Autosalon Ženeva 2013: Rinspeed představí elektrický microMAX

Jan Horčík - 11 Prosinec 2012

. Nože, čokoládam hodinky, banky, Alpy. A také inovativní koncepty v oblasti městské dopravy. Asi nejzajímavěji se v tomto ohledu profiluje společnost podnikatele Franka M. Rinderknechta. Aktuálně představila unikátní microMAX.auto elektromobil Rinspeed microMAX

Elektromobil Rinspeed microMAX - může být vaše taxi či autobus, ale chce být prostě vaše auto
foto: Rinspeed

Rinspeed se nebojí šokovat. A vždy si k tomu vybere tu nejvhodnější příležitost – . V průběhu uplynulých let tam představil například eXasis, iChange nebo elektromobil pojmenovaný “UC?”.

Příští rok 7. března představí Rinspeed v Ženevě další svůj originální nápad. Je jím elektromobil microMax, jakýsi mix mezi letištním autobusem a službou Car2Go společnosti Daimler.

“Moderní sdílení aut je založeno na webových nebo smartphone aplikacích. Pracují v reálném čase: potřebujete pravidelně jezdit do práce nebo někam odjet naopak právě teď,” vysvětluje princip fungování Rinderknecht.

“microMAX s unikátnímy svislými sedačkami je ideální pro svižnou dopravu na krátké vzdálenosti,” dodává. Elektromobil připomínající ze všeho nejvíc mikrobus je dlouhý pouhých 3,6 metru – menší než BMW .

auto elektromobil Rinspeed microMAX

foto: Rinspeed

Přesto se do něj vejde řidič, tři pasažéři a kočárek. Nebo nákupní košík. Auto je vysoké 2,2 metru, což umožňuje instalaci svislých sedaček, kde je prostor naše a vaše ctěné pozadí upozaděn a naopak zvýrazněna opěrka.

Právě díky tomu je v microMAXu tolik místa. V autě je kávovar, lednička a plná konektivita. Tomu říkáme veselé ježdění. Každý si ho navíc může upravit jak chce – řemeslníci nebo spediční firmy si prostě nainstalují takový modul, který jim vyhovuje.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Jestli to nebude tím, že dovoz nových generací vozu Subaru Libero(*) z Asie vázne...?
Tak si holt postavili náhražku a když už, tak elektrickou - v tamních podmínkách ta nejefektivnější volba, transport paliv je tam komplikovanější a nájezdy minimální.(**)

(*)vozu, který jsem tam, především v izolovanějších oblastech, viděl nejčastěji (snad krom variací na nádražní mulu) - byť rovnou připouštím, že jsem byl možná všímavější, majíc totéž auto před domem...

(**) Švýcarsko má podobu relativně uzavřených údolí, kde je kolem cca 1km silnice postaveno "městečko" (česky: "vesnice"), pak 5-10 km další a další je až ve 20km a x*1000 výškových metrů vzdáleném údolí, takže na vzdálenosti delší než 30 km se tam jezdí spíš vlakem.
Jsou tam i "ostrovní" oblasti, které spojuje se zbytkem světa jen lanovka a turistické (cyklo) stezky se 30% (a vyšším) stoupáním.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pekne no IMHO useless.
stacilo by ho zvacsit, aby sa dozadu voslo aspon 6 pasazierov, vyhodit zbytocnosti ako kavovar a podobne a miesto drahej baterky s obmedzenym dojazdom radsej CNG.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To sa mi zdá, alebo je fakt na palubnej doske vpravo kávovar Dolce Gusto? :D

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nezdá, je tam. Chlubí se s ním i v tiskovce :).

---

šéfredaktor Hybrid.cz


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil