Automobilky vybudují v Evropě síť ultra-rychlých nabíjecích stanic 350 kW

Jan Horčík - 30 Listopad 2016

BMW, Mercedes (Daimler), Ford, Audi a Porsche (Volkswagen) oznámili, že společně vybudují po celé síť 400 ultra-rychlých nabíjecích stanic o výkonu 350 kW. Instalace má začít už příští rok.auto ultra-rychlonabíjecí stanice 350 kW BMW, Mercedes Daimler Ford, Audi a Porsche Volkswagen

Umělecká vizualizace ultra-rychlé nabíjecí stanice
foto: Allego

Nový projekt pěti velkých evropských značek je souběžný s projektem Ultra-E, kdy podél sítě nejdůležitějších evropských silnic TEN-T vznikne taktéž síť rychlonabíječek 350 kW. Jenže ten počítá pouze s 25 nabíjecími stanicemi.

BMW, Mercedes/Daimler, Ford a Volkswagen (Porsche, Audi) plánují vybudovat jen v první fázi až 400 těchto stanic. Jejich výkon bude více než dvojnásobný ve srovnání s dosud nejvýkonnějšími stanicemi Tesla Supercharger.

Stanice budou využívat standard CCS. Každá stanice nabídne ale také AC konektory. Teď je tedy jasné, že elektromobily nové generace od BMW, Audi (e-tron Quattro), Porsche (Porsche Mission E), Mercedesu (EQ Generation) i Fordu budou využívat stejný nabíjecí standard až o výkonu 350 kW.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Koukám že Opel Bolt/Ampéra zůstane na vocet :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

350kW je dost, ale neustálé vymýšlení názvů jako ultra rychlé a pod mi přijde již poněkud hloupé. Ano při malých bateriích je to rychlé, ale při bateriích 60-100kWh je to pořád dost proti tomu, jakou rychlostí se "nabíjí" spalováky, pomalé.

Samozřejmě je dobré že taková síť vzniká, Tento standard by asi již mohl najít uplatnění i u větších vozidel, jako autobusy, byť u těch by i s tímto byla nabíjecí doba poměrně dlouhá.

když si vezmete, že rychlonabíječky se budou používat v cca 5-10% případů "tankování" (zbytek se nabíjí doma), tak ani 20-30min. na občasné delší cestě (víc jak 400-500km) nebude žádná tragédie. Spíš je otázka, kde budou brát místa s tak velkým příkonem.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tím bych si nebyl tak jistý, jednak bude trvat než si na to lidé zvyknou a jednak při nejmenším v Evropě bude možná stále dost těch, co si doma nabíjet nemohou. Ano existují nápady s koncovými nabíječkami na parkovištích a pod, ale víme, jak to může s nimi dopadnout. Jednak tam hrozí vysoká "poruchovost" a jednak se nemusí vyplatit. To už je ale zase na spočítání.

Řekl bych ale že se rychlonabíječky budou používat v mnohem více případech než jen nějakých 5-10%. Ale taky je otázka o jakém časovém rámci se bavíme.

Pokud budou vybaveny nějakou vyrovnávací baterií, pak příkon nebude zase takový problém. Spíš než problém se samotným příkonem bych viděl problém s tím že to bude možná dost nepříznivě ovlivňovat napětí pro ostatní odběratele.

rychlost tankovani spalovaku dost zavisi na nekterych faktorech, objem nadrze a kuprikladu system placeni, vpodstate u benzinky muzes travit 5 ale taky klidne 15 minut, a pri 350kW nabijecce to mame u 60kWh baterky rekneme potrebu dobit 50kWh a tedy tam bude clovek nabijet tak 10 minut, coz neni oproti treba tem 5 minutam u spalovaku zas takova hruza :)

treba temer 100 mitrovou nadrz u Escalade jsem tankoval rozhodne dele nez 10 minut, abych pak na tu nadrz ujel sotva 400km :D

