Autosalon Ženeva 2013: Rinspeed představí elektrický microMAX

. Nože, čokoládam hodinky, banky, Alpy. A také inovativní koncepty v oblasti městské dopravy. Asi nejzajímavěji se v tomto ohledu profiluje společnost podnikatele Franka M. Rinderknechta. Aktuálně představila unikátní microMAX.

Elektromobil Rinspeed microMAX – může být vaše taxi či autobus, ale chce být prostě vaše auto
foto: Rinspeed

Rinspeed se nebojí šokovat. A vždy si k tomu vybere tu nejvhodnější příležitost – . V průběhu uplynulých let tam představil například eXasis, iChange nebo elektromobil pojmenovaný “UC?”.

Příští rok 7. března představí Rinspeed v Ženevě další svůj originální nápad. Je jím elektromobil microMax, jakýsi mix mezi letištním autobusem a službou Car2Go společnosti Daimler.

“Moderní sdílení aut je založeno na webových nebo smartphone aplikacích. Pracují v reálném čase: potřebujete pravidelně jezdit do práce nebo někam odjet naopak právě teď,” vysvětluje princip fungování Rinderknecht.

“microMAX s unikátnímy svislými sedačkami je ideální pro svižnou dopravu na krátké vzdálenosti,” dodává. Elektromobil připomínající ze všeho nejvíc mikrobus je dlouhý pouhých 3,6 metru – menší než BMW .

auto elektromobil Rinspeed microMAX

foto: Rinspeed

Přesto se do něj vejde řidič, tři pasažéři a kočárek. Nebo nákupní košík. Auto je vysoké 2,2 metru, což umožňuje instalaci svislých sedaček, kde je prostor naše a vaše ctěné pozadí upozaděn a naopak zvýrazněna opěrka.

Právě díky tomu je v microMAXu tolik místa. V autě je kávovar, lednička a plná konektivita. Tomu říkáme veselé ježdění. Každý si ho navíc může upravit jak chce – řemeslníci nebo spediční firmy si prostě nainstalují takový modul, který jim vyhovuje.

tisková zpráva

5 komentářů u “Autosalon Ženeva 2013: Rinspeed představí elektrický microMAX”

  1. Jestli to nebude tím, že
    Jestli to nebude tím, že dovoz nových generací vozu Subaru Libero(*) z Asie vázne…?
    Tak si holt postavili náhražku a když už, tak elektrickou – v tamních podmínkách ta nejefektivnější volba, transport paliv je tam komplikovanější a nájezdy minimální.(**)

    (*)vozu, který jsem tam, především v izolovanějších oblastech, viděl nejčastěji (snad krom variací na nádražní mulu) – byť rovnou připouštím, že jsem byl možná všímavější, majíc totéž auto před domem…

    (**) Švýcarsko má podobu relativně uzavřených údolí, kde je kolem cca 1km silnice postaveno „městečko“ (česky: „vesnice“), pak 5-10 km další a další je až ve 20km a x*1000 výškových metrů vzdáleném údolí, takže na vzdálenosti delší než 30 km se tam jezdí spíš vlakem.
    Jsou tam i „ostrovní“ oblasti, které spojuje se zbytkem světa jen lanovka a turistické (cyklo) stezky se 30% (a vyšším) stoupáním.

Napsat komentář