ČEZ vybuduje přes 40 rychlonabíječek u hlavních tahů, výstavbu urychlí evropský grant

Více než 40 rychlonabíječek vznikne díky grantu z evropského programu CEF, jehož prostřednictvím Evropská komise podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

Elektromobil Volkswagen e-Golf u rychlonabíjecí stanice
foto: ČEZ

Možnost rychle dobít elektromobil a pokračovat napříč Českou republikou do okolních zemí bude snazší. Elektromobilita ČEZ, provozovatel nejrozsáhlejší tuzemské sítě veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily, dnes představila plán další výstavby veřejných rychlodobíjecích stanic.

Desítky nových veřejných rychlodobíjecích stanic pro elektromobily začnou během několika následujících měsíců růst na hlavních tazích napříč Českou republikou – od Rozvadova po Ostravu, od Ústí nad Labem po Břeclav.

Celkem 42 dobíjecích stanic umožňujících dobití většiny běžné kapacity baterií během necelé půlhodiny vybuduje v letech 2016–18 Elektromobilita ČEZ také díky grantu z evropského programu CEF.

Nad rámec těchto stanic bude vybudována také jedna lokalita, kde si Elektromobilita ČEZ v praxi vyzkouší integraci dobíjecích stanic, systému pro ukládání energie a obnovitelného zdroje.

Získání dotace pro projekt ČEZ – „EV Fast Charging Backbone Network Central Europe“ – nedávno definitivně stvrdila podpisem grantové smlouvy Evropská komise, resp. její výkonná agentura INEA (Innovation and Networks Executive Agency). Celkový rozpočet projektu je nastaven na 2,315 mil. EUR; z toho 1,968 mi. EUR tvoří grant EK a zbylých 15 % činí spoluúčast ČEZ.

„Rychlé cestování mezi městy si žádá výstavbu zejména rychlodobíjecích stanic schopných obsloužit elektromobily všech značek a nejrozšířenějších standardů dobíjení. Díky evropskému grantu z programu CEF pro oblast Doprava můžeme nyní výrazně urychlit výstavbu tohoto typu stanic. Je pro nás ctí, že Elektromobilita ČEZ je v této oblasti důvěryhodným partnerem Evropské komise a jsme připraveni kvalitně a spolehlivě naplnit deklarované cíle projektu,“ vysvětluje Daniel Beneš, předseda představenstva a generální ředitel ČEZ.

„INEA se těší na úspěšnou realizaci této akce, která bude významným příspěvkem k politice Evropské komise na podporu výstavby infrastruktury pro alternativní pohony. Podporujeme tak nejen elektromobilitu v České republice, ale i přeshraniční interoperabilitu dobíjecích sítí ve střední Evropě s cílem umožnit cestování na dlouhé vzdálenosti mezi městy a regiony,“ slibuje si od realizace výstavby Xavier Derrey, Project Manager agentury INEA.

„Je to dobrá zpráva pro rozvoj elektromobility v České republice. Nejlepší překážkou v rozvoji elektromobility je totiž omezený dojezd tohoto typu vozidel. Eliminovat tento problém lze právě vybudováním dostatečně husté sítě veřejných dobíjecích stanic,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Česko se plní nabíječkami

Projekt Elektromobilita ČEZ v současnosti provozuje nejrozsáhlejší síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice. Vedle 25 rychlodobíjecích stanic v 22 lokalitách je řidičům k dispozici i padesátka tzv. stanic normálního dobíjení. Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se uživatel před dobíjením identifikuje jedinečnou RFID kartou.

Elektromobilita ČEZ provozuje rychlodobíjecí stanice dodávané společností ABB ČR. K jejich standardní výbavě patří DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují proces nabíjení s výkonem až 50 kW.

Dále disponují AC nabíjením se zásuvkou vybavenou standardem Mennekes, který zvládne nabíjení s výkonem až do 22 kW. Nabíjení s pomocí DC konektorů umožní 80% dobití kapacity akumulátoru za 20 až 30 minut.

V ČR je v současnosti registrováno už více než tisíc elektromobilů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta stávají běžnou součástí zejména městského provozu. To se promítá do všech oblastí týkajících se prodeje a servisu elektromobilů.

tisková zpráva

175 Comments on “ČEZ vybuduje přes 40 rychlonabíječek u hlavních tahů, výstavbu urychlí evropský grant”

  1. Bohuzel, tam kde dnes
    Bohuzel, tam kde dnes kdokoli krome CEZu postavi nabijeci stanici, tak vzapeti nabehne mistr Tynka a presvedci ho pro vstup do Evmap, takze tarif vetsinou vyskoci az na 10CZK/kW. Tenhle chlap je smrt elektromobility v CR! Lidi bojkotujte tyto nabijecky a tohoto spekulanta!!!!!!

      1. Dostlai dotace, aby mistrovi
        Dostlai dotace, aby mistrovi vybudovali jeho bysnis? Proč kartovy terminal tam neda CEZ? Chápu, že ČEZ je veden schopnými lidmy co investují do bulharska a albanie, kde o vše přijdu, ale to není omluva , ale důvod povyházet vedení a dát nové co když dostane dotace, za ně bybuduje něco co skutečně funguje…

        1. Protože až budete na
          Protože až budete na cestách, tak se tyto nabíječky budou hodit. To nejsou nabíječky určené pro každodenní nabíjení. Pokud z Plzně pojedu do Ostravy, vůbec nemám problém zaplatit 10,- Kč / kWh, protože vím, že jinak se do Ostravy nedostanu a jednou za čas mě to netrápí.

          1. Pravda, jednou za 10 let tam
            Pravda, jednou za 10 let tam jedu, tak budu muset nějakou nabíječku použít, pokud pojedu EV a nevezmu si na tuhle speciální cestu klasické auto.. Nakonec se stejně budou provozovatelé nabíjecích stanic předhánět v ceně za kWh a řada výrobců bude nabízet speciální ceny rovnou s autem (nyní pouze Tesla).

        2. Souhlas…
          Evmap a sazby

          Souhlas…
          Evmap a sazby kolem ni urcite neprizpivaji osvete o ekonomickych vyhodach elektromobility. Oskubavaji ovoce tam ktere jeste ani nedokvetlo. Ja tyhle nabijecky vubec nepouzivam ! 😉
          Jsem zvedavy schvalne na jakou sazbu v CR za kWh se dostanou chystane kredity Tesly pro nove majitele od 1.1.2017 🙂

    1. Dobrý den anonyme,
      Jen bych

      Dobrý den anonyme,
      Jen bych to upřesnil, do OC Haná jsem naběhl jak píšete ale namontovat tuto nabíječku a to že ji připojím do mapy je snad jasné když je nabíječka moje resp. mojí firmy.
      Navíc nabíječka je vybudovaná a zaplacená z mých vlastních peněz bez dotací.
      Pokud máte zájem napište na můj e-mail rád vám bezplatně pomůžu vybudovat vaši vlastní nabíječku pokud v této oblasti hodláte také investovat.

      Budu se těšit na případnou spolupráci.

    2. Anonyme, k tvému
      Anonyme, k tvému příspěvku pár věcí:
      1) Vláčíš tu jméno Tomáše Tinky a přitom nemáš odvahu se sám podepsat. To je facka elementární slušnosti.

      2) Neumíš jeho jméno, tedy vlastně příjmení napsat nezkomoleně. Doporučuji podívat se třeba do rejstříku firem, jak se to píše. To je další facka elementární slušnosti.

      3) Ano, kdokoli kromě ČEZu postaví nabíjecí stanici, tak vzapětí naběhne Mr.Tinka a přesvědčí ho pro vstup do Evmapy.

      Co to znamená pro nás elektromobilisty:
      – možnost ověřit si stav stanice ještě před příjezdem k ní, jestli je v provozu, jestli není obsazená atd. (to nemá ani ĆEZ)
      – možnost nabíjení kreditu a tedy placení za nabíjení on-line platební kartou (což já považuji za obrovskou výhodu)
      – on-line přehled o nabitých kWh a částce za nabíjení (i když nejsem během nabíjení u auta)
      – informace o začátku a konci nabíjení, včetně kWh a Kč
      – perfektní servis, co se týká účtování nabíjení

      Co to znamená pro provozovatele konkrétní stanice:
      – provozovatel si určí, za kolik Kč/kWh nebo obecně za jakou cenu bude nabíjení
      – EVmapa z toho má jen malou část, jejíž výše je zcela úměrná kvalitě poskytovaného servisu, ale docela určitě nediktuje cenu provozovateli
      – když si nějaký provozovatel řekne, že bude poskytovat nabíjení zdarma nebo třeba za 5Kč/kWh, tak je to jeho rozhodnutí (že třeba bude nabíjení dotovat ze své kapsy) a EVmapa s tím nemá problém
      – perfektní servis, co se týká účtování nabíjení

      4) Já sám za sebe si rozhodnu, jaká cena za nabíjení, v jaké konkrétní lokalitě a hlavně za jaké konkrétní situace (kdy jedu třeba už jen na „elektrické páry“, takže v tu chvíli už nějakou desetikorunu neřeším) je pro mě akceptovatelná. Jak se říká „život je otázkou priorit“. Každý máme priority jiné. Takže tě musím zklamat, tvá výzva k bojkotu je jen „výkřik do tmy“, nic víc. ;-/

      PS:
      Nejsem majetkově ani nijak jinak spojen s EVmapou. Jsem pouze jejich zákazník.

      1. Ja si trochu rejpnu. Pokud
        Ja si trochu rejpnu. Pokud je to tak potrebne misto, udelejte (mnozne cislo, ne vykani) to stylem „Elektromobilisti sobe“ – kampan na kickstarteru, startovaci… a kdyz se vybere dost penez, postavte nabijecku vlastni. A klidne prodavejte 2Kc/kWh, kdyz 10 je lichva, jak si tu nekdo dole stezuje.

        1. Hele, to je ale dost dobrej
          Hele, to je ale dost dobrej nápad. Akorát by to chtělo někoho, kdo má čas vyběhat to třeba u nákupáku ve Svitavách. Nasadil jste mi brouka do hlavy. Navíc v příhodném místě je Billa, Kaufland i Albert. Třeba by šlo je postavit proti sobě, aby zkusily přitáhnout zákazníky.

          1. Mám pozemek nedaleko
            Mám pozemek nedaleko Svitav, na silnici č. 35 koukám, ale asi nebudu mít moc vhodný pozemek. V červnu mě kontaktoval pan Oczadly z trendcharge.eu s tím, že jednají se spol. Shell, která má hned u Svitav u 35ky čerpací stanici a taky menší restauraci. Je tam také CNG stanice, kterou ale neprovozují oni. Jak to dopadlo, netuším, ale místo by bylo super.

        2. už jsem se ptal. Obeslal
          už jsem se ptal. Obeslal jsem celkem dost provozovatelů různých obchodních řetězců a obchodních center a dost striktně mě odmítly, že s ničím takovým ani do budoucna nepočítají nebo mají svou vizi bez cizí účasti. Třeba McDonald neodpověděl vůbec, přitom mají přípojky jako hrom… Ovšem byly to jen emaily.

            1. konkrétně Billa má svůj
              konkrétně Billa má svůj program, tzn nyní to zkusí na pár místech. Pokud to vyjde, tak to rozšíří na další prostřednictvím svých partnerů – mají své sml. servisní organizace včetně elektrikářů, kteří jim ten stojan s Menekesem a pár 16A zásuvkama na elektrokola namontují za půl dne. S rychlonabíječkami nepočítají.

      2. Skoro ta tak
        Skoro ta tak vypadá!

        Přesně, je potřeba dát rychlonabíječky, Olomouc, Svitavy nebo Litomyšl, Dlouhé Stráně (tam mají přečerpávačku) nebo Jeseník, Liberec, Nový Bor, Strakonice, České Budějovice, Tábor, Jihlava, Mikulov, Hodonín, Znojmo, Bruntál.

        Ať tam dají alespoň ty vyměněné DBT.

  2. K tomu placení, stanice
    K tomu placení, stanice nebudou a nejsou primárně určeny k neustálému nabíjení elektromobilů. Jednak si tím poškozujete baterie, snižujete jejich životnost a druhak dojezd elektromobilu. Stanice slouží jen k překlenutí vzdálenosti kde si auto dobijete normálním pomalejším způsobem z domácí, nebo firemní zásuvky kterých je všude kolem spousty… 😉

    1. Ale jistě. Nicméně
      Ale jistě. Nicméně spousta lidí dnes jezdí s elektromobilem denně a poměrně daleko. A při stávajícím ceně je pro mne výhodné tam při zpáteční cestě zastavit a baterku si na 80 % dobít. Samozřejmě, až to nebude dávat smysl, tak to dělat nebudu. Ale tohle obvykle dělám v noci.

    2. Ale prdlajs. 🙂 Kde jste
      Ale prdlajs. 🙂 Kde jste přišel na to že rychlonabíječky nejsou určené k neustálému nabíjení?

      Podle mne jste v minulém století, co se baterií týče. To že baterkám vadí rychlonabijeni platilo v dobách ledovych elektromobilismu. Dnes už to nebi pravda, teda samozřejmě known z části. Uz to neni tak hrozný mají dřív, aby to člověk musel řešit. Dneska už to vpodstatě nevadí.

      Tenhle argument slyším pořád, a potom ještě o tom samovibijeni, a o tom jak ty baterky hoří, a spousta dalších pomluv a mýtů.

              1. Možné to je ale to už je
                Možné to je ale to už je nějaký článek vadný!
                Pokud jsou ale články stejné a kvalitní, tak ani při 80% nemusí balancovat.
                Vždy záleží na nastavení balanceru a silně pochybuji, že při 100% nabíjení to baterii Vadí.
                Těch 100% může ve skutečnosti být i 80, 85, 90 nebo 95% skutečné hodnoty baterie.
                To že má tabulkově baterie 30kWh neznamená, že Vám dovolí nastavení baterie využít celých 30 kWh.
                U e-golfa co má 24 kWh baterii lze využít 22 kWh, záleží na výrobci jakou drží záruku a podle toho nastaví balancování a hlavně vybíjení, nabíjení baterie. Čím delší záruka tím menší skutečný využitelný výkon.
                U ostrovních a hybridních FVE, to tak běžně děláme a nastavujeme.

                1. Však právě. Já to dobře
                  Však právě. Já to dobře znám. Přijde mi, že elektromobily se zhusta nabíjí na 100%, ale doma a pomalu. Na rychlonabíječkách max. 80 %, protože pak byste tam stejně čekali zbytečně.

                2. Tak zalezi, jak se balancuje
                  Tak zalezi, jak se balancuje – jestli snizenim proudu do vic nabitych (to funguje celou dobu) nebo orezanim napeti na maximu (to z principu funguje jen na 100%).

                3. Muj Ion ukazuje dojezd 0km
                  Muj Ion ukazuje dojezd 0km pri SOC 20%. Najeto mene nez 3000 km. Postupne se ten SOC bude snizovat az na par procent. Timto ma auto stale porad stejny dojezd a uzivatel se raduje ze baterka nedegraduje. je to jen zdanlive.
                  Aby se jednotlive clanky casem nerozesly, musi se cas od casu balancovat. A to prave u rychlonabijeni nefunguje. I kdyz by se baterka setrila a provozovala min/max 20%/80%, tak bez balancovani se ten nejslabsi clanek nadmerne degraduje. jelikoz nejslabsi clanek urcuje dojezd, mel by dostavat tu nejlepsi peci. Porad rychlonabijeni je proto skodlive. Tu a tam pomalu nabijet a az dokonce balancovani.