Obrázek uživatele Josef

Myslím, že nabíjení bude trvat déle. Zapomínáte na maximální výši proudu, který může do baterky téct a další drobnosti, kdy se proud s celkovým nabitím snižuje, závisí na teplotě baterie apod.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Carlosi, máš i nemáš pravdu. Asi jezdíš spalovákem, neboli "čmoudem". S elektromobilem se nejezdí tak, že si chceš někde "zadarmo" nabít svých 100%. Ale než si dáš kávu, což je pár minut, tak je krásné si dodat 100-200km a na to stačí stávající rychlonabíječky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tím že by to i do budoucna bylo zadarmo nepočítám, v určitý moment cena takto odebraného proudu překročí cenu kávy.

Jde spíš o to že vymýšlí neustále nové a nové názvy pro technologii, která s rostoucí kapacitou baterií bude spíše udržovat čas nabíjení, než že by jej příliš zkracovala.

Obrázek uživatele Kuk

Hypernabíjení máš zatím jen na benzínce to je jasný.
Elektro nabíječky se budou zatím muset spokojit s menšímy superlativy v názvu ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To sa mi paci. Dalsie desatrocie bude koncom ropakov. Budeme si ich chodit pozerat do muzea a nase deti sa nam budu smiat na com sme to jazdili.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No treba v CR vydrzi prumerne auto v provozu 30-40 let, takze bych rekl ze i deti mojich deti (zatim teda nemam zadne) budou znat duverne i spalovaci auta (i kdyz jich nsad bude vyrazne mene)

Obrázek uživatele ozana

Tolik veteránů kolem sebe nevidím.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak ony ty stare auta jezdi zpravidla mnohem mene nez ty nove. Jinak tezko bychom se v CR dostali na prumerne stari ted tusim kolem 18 let, kdyby tu v provozu takhle stare auta nebyly ze...

Obrázek uživatele Jolinar

presne to si taky rikam, od 30 let stari to auto uz muze mit zelene znacky :-D
40 let stare auto uz jsem dlouho nevidel...

Obrázek uživatele Josef

No, za 10 let budou moci na veteránských jezdit první oktávie v ropě.

Obrázek uživatele Kuk

Průměrný věk aut v ČR je leto 15 let.
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/prumerne-stari-aut-v-cesku-poprve-v-historii-prekonalo-15-let-1296716

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vlastním čip od čezu již od roku 2013 a najel jsem s ním již nejakých cca 170 tis km. I za cenu 450 Kč bez daně je to stále velmi dobrá cena pro ty, kteří opravdu jezdí jako já. Najedu v průměru kolem 4 tis km měsíčně a se spalovákem bych platil měsíčně stejně kolem 10 tis kč za palivo, takže asi není co řešit.

Obrázek uživatele ePavel

Ano, pro nás, co hodně jezdíme tak určitě. Ale dle mého názoru nejrozumněji to má nastavené PRE. Rozumný paušál za kartu + rozumná cena za kWh. Pak se nestává, že tu nabíječku blokuje někdo, kdo by domů dojel v pohodě, ale nabíjí se jen proto že je to za paušál. A čím větší ten paušál bude, tím více budou mít lidi potřebu co nejvíce vycucnout.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

přesně tak. Najezdím s EV cca 50tikm/rok, bohužel na čez stojan se dostanu jen tak jednou za měsíc, protože po mých trasách je prostě čez zatím nemá. Mám i kartu PRE, kterou si ponechám , ale dost přemýšlím nad tím, že čip čezu na konci roku vrátím, protože krom snad jen Ml. Boleslavi a Vrchlabí, jsou většinou pro rychlonabíjení už alternativy.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, přesně jak říkáte, když jezdíte často je to pořád super. Ale já nabíjím doma a jen občas potřebuji nabít na cestě. Tak max. 5x za měsíc. Kdyby šlo platit jen za jednorázové nabití byť vyšší cenu..... Nebo nějaké paušály... Snad zavedou nějakou další metodu placení bez toho jejich čipu....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže ČEZácká síť nabíječek už není dostupná nejen pro cizince, ale ani pro občasné zákazníky z Čech. Nebo dá se u ČEZu nabít bez jejich karty za 550 měsíčně?

