Autosalón Ženeva: Rinspeed opäť šokuje elektromobilom

Rinspeed UC?
Rinspeed UC?

bez . Po úspechoch elektrického ponorkového auta Squba a superšportu iChange prichádza teraz malé autíčko nazvané „UC?“.  

galerie: Rinspeed UC?
Rinspeed UC? Rinspeed UC? Rinspeed UC?


Už z názvu Rinspeed UC? (Urban Commuter) vyplýva, že ide o dvojmiestne posúvadlo určené prevažne do mestskej premávky. Najväčším prekvapením však je, že nový koncept bol navrhnutý tak, aby bol vhodný aj pre sériovú výrobu!

UC? je len 2,6 m dlhý, vďaka čomu odpadajú problémy s parkovaním a jazdou na malých priestranstvách. Disponuje krútiacim momentom 130 Nm, dokáže ísť rýchlosťou až 120 km/h a na jedno nabitie prejde 105 km.

Aj tento malý dojazd však stačí 82% európskym motoristom, a to ešte k tomu s 40km rezervou. Na to mu slúžia vyrobené nemeckou firmou Li-Tec. Kúrenie je vyriešené cez elektrický ohrievať Eberschprächer.

Čo sa dizajnu týka, ide o skrátený doplnený o doplnky, ako napríklad 17-palcové disky. Keď však nastúpite do , zistíte, že nemá pedály, ale ani volant! Ovláda sa totiž joystickom umiestneným na stredovej konzole.

Konštruktéri sa tak rozhodli pre to, že podľa nich je ovládanie joystickom istejšie a poskytuje lepšiu odozvu. Naviac by bolo vozidlo vhodné aj pre telesne postihnutých.

To však nie je všetko. Okrem tohto vozidla prezentuje Rinspeed celý koncept elektrickej mobility. Spočíva v kombinácii vlakovej a automobilovej dopravy. Miniauto je určené pre mestskú prevádzku a krátke cesty mimo mesta. Ak však budete chcieť ísť viac než 105 km, použijete , resp. špeciálny vagón určený na prevoz týchto Rinspeedov.

Vlak by sa dal rezervovať cez internet, ktorý je tiež vo výbave UC?. Technológia VolP2Car poskytuje IP telefónne služby, video, chat, videokonferencie, e-mail a mnoho ďalších elektronických vychytávok.

Rinspeed UC? je navrhnutý tak, aby bol k dispozícii v niekoľkých rôznych verziách. Mali by to byť modely „Ultimate Commuter“, vozidlo určené aj na dlhšie trasy mimo mesta a „Unlimited Commuter“, auto na rozvoz pizze, alebo iného tovaru po mestských komunikáciách. Cieľom tohto auta je skrátka individualizácia.

Koncept je navrhnutý tak, aby sa dal prispôsobiť možnej sériovej výrobe. O tom, kedy by to malo byť sa Rinspeed nevyjadril. Dúfajme, že tento drobec nezostane tak, ako ostatné Rinspeedy len konceptom.

6 komentářů u “Autosalón Ženeva: Rinspeed opäť šokuje elektromobilom”

  1. copak to děvče! Ale my
    copak to děvče! Ale my všichni se načekáme!!!! Jak už bylo mnohokrát řečeno monopoly ,které investují (A INKASUJÍ! ) mld dolarů do těžby a zpracování ropy NEMŮŽOU PUSTIT TOHOTO HRÁČE KE STOLU!!!!.
    Proč by měli lidé jezdit levně, když už si zvykli jezdit dráž a dráž??
    Když jsem jezdil po USA autem křížem krážem, platili jsme okolo 1 USD / galon = 3,8 litru. V autě jsme seděli 3 a najeli 10.000 mil . Za zhruba 300 galonů jsme zaplatili 300 USD ! Na jednoho cestujícího 100 dolarů – pozor! PŘES CELOU AMERIKU – Z Floridy do Calïfornie,přes Utah , Sev Karolinu atd zpět. (Nepočítám amortizaci to je fakt, ale i kdÿby to bylo opět 100% navrch, tak za 200 USD , tehdy v korunách asi 5.500,-Kč no neber to ,co!!
    Tohle by pochopitelně s elektrikou nešlo, ale jinak Amíci dělají denně tak v průměru 50-60 km – do práce zp ráce, atam by byla elektrřina SUPER , ALE JAK ŘÍKÁM – PÁNI TO NECHTĚJÍ !!!!!!!!!

  2. To dievca na obrázku si
    To dievca na obrázku si možná počká o 10 min. dýl než ty na benzince, ale kapsu budeš mít o 1300,- Kč za benzín prázdnější ty :-)!!! Ona dá dvacku za elektriku a jede. A ty pak budeš makat v práci o jeden nebo dva dny déle, abys benzín zaplatil!!! Tak kdo na tom bude časově líp????

Napsat komentář