Čtrnáctičlenný tým studentů Univerzity v Karlsruhe sestrojil unikátní elektrickou tříkolku. Energii k pohonu elektrických motorů získává bezdrátově z vodiče položeného na zemi.
Elektromotor je umístěn v zadním kole, stabilitu tříkolce zajišťují dvě přední kola. Víc než cokoliv jiného připomíná e-Quickie lehokolo s kapslí pro řidiče. Narozdíl od jiných elektrokol nebo elektromobilů nemá tahle tříkolka jako hlavní zdroj energie baterii. Energii získává z vodiče položeného na zemi, podobně jako autíčka na autodráze. Rozdíl je v tom, že mezi vodičem a e-Quickie nemusí existovat žádné pevné spojení. Energie je přenášena s pomocí elektrické indukce.
Veškeré komponenty včetně řízení, brzd a šasi navrhli studenti z oboru mechatroniky a mechanického inženýrství. Kapsle je vyrobena z uhlíkových vláken a hraje zásadní roli v aerodynamice a váze vozidla. To celkově váží pouhých 60 kg. Pohání ho 2kW elektromotor a max. rychlost je 50 km/h. Malou baterii tříkolka přeci jen obsahu – ta slouží jako pomyslný záložní „buffer“, pokud by náhodou tříkolka vyjela z dráhy.
Princip elektrické indukce je samozřejmě známý už delší dobu a dokonce se využívá také v praxi, např. v průmyslových provozech pro těžká nákladní auta. „Studenti chtějí svým projektem ukázat, že díky moderním materiálům a optimalizaci technologií se elektrická auta dokáží pohybovat rychle a energeticky efektivně,“ komentoval e-Quickie prof. Jürgen Walter z Univerzity v Karslruhe. Zároveň studenti chtěli dokázat, že i v osobní dopravě lze využít bezdrátového přenosu energie.
Zdá se mi, že účinnost
Zdá se mi, že účinnost přenosu energie byla natolik malá, že to nemohlo jet rychleji než 50km/h. Kdyby ještě zvyšovali proud na „silnici“, nejspíše by se některým přihlížejícím srdcařům resetovaly kardiostimulátory, nebo to některým vytáhlo plomby…
Líbí se mi naopak přínos v podobě nezakoupených akumulátorů, budoucí ekologické katastrofě po nástupu elektromobilů ve větší míře.
Opajcovaný šlapohyb
Opajcovaný šlapohyb Bratrstva kočičí pracky s elektrickým pohonem a třemi koly.
Těch 50km/h mi připadá
Těch 50km/h mi připadá nějak málo. 50km/h jsem schopen dosáhnout i na silničce a to mám menší výkon a větší čelní plochu a horší aerodynamiku.
pěkné, jen ta vzduchová
pěkné, jen ta vzduchová mezera = ztráty, vodiče v silnici – docela oříšek
jinak palec nahoru této demonstraci vozidla 🙂
Ja myslim,ze to, co je na
Ja myslim,ze to, co je na obrazku by sa na realnej ceste nedalo pouzit, aj ked ta myslienka je dobra, Prvy vacsi kamen, alebo nerovnost by urvala ten zberac na podvozku.
Genialni postreh! Zkuste
Genialni postreh! Zkuste jeste zatlacit…
Tak som zatlacil, co to dalo
Tak som zatlacil, co to dalo a dostavil sa vysledok. Mozem Vam to poslat postou, ak hodite adresu.
Ale teraz k teme. Nechapem, preco ako ten zberac nesluzi disk jedneho z kolies.