Každým rokem přichází tvůrce koncepčních vozidel a tuningový specialista, firma Rinspeed, s něčím neobvyklým a výjimečným. Naposledy překvapila tato švýcarská společnost svým bambusovým konceptem Bamboo a jak se zdá ani příští rok na domácím autosalonu v Ženevě tomu nebude jinak, neboť právě zde hodlá představit svou horkou novinku nazvanou Dock + Go.
foto: Rinspeed
Koncepce Dock + Go má být poutavým řešením jednoho z hlavních neduhů elektrických automobilů, a sice krátkého dojezdu. Ve své podstatě se jedná o dokovací přívěs s vlastní nápravou, který je v koncepčním provedení možné připojit k elektromobilu Smart ForTwo.
Součástí přívěsného modulu může být spalovací motor a také další bateriové moduly. Po připojení přídavné části karoserie se tak z čistého elektromobilu stane hybridní automobil s rozšířeným dojezdem. Navíc zde vznikne i další úložný prostor, kterého klasické elektromobily příliš mnoho nenabízejí.
Společnost Rinspeed spatřuje hlavní výhodu tohoto řešení v možnosti kdykoli extender dojezdu odpojit a pro každodenní krátké trasy používat pouze hlavní elektrický pohon. V případě, že se však majitel rozhodne podniknout delší víkendový výlet, jednoduše připojí přídavný modul a může vyrazit.
Během jízdy se vlivem otáčení třetí nápravy nabíjejí hlavní baterie elektromobilu a dokovací přívěs nezahálí ani když je odpojen a zaparkován v garáži. V tuto chvíli mohou být baterie nabíjeny energií získanou ze solárních panelů.
foto: Rinspeed
Majitel společnosti Rinspeed a spolutvůrce nápadu, Frank M Rinderknecht, tento způsob rozšíření dojezdu elektromobilu nazval jako Vario-Hybrid nebo také ještě výstižněji – batoh na kolech.
Všechny důležité technické informace uvolní společnost Rinspeed na autosalonu v Ženevě, kde se koncept Dock + Go oficiálně představí světu. Autosalon proběhne příští rok od 8. do 18. března a jak to vypadá, máme se zase na co těšit.
Tak tohle se mi libi a rekl
Tak tohle se mi libi a rekl bych, ze to kdyby nekdo uvedl do 2 let do praxe, tak se to ujme.
dovedu si predstavit presne tak jak to vyse napsali:
jako stanice uskladneni elektricke energie pro domacnost dobijena ze solarnich clanku a zaroven jako extender pro auto pro delsi cesty.
Nebo i tak jak se dnes pujcuji privesne voziky za auto, proste kdyz pojedu 2x za rok na dovolenou tak si to pujcim. Bylo by to urcite levnejsi nez pujceni celeho auta.
Proste skvely napad, jen uvest do praxe.
Ale trohu bych se bal tech pridavnych kol, ktere jsou docela na muj vkus blizko tech zadnich. Vypada to jak tank 🙂
To už tu bolo, športiak
To už tu bolo, športiak T-Zero mal bodobné vybavenie.
Bolo ale riešené menej elegantne – jednalo sa o prívesný vozík so spaľovacím motorom slúžiacim ako generátor.
Nevýhoda je, že to treba niekde uskladniť ak sa to nepoužíva.
Osobne si myslím, že ak elektromobil, tak bez „príkras“ t.j. čistokrvný.
Ak by sa jednalo o prídavné bytérie, tak zabudovať ich do auta priamo vyjde hmotnostne lepšie, ako ešte pripájať jednu nápravu navyše.
Dosť by ma zaujímalo, ako by na takéto riešenie zareagovali zákazníci – možno ak by sa prenajímalo…
Nápad s pronájmem nezní
Nápad s pronájmem nezní špatně, dokonce bych si dovedl představit, že by to mohlo sloužit jako stacionární úložna solární energie, kterou by bylo možné používat pro provoz rodinného domu.