
šéfredaktor Hybrid.cz
A to já bych tomu klidně věřil
Mě je celkem jedno, jestli je to 320km nebo 200mil, ale hlavně, že je to 2x tolik než běžně nabízené modely. Uvidíme, co to udělá s cenou. Měla by jít dolů, baterie sice pomalu, ale přece jen už zlevňují.
hariprasad
Při troše dobré vůle by rozdíl v ceně baterie mělo vykompenzovat navýšení výroby. Poptávka bude obrovská. Dál to ale už asi bez nějaké zásadního game changeru v oblasti technologie článků nepůjde.
Těch 320 km samozřejmě není nijak kouzelná ani záhadná hodnota, ono je to totiž v přepočtu přesně 200 mil ;)
presneji 198,84 mil ;-)
Přesně!
Překrásně to pojede, to je můj odhad :-)