V Praze a Brně budou jezdit nové sdílené elektroskútry Antees

O sdílené skútry v Praze a Brně nebude nouze. Nová společnost Antees přichází do Česka se stovkami sdílených elektroskútrů.

V první polovině července vstoupí do Prahy i do Brna nová česká společnost Antees provozující sdílené elektroskútry. Velkou část flotily tvoří skútry od firmy BeRider, která sdílené skútry provozovala v Praze do konce května.

Společnost Antees od ní odkoupila nižší stovky skútrů. V Praze firma začíná zatím se sto skútry a stejný počet zákazníci najdou během července i v Brně. Za společností Antees stojí bratři Jan a Vojtěch Kantovi spolu s Jakubem Kavánkem. 

Již v první polovině července se mohou pražští i brněnští zákazníci těšit na novou službu sdílených elektrických skútrů pod názvem Antees. V Praze společnost začne nejprve se sto skútry a během léta jejich počet zvýší na 200. V Brně začne jezdit do konce července sto skútrů. Společnost Antees od samotného počátku svého provozu nelení a od prvního srpna začne s provozem i v Rumunsku ve spolupráci s místní firmou ve formě franšízy. 

„Jsme hluboce přesvědčeni, že sdílená mobilita má obzvláště ve větších městech svůj smysl. Za poslední tři roky se nám potvrdilo, že zájem o naší službu je veliký a tak jsme se rozhodli přijít s vlastní novou značkou a technologicky vylepšenými skútry, abychom lidem mohli nabízet ještě lepší způsob dopravy než dosud,“ vysvětluje spolumajitel firmy Antees Jan Kanta. 

Společnost Antees se zaměřuje především na B2B, tedy například na kurýry rozvážkových firem, ale i na logistické firmy v oblasti last mile delivery. „Přinášíme těmto firmám chytré řešení bez nutnosti vlastnit flotilu skútrů. Poskytujeme jim infrastructure as a service,“ uvádí spolumajitel firmy Jakub Kavánek. 

Zákazníci v ulicích poznají Antees skútry podle tmavě modré barvy s bílým nápisem Antees. „Název pochází z anglického slova Ant, tedy mravenec. Odkazujeme tím na pracovitost a ohromné úsilí, které musí kurýři ukázat během jejich práce. Tak, jako si mravenci dělají vlastní cestičky, tak i naše elektroskútry jezdí po městě v rámci jedné kolonie,“ vysvětluje Kavánek. 

Skútry budou zákazníkům jistě připomínat sdílené skútry značky BeRider, která v Praze svůj provoz sdílených skútrů ukončila letos na konci května. Společnost Antees totiž od firmy BeRider odkoupila nižší stovky elektrických skútrů a současně si také pronajímá aplikaci od společnosti ŠkodaX. 

„Jsme rádi, že Pražanům můžeme nabídnout software i hardware, se kterým byli spokojeni a na který jsou zvyklí,“ říká Jan Kanta a zároveň upozorňuje, že mezi skútry Antees zákazníci najdou nejen bývalé BeRider stroje, ale také bývalé blinkee.city elektroskútry, které bratři Kantovi provozovali v Praze od roku 2020.

Všechny skútry budou mít unikátní možnost nabíjení ve všech dobíjecích stanicích. Jedná se o jedinečný systém, který nemá v celé Evropě obdoby. Za celým nápadem a zpracováním stojí bratři Kantovi. Zároveň letos navázali spolupráci s Teplárnami Brno a celý projekt dobíjení ve veřejných dobíjecích stanicích odpilotovali v Brně již na jaře. 

Firma Antees v současné době jedná s několika rozvážkovými i logistickými firmami o dlouhodobé spolupráci, aby jejich kurýrům nabídla co nejvýhodnější ceny a komplexnější službu. „Kurýři mají zároveň v ceně pronájmu i pojištění skútru. Nemusí řešit parkování, amortizaci a mohou si svůj skútr dobíjet zcela zdarma ve všech veřejných dobíjecích stanicích,“ dodává spolumajitel firmy Vojtěch Kanta. 

Zároveň spolumajitelé Antees upozorňují, že skútry budou v ulicích samozřejmě dostupné i běžným jezdcům, a to za cenu 6 korun na minutu. Ceny pro jednotlivé kurýry i rozvážkové a logistické firmy jsou samozřejmě jiné a odvíjí se od mnoha faktorů, jako je například délka uzavření kontraktu, množství skútrů v dedikované flotile a tak dále. 

„Naším hlavním cílem je cenově konkurovat osobnímu vlastnictví. Cílíme tedy na to, aby se kurýr dostal s cenou za pronájem elektrického skútru na náklady za palivo ve vlastním voze,“ říká Kanta a dodává, že skútry bude možné poskytnout i na dlouhodobý osobní pronájem s možností ovládání přes aplikaci a garancí výměny skútru do 24 hodin. 

Společnost Antees chce do konce roku 2023 expandovat do Polska a Slovenska. V příštím roce pak plánují i další evropské země. Aktuálně hledají vhodné partnery pro expanzi. „Naší vizí je stát se předním evropským poskytovatelem sdílené infrastruktury pro městskou mobilitu a last mile delivery,“ doplňuje Kavánek. 

Mezi spolumajitele patří bratři Jan a Vojtěch Kantovi, kteří se sdílené mobilitě intenzivně věnují od roku 2020, kdy jako jedni z prvních začali v Praze provozovat sdílené elektroskútry, tehdy pod značkou blinkee.city.

Kromě toho bratři Kantové stojí za unikátním nápadem technologického provedení nabíjení elektrických skútrů ve veřejných dobíjecích stanicích. Třetím spolumajitelem je Jakub Kavánek, který pracoval několik let v poradenské firmě PwC v oblasti Technology Consulting a má zkušenosti s vedením mezinárodních projektů v oblasti logistiky a softwarového vývoje. 

zdroj: tisková zpráva

One Comment on “V Praze a Brně budou jezdit nové sdílené elektroskútry Antees”

Napsat komentář