Bob Lutz je považován za klíčového člověka „staré“ i „nové“ automobilky General Motors. Především proto, že dal zelenou projektu plug-in hybridu Chevrolet Volt. Ten aktuálně budí mezi zákazníky v USA zasloužený zájem. Lutz nově pracuje v michiganské společnosti Current Motor Company vyrábějící elektrické skútry.
Bob Lutz, nar. 1932 v Zurichu ve Švýcarsku, má desítky let zkušeností z oblasti automobilového průmyslu. Pracoval v Chrysleru, Fordu, kde vedl vývoj Fordu Sierra a inicioval vývoj Ford Explorer.
Následně pracoval také tři roky v BMW, pak odešel do GM Europe. O pár let později se stal šéfem celé automobilky General Motors. Odstoupil 1. dubna 2009.
V otázce globálního oteplování je spíše skeptikem. Přesto byl jedním z prvních, kteří do mladého start-upu Current Motor Company vůbec investovali.
„Zasvětil jsem svou kariéru tomu, aby se elektrická vozidla stala mainstreamem. Investice do Current Motor nabízí příležitost pracovat s vynikajícím start-upem, který má skvělý produkt s výrazným potenciálem ovlivnil dopravní návyky spotřebitelů. Elektroskútry od Current Motor jsou velkým příslibem a je zábava na nich jezdit.“
Takto Lutz komentoval své rozhodnutí stát se členem vedoucího týmu Current Motor.
Firma má v nabídce několik modelů jejichž cena se pohybuje od 6000 dolarů (asi 120 000 Kč) při dojezdu 50 km/h a max. rychlosti 85 km/h až po 7500 dolarů při dojezdu přes 80 km.
Kromě samotného Lutze je v týmu Current Motor i několik dalších lidí, kteří mají s automobily a elektrickými auty mnoho let zkušeností.
Je jím například Terry Richards, který má 30 let zkušeností s elektromobily. Pomáhal vyvíjet první elektrický minivan Chrysleru, elektrický Volkswagen Golf a pracoval také v Tata Motors.