Soutěž mladých designérů o budoucnost taxi v Praze: zvítězil elektromobil

Jan Horčík - 19 Říjen 2011

Magazín AutoDesign&Styling a společnost Dassault Systèmes nedávno vyhlásily . Byla určena všem designérům do 35 let. Cílem bylo navrhnout budoucnosti pro hlavní město . Zvítězil designér ze s návrhem .auto Design Challenge Praha Taxi

Velká výška zajišťuje pohodlný nástup a zároveň zlepšuje výhled, protože cestující se během jízdy mohou podobně jako v autobuse postavit.
foto: Diego Garcia

Vítězem Dassault Systèmes Design Challenge, jejíž účastníci měli za úkol navrhnout podobu nového pražského taxi, se stal Španěl Diego Garcia s elektrickým konceptem Visitor. Druhou cenu v soutěži konané pod záštitou pražského primátora získal projekt Call-e českého designéra Josefa Ludvíka Böhma, který spojil výhody a automobilu. Třetí místo obsadil odvážně futuristický koncept Cheers, v jehož návrhu Jakub Jodlowski z využil vedení i netradiční korkový materiál.

Do mezinárodní soutěže pro mladé autory do 35 let pořádané společností Dassault Systèmes a časopisem AutoDesign&Styling se zapojilo 80 designérů z 23 zemí. Jejich zadáním bylo představit ekologickou vizi, v rámci níž by se taxi stalo dalším z výrazných symbolů Prahy.

Do finále se probojovalo 23 špičkových projektů. Porota vedená automobilovou designérkou Anne Asensio z nich vybrala vítěze, kteří si rozdělili celkovou odměnu ve výši 1 800 eur.

Design Challenge 2011 AutoDesign&Styling Design Challenge 2011 AutoDesign&Styling Design Challenge 2011 AutoDesign&Styling

„Koncept Visitor u poroty zabodoval nejen moderním a sympatickým designem, který zahrnuje řešení exteriéru, interiéru a grafického ztvárnění, ale i smyslem pro realitu a proveditelnost,“ vysvětlila Anne Asensio, viceprezidentka společnosti Dassault Systèmes. „Při hodnocení projektů jsme se snažili najít ta nejlepší řešení i z pohledu jejich potenciálních uživatelů. Velmi důležitý pro nás byl také soulad s pražským prostředím.“

„Hlavními kritérii, kterými se porota řídila byla jednoduchost, výjimečnost, spotřebitelská skromnost, estetická kvalita a spojení s Prahou,“ doplňuje Radek Laube, šéfredaktor originálního českého časopisu AutoDesign&Styling. „Naší ambicí bylo najít takový design, který by ukázal jak si mladí designéři z celého světa představují vozy pražské taxislužby blízké budoucnosti.“

Projekt vítězného elektrického taxi Visitor vychází vstříc potřebám návštěvníků Prahy, kteří si nechtějí nechat nic ujít ani během cesty do hotelu nebo na letiště. Bohaté prosklení a základní jednoduchý tvar nabízí maximální prostor pro cestující.

Přátelský design exteriéru propojuje s Prahou barevné schéma, které je inspirováno béžovými omítkami malostranských domů a jejich tmavšími podezdívkami. Visitor velikostně odpovídá automobilu segmentu C.

Designérskou soutěž „Dassault Systèmes Design Challenge“ vyhlásil poskytovatel 3D softwarových řešení Dassault Systèmes a časopis AutoDesign&Styling v únoru letošního roku. Vedle Anne Asensio a Radka Laubeho zasedli v její porotě manažer Dassault Systèmes pro automobilový průmysl Miloš Korvas, designéři Stanislav Hanuš a Jan Dědek, Jiří Hulák z Národního technického muzea v Praze a Jana Vinšová z občanského sdružení Czechdesign.cz. Sedmičlenná porota se sešla v Národní technické knihovně 5. září.

Rozsáhlé prezentace nejen vítězných projektů nabízí aktuální číslo časopisu AutoDesign&Styling.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím si, že ideální taxík by neměl pojmout více než 3-4 lidi a to včetně řidiče. Menší taxi = menší spotřeba, nižší cena, větší dojezd a menší ekologická zátěž. Mám pocit, že v taxíku v 90% případů jedou dva - řidič a zákazník. Pokud by taxi mělo lidi postupně rozvážet, bylo by lepší sáhnout po minibusu. Mě se ten koncept moc nelíbí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vodic s volantom su na lavej strane (cize jazdi po pravej strane) a dvere pre cestujucich su na lavej strane???

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jednoznačne zaujímavé vozítko, ale podľa tých kolies to bude pekný kostitras.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opravdu povedené. Takovej hybrid mezi minibusem a taxi. Podle toho by měl i ten jeho pohyb po městě vypadat. "sdílení jízd", "plovoucí jízdní řád", "zabookování přes mobilní mapovou aplikaci", "různé ceny dle toho jestli jedu sám nebo trasu sdílím s někým jiným" atd. V tomhle já vidím budoucnost takového taxi

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebylo by vice fotek?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Doplnili jsme do článku galerii prvních dvou míst, viz. galerie Design Challenge 2011 AutoDesign&Styling

---

šéfredaktor Hybrid.cz


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?