                4. Rozbalancované články
                  Rozbalancované články mají negativní vliv na dojezd. Ale k žádné degradaci nedochází, protože BMS nedovolí vybít nejslabší článek pod minimální předepsané napětí a přebít nejplnější přes to maximální. Jakmile se články zbalancují, dojezd se zase vrátí do původního stavu.

                5. BMS sice zabrani nadmernemu
                  BMS sice zabrani nadmernemu vybiti nejslabsiho clanku. Ale presto se vybiji na nizsi napeti nez ty ostatni a tim se vic degraduje.

                6. Ale nevybíjí se pod
                  Ale nevybíjí se pod bezpečnou úroveň, takže případná degradace je zcela neměřitelná. A navíc se bavíme o rozdílech v řádu setin voltu, maximálně desetiny voltu na kraji charakteristiky. Pokud se nějaký článek odchýlí výrazněji, je tak jako tak vadný a potřebuje výměnu.

        1. Je to přesně obráceně
          Je to přesně obráceně jak píšeš.
          Balancuje se rozdíl napětí mezi články baterie.
          Ten při pomalém nabíjení většinou nastane později, jestli vůbec nastane a to až u maximálního napětí článku (záleží na kvalitě a stejnosti článků), při menším proudu se články méně rozhodí, při větším proudu to nastane vždy dřív a proto to balancér srovnává ale ani rychlonabíječka neposílá při dosažení skoro maximálního napětí velký proud! ale už jen třeba 10A (pokud to není domácí výroba, kde nabíjí stejným proudem stále). V praxi to znamená, že lepší článek se vybíjí přes odpor aby se srovnal s horšími. Kdyby byly všechny na 100pro stejné, tak by žádný balancér být ani nemusel. U novějších bateriových sestav se to balancuje už tak, že lepší předává energii slabšímu.
          Jednou za čas to nabít na 100% jak doporučují někteří prodejci je z toho důvodu, aby články nedegradovali, při nabíjení do 80% nemusí ani balancér zafungovat. Takže nabíjet vždy jen do 80% není žádná výhra jak si někteří myslí.

    3. jak jste prosím na to
      jak jste prosím na to přišel, že rychlonabíjení škodí akumulátorům?
      V EV se běžně používá třeba tzv. rekuperace brzdné energie, která je cca 30kW. Neznám nikoho , kdo by ji nepoužíval, aby „šetřil“ baterie.
      Rychlonabíjení je nabíjení větším proudem – pokud je řízené, tak se nic neděje….

        1. Kdyz mam nabito 100% a
          Kdyz mam nabito 100% a rekuperuju po 500m, tak motor skoro vubec nebrzdi. Podle meho nejde rekuperaci nabit vic nez z nabijecky. Ostatne by me zajimalo, jak to muze dopadnout s jizdou v Alpach pri dlouhem klesani. Kdyz baterka bude plna, tak auto prestane brzdit. Zbyva akorat pustit topeni, svetla, vyhrivani skla a doufat, ze se auto nerozjede az moc rychle. Mozna by se mely montovat nejake brzdici reostaty.

                1. Ion ma baterku 14,4kWh. 20%
                  Ion ma baterku 14,4kWh. 20% je ca. 3kWh. Rekuperaci muzete nabijet treba 30kW. Takze za 6 minut mate na 100%.

                2. Ok, ale jak často jezdíte
                  Ok, ale jak často jezdíte ionem do Alp?

                3. Ja ne, ale spousta lidi si
                  Ja ne, ale spousta lidi si treba koupi EV v horskych krajich. A nevedomky se muze dostat do svizelne situace.

                4. Teoreticky asi ano, ale
                  Teoreticky asi ano, ale prakticky to podle mého názoru nenastane. Ion se do Alp vůbec nehodí.

                5. Plati to pro vsechny EV.
                  Plati to pro vsechny EV. Samozrejme cim vetsi baterka, tim mensi pravdepodobnost.