Obrázek uživatele Josef

Zatím ne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OFF:

tak schvalne kolik lidi vrati chip.

verim ze pan radovan bude mezi prvnima

S účinností k 1.1.2017 dochází k úpravě ceny za službu Elektromobilita, která bude činit 450 Kč bez DPH za kalendářní měsíc a aktivovanou kartu.

Obrázek uživatele Radovan

Používání elektromobilu pro mne znamená úplně jiné provozní náklady, násobně nižší nebo nulové. Jak u prohlídek, tak samozřejmě u paliva. Pro mé občasné nabíjení na rychlonabíječkách je tak každé zdražení paušálů citelné. Tady se nebavíme jako u spalováků o tisících měsíčně, kdy noviny píšou o každém desetníku jako o velkém zlevnění. My jsme v řádech deseti a stokorun. Takže trojnásobné zdražení paušálu je v tomto kontextu opravdu velké.
I kdybych jezdil hodně, vzhledem k současné ČEZ síti na Moravě a ve Slezsku to pro mě začíná ztrácet smysl. V Olomouci, Mohelnici, Valmezu, Brně dobiju na soukromých nabíječkách. Ano, dráže, ale kolikrát ročně je budu potřebovat? Nabíječky ČEZ na mých trasách na Moravě a ve Slezsku nejsou a dle info na jejich stránkách je nemají ani v plánu. Takže hodně váhám, jak se k tomu postavit.
Proč? Protože Kč 150,- bez DPH a 450,- bez DPH měsíčně je velký rozdíl, trojnásobek. Kč 182,- s DPH je 36 kWh v denní sazbě (2,25 plné baterky Peugeot Ion) nebo 72 kWh v noční sazbě (4,5 plné baterky Peugeot Ion). Trojnásobné dražení znamená 6,75 resp. 13,5 nabíjení do plna, tedy třeba u mé ženy to, co celkem nabije v létě doma přes noc za celý měsíc včetně víkendů. Přestože má po cestě 2 rychlonabíječky, nevyužívá je. Já ano, hlavně při větším ježdění po Ostravsku v pracovních dnech. Ale toto znamená , že bych z 21 pracovních dní musel být na rychlonabíječce minimálně 15x (rychle nabíjí jen na 80%) a pořád by mně to stálo stejně, jako doma v noci. Zřejmě bude pro mne výhodnější placení u soukromníků v případě potřeby, než držet si paušální čip. Pokud by zavedl ČEZ i jednotlivé příležitostné placení nebo více paušálů dle počtu odebraných kWh, asi bude pro mne lepší tato cesta. Ale je to velmi individuální rozhodnutí každého elektromobilisty.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Ver a vira Tva uzdravi Te..

---

heros

6500 rocne me porad prijde jako smesna suma, samozrejme pro nekoho kdo jejich stojany vyuziva velice casto a danou sumu by tak jak tak pronabijel nekde jinde :) bude taky rekl bych pro spoustu tech lidi zalezet jak hodne se bude rozrustat sit tech nabijecek CEZu po republice

cekal bych ze v dalsich letech to jeste zvednou a zavedou i cenu za kWh a cas, trosku jsem to cekal jiz v 2017, ale nakonec tedy jen drazsi pausal

Obrázek uživatele Josef

Podle toho, co mi říkali, zavedou i cenu za kWh a to během několika měsíců. Hádám, že změna stávajících tarifů musela proběhnout k výročí smlouvy, mají to tam tak nějak ošetřeno.

Obrázek uživatele Josef

Já ho vrátím. Nemá to pro mne za tu cenu smysl. Stejně to byla spíš pojistka.

přesně, vzhledem k současné čez síti to pro mě ztrácí smysl. Jejich nabíječky prostě po mých trasách nejsou a dle info na jejich stránkách je nemají ani v plánu.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?