Autosalon Tokyo 2011: robotická vozítka Kobot

Ivo Hradil - 07 Prosinec 2011

Na nejsou k vidění pouze automobily a motocykly předních světových značek, ale jak už to bývá, jsou zde také futuristicky vyhlížející vozítka rozličných tvarů a barev. Právě do této kategorie lze zařadit prototypy elektrických vozítek nezvykle nazvaných Kobot.skútr Kobot

Pomocí chytrého telefonu se přepne skútr do parkovacího režimu a zatáhne zadní pohyblivé kolo. Parkovací plocha pak zabírá méně než metr čtvereční plochy.
foto: KOWA-TMSUK

Zkomolenina Čapkova slova má označovat na kolech. Tito Koboti jsou společným dílem firem Kowa a TMSUK, které se až do tohoto počinu věnovaly podnikání ve zdravotnickém odvětví. Nicméně společnost TMSUK má s roboty bohaté zkušenosti, neboť je dodává právě do zdravotnických zařízení.

Nyní se tedy obě společnosti nadšeně vrhly na řešení městské dopravy a po roce společného fungování představily v ne jeden, ani dva, ale hned tři zajímavé koncepty urbanistických vozítek.

Dva z představených jsou designově odlišné určené pouze pro jediného cestujícího. K zaparkování těchto tříkolových je potřeba nalézt alespoň jeden metr čtvereční volného místa a pak už není žádný problém.

Tříkolky totiž disponují skvělou manévrovatelností a parkovacím módem, ve kterém se díky pohyblivému zadnímu kolu poskládá. Přechod mezi jízdním a parkovacím režimem je ovládán skrze .

Kobotfoto: KOWA-TMSUK

Naproti tomu třetí Kobot II je už čtyřkolový mikro-elektromobil pro dvě osoby připomínající . Všechny tři modely dokážou vyvinout až třicetikilometrovou rychlost.

Kobotfoto: KOWA-TMSUK

Plně elektrická vozítka Kobot jsou primárně určena pro pohyb v přeplněných centrech světových metropolí. Výrobce předpokládá, že by v budoucnu mohla na okrajích center měst vzniknout záchytná parkoviště, kde by návštěvníci zanechali své a dál pokračovali právě na Kobotech.

Otázkou tak zůstává, zdali někdy v budoucnu bude zahájen prodej těchto vozítek, avšak obrovské úsilí a vložené do celého projektu naznačují, že to s nimi Japonci myslí vážně.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Záchytné parkoviská tu už boli a neujali sa. Prečo asi?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proč myslíte, že se neujala? Většina pražských P+R u metra je už v osm hodin beznadějně zaplněná. Záchytná parkoviště se rozhodně ujala a prokázala jako rozumný koncept.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupBUS2BUSNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil