Rozhovor o budoucnosti železniceŽELEZNICE
Rozhovor o budoucnosti železnice
Česká republika zaostává o 50 letŽELEZNICE
Česká republika zaostává o 50 let
Smog zkracuje život až o 2 rokyZDRAVÍ
Smog zkracuje život až o 2 roky
Veritas RS III - nejrychlejší hybridAUTO
Veritas RS III - nejrychlejší hybrid

Chevrolet Sonic - elektromobil s dojezdem 320 km přijde v roce 2016

Jan Horčík - 30 Červenec 2014

Americká automobilka General Motors má zjevně z konkurence jménem tak trochu respekt. Ostatně, Bob Lutz svého času řekl, že to byla Tesla, kdo je inspiroval k vývoji plug-in hybridu Chevrolet Volt. Na rok 2016 teď prý chystají elektromobil Sonic s dojezdem 320 km.auto Chevy Sonic elektromobil s dojezdem 320 km

Bude takhle nějak vypadat připravovaný elektromobil Chevrolet Sonic s dojezdem 320 km
foto: GM

Kouzelná hodnota 320 km se v souvislosti s automobilkou GM objevila už několikrát v minulosti, což aktuální spekulace týkající se elektromobilu Chevrolet Sonic značně podporuje. A to i přesto, že pocházejí z magazínu The Truth About Cars, který se často pouští do velmi odvážných spekulací.

Už v polovině roku 2012 Dan Akerson řekl, že elektromobily s dojezdem 320 km bude možné vyrábět do dvou let. V březnu 2013 aktuální šéf automobilky GM Dan Akerson řekl, že GM připravuje elektromobil s dojezdem 320 km.

Elektromobil s takovým dojezdem a uvedením na trh v roce 2016 dává smysl ze dvou důvodů. Za prvé, v extrémně roste. Každým rokem o desítky procent. Za druhé, v roce 2017 chce Tesla Motors uvést na trh svůj levný elektromobil Model 3 a vzít s ním celý elektromobilní svět ztečí.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

GM je jedna z mala ktorej "hrozby" o dokonalom Bev pre ludi verím. Je jedna z mala ktorá ma naozaj to čo potrebuje v sufliku. Jedna z mala ktorej to staci vytiahnut a oprasit.
EV1.
Bola to ona kto to zrusil, ona kto to moze opat otvorit,
ale ked ju zachranili pred krachom, chceli za to na opatku nieco ?
Nie je citatelne, co sa to tam u nich vlastne deje. Ako keby bojovali sami medzi sebou cico.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S takýmto dojazdom bude záujem veľký. Otázna je už iba cena.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Odhadujeme cenuněkde kolem $35 000. GM určitě nebude chtít jít výš než konkurenční Tesla. Navíc bude mít kritickou výhodu v zázemí a výrobních možnostech jakožto 3. největší automobilka na světě.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Já jsem přesvědčen, že v roce 2016 od GM nic, ani vzdáleně připomínajícího tyto specifikace neuvidíme. V nejlepším případě nějaký koncept.

Proč ne? Pohon i management akumulátoru mají vyřešený ve Sparku EV (mimochodem, dle důvěryhodných zdrojů velmi povedené a dobře jezdící auto), takže to stačí spolu s větší baterií napasovat na nějakou větší platformu. Totéž se chystá dělat BMW se základem z i3.

však také netvrdím, že problém je v technice. Smontovat prototyp / malou sérii vozidla s takovýmito nebo lepšími parametry je pro dnešní velké automobilky konstrukční cvičení asi tak na půl roku a za pár drobných.

Otázkou je zda investovat desítky miliard do nové továrny a hlavně jestli se pustit do masové produkce. To mimochodem také není žádný technologický problém, ale otázka obchodní strategie = jestli se dané automobilce ekonomicky vyplatí rychlý nástup bateriové elektromobility a nebo ne.

A zrovna GM řadím do skupiny "a nebo ne"

Těžko říct. Já tam být managerem, tak se budu asi v první řadě snažit resuscitovat Volt uvedením nějaké výrazně levnější verze s mírně navýšeným dojezdem. S 50km dojezdem a cenovkou někde mezi Priusem a Leafem by se musel prodávat skvěle. Ale od stolu se to kecá, já vím ;)

Právě i kvůli utlumení Voltu slibům GM moc nedůvěřuji. Jinak Volt verze 2015 má 17,1kWh baterii a dojezd EPA 38mil, tj. cca 60km. Taky si myslím že nejlepší řešení pro GM by bylo modernizovat Volt.

Pokud ale vím, ten pack používá hodně mělký cyklus, takže využitelných je jenom něco přes 10kWh s tím, že až dojde k degradaci akumulátoru, bude BMS hloubku toho cyklu zvětšovat aby využitelná kapacita zůstala zachována. Nicméně ten dojezd je lepší než jsem měl zafixované, asi jsem zaměnil míle a km.

Ano s tou baterií je to nějak tak, ono to i odpovídá dojezdu pro vozidlo této velikosti/hmotnosti.

No uvidíme čeho se od GM nakonec dočkáme :)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Voltu se ale v USA, narozdíl od Ampery v Evropě, daří poměrně dobře.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Obrázek uživatele Hyperloop

A to já bych tomu klidně věřil

Mě je celkem jedno, jestli je to 320km nebo 200mil, ale hlavně, že je to 2x tolik než běžně nabízené modely. Uvidíme, co to udělá s cenou. Měla by jít dolů, baterie sice pomalu, ale přece jen už zlevňují.

---

hariprasad

Při troše dobré vůle by rozdíl v ceně baterie mělo vykompenzovat navýšení výroby. Poptávka bude obrovská. Dál to ale už asi bez nějaké zásadního game changeru v oblasti technologie článků nepůjde.

Obrázek uživatele Hyperloop

Těch 320 km samozřejmě není nijak kouzelná ani záhadná hodnota, ono je to totiž v přepočtu přesně 200 mil ;)

Obrázek uživatele Jolinar

presneji 198,84 mil ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně!
Překrásně to pojede, to je můj odhad :-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články