      1. U BMW to není takový
        U BMW to není takový problém. Mám na FB hromadu fotek přistrojovky od lidí, co mají najeto 60 tisíc mil nebo přes 100 tisíc km a kapacita jim klesla o 0,5-1 kWh. A to jsou lidi, co to neřeší. Denně přes noc na 100% a jezdí pravidelně nabíjet přes DC.
        Zřejmě možnost chladit/ohřívat baterie a chytré BMS dělá své. Dokonce při posledním sw updatu BMW uvolnilo další část nevyužitelné kapacity baterie.

        1. Osobně rychlé nabíjení
          Osobně rychlé nabíjení vůbec za problém nepovažuji. Co se týče pravidelného nabíjení na plné napětí a také dlouhé ponechávání baterie v tomto stavu, tam jde spíš o to, že pokud to dělat nebudu baterie bude mít daleko větší životnost. A je jedno v jakém autě to je, leda, že by BMW zamykalo i vrchní část kapacity…

          1. Což možná dělá. Když
            Což možná dělá. Když jsem se bavil s technikem (pracuje v BMW USA, ale to by mělo být stejné i tady), tak oproti Tesle BMW doporučuje klidně nabíjet do 100% každou noc. Že si s tím BMS naprosto v pohodě poradí. Ono taky prismatické baterie v BMW oproti klasickým tužkovkám 18650 v Tesle jsou více odolnější a snesou horší zacházení. Ale holt zase nemají takovou energetickou hustotu jako v Tesle. Něco za něco.

            1. Já nevim, pokud by mi
              Já nevim, pokud by mi někdo tvrdil, že „BMS si s tím poradí“ a dál by mi to nevysvětlil, tak ho moc za technika nepovažuju. To je v dnešní době největší problém, že značkové servisy jsou plné techniků co dokážou akorát vyměnit díl, který jim označí diagnostika. BMS má podle mě jiné úkoly, než hlídat takovéto věci. Především rovnat napětí jednotlivých článků a zamezit mezním stavům. Dále bych si dovolil tvrdit, že hranaté články toho snesou méně, než cylindrické. Především se časem nenafukují. Ponechávání článků na vysoké úrovni nabití vadí obecně všem li bateriím, to je prostě chemie.

              1. Dobře, řeknu to ještě
                Dobře, řeknu to ještě jinak. Tenhle člověk, na kterého se odvolám, tak jak ho znám, tak je to technik, který i3/i8 zná opravdu do „posledního elektronu“ a zatím za tu dobu, co ho znám, tak všechny jeho technické informace byly relevantní a neměl jsem důvod k pochybám.
                A praxe to potvrzuje. Mám tady před sebou fotky servisních menu, které ukazují reálnou kapacitu baterek. Po najetí cca. 60 tisíc mil (resp. 106 tisíc km od dalšího uživatele z EU), kde baterie ukazuje kapacitu pokles (z posledního sw updatu, který uvolnil další část nevyužité kapacity) z 20 kWh na 19,5 kWh. Což beru jako perfektní práci BMS a kvality prismatických baterií od Samsung SDI. A to ti lidé se k tomu chovají jako k mobilnímu telefonu, tj. každý večer to strčí do nabíječky a nabijí na 100%. A používají rychlé DC nabíjení.
                Z mého pohledu BMW velmi věřím a nejlépe si to ověřím na svém voze. 🙂

                1. Ale tu statistiku já v
                  Ale tu statistiku já v žádném případě nerozporuji. Jen jsem toho názoru, že když se někdo k té baterii bude chovat lépe než k mobilu, tak by třeba po tech 60tm byl úbytek místo 0,5kWh třeba jen 0,2. A po 120tm místo 1,5, třeba jen 0,5. A znovu opakuji rychlé nabíjení, neboli nabíjení vyššími výkony podle mě vůbec není problém. Baterie se vždy nabíjí DC. I když někdy to obstarává stojan vedle auta a někdy ten samý výkon obstará palubní nabíječka jako třeba v ZOE. Jestli máte BMW, tak chápu že je to to nejlepší auto na světě, ale nemyslím si, že BMS by měla zásadně jinou funkci, než bms v jiných autech. Jediné co jsem já vypozoroval u i3, že řízení auta dovoluje i ve vysokém stupni SOC nabíjet baterii vysokými proudy, na které já z nissanu nejsem zvyklý. Třeba 100A ještě při 94%.

                2. Nejlepší auto je Tesla,
                  Nejlepší auto je Tesla, ale bohužel nedělá city-car. 🙂
                  Souhlasím s Vámi, že pokud by se uživatelé chovali k baterce lépe, tak by úbytek byl ještě menší. Spíš to ale beru tak, že vzhledem k úbytku kapacity o 0,5 kWh, tak se prakticky nemusíte o to starat, protože ten úbytek je z celkového pohledu téměř zanedbatelný.
                  Tím DC nabíjením jsem měl samozřejmě rychlonabíjení. A samozřejmě vím, že do baterie jde vždy DC. Tyto základní znalosti snad můžeme u všech tady předpokládat, ne?

                3. To by jste koukal, kolik
                  To by jste koukal, kolik lidí tady si plete základní věci. A s tou teslou souhlasím, bohužel zatím nedělá ani dodávky 🙂
                  Teď jsem si ještě uvědomil, že tu mám taky výpis ze servisu nissanu, kde je přímo skóre baterky ve čtyřech kategoriích. Vybírám dvě zajímavé:
                  Frequent charging when battery SOC is arleady high – 5/5 – Your score is very high and good for your battery.

                  Long term parking with high SOC – 5/5 – Your score is very high and good for your battery.

  3. Otázka nepřímo k tématu:
    Otázka nepřímo k tématu: kvantový generátor energie ? Zajímal jste se o to někdo ? Byl by to někdo schopen postavit na zakázku ? Na Youtube je pár videí a sem tam i nějaé to čtení na webu. Vypadá to až podezřele jako jedna z těch věcí co funguje a svět o ní záměrně neví. Nikola Tesla a jeho patenty, které byly uveřejněny někdy v roce 2014(dy jsou první zmínky na webu)

    Díky

    1. ale jo, mapka by
      ale jo, mapka by byla:
      https://fdrive.cz/clanky/cez-rozsiri-infrastrukturu-nabijecich-stanic-400

      Ono tam toho chybí celkem dost a „smysluplně“ narvou 10 nabíječek na jednu silnici a zbytek jsou jen vlci. Potom se za cca 2 roky řekne – „tolik nabíječek jsme postavili a stejně ty EV nikdo nechce“.
      Pokud by se pro benzin jezdilo do nejbližší lékárny, tak by se automobilizmus do současného stavu asi taky hned tak nedostal….

          1. No a napouhybujou se ty EV
            No a napouhybujou se ty EV mimo dlanice proto, ze na dalnici maji houby dojezd a neni na dalnici kde dobit?
            Ja bych vyuzil EV na cesty do prace (tam dobijecku nepotrebuju) a pak dle dojezdu obcas na delsi cestu – ta je v drtive vetsine po dalnici. Tzn z meho pohledu jak pouzivam auto mi dava mnohem vetsi smysl stave rychlodobobijecky na dalnici nez nekde ve meste…

      1. Kdybyste si to přečetli
        Kdybyste si to přečetli pozorně a případně si kolem toho něco zjistili, tak podmínkou dotace bylo, že se musí stzavět podél tzv TEN-T sítě silnic. To jsou v ČR přesně dané dálnice.
        Z téhle dotace se teda nedá postavit stanice mimo tyhle sítě, takže stěžovat si, že v ČEZu jsou idioti, že nestaví někde jinde, je trochu mimo mísu.
        Novinářům prý ale řekli, že kromě dotovaných stanic budou pokračovat i ve výstavbě nedotovaných právě v oblastech, kam dotace nedosáhne.
        Tak bych s hodnocením asi chvíli počkal.
        Jinak dost typická diskuse – stanice se nestaví, někdo ohlásí, že je postaví a hned kritika, že je má stavět jinde, jiného typu, že je špatně, že jsou za dotace a vůbec je to celé blbě, protože by to mělo být jinak.
        Jestli vy nejste tak trochu nevděčná banda. K ČEZu mám spoustu výhrad, ale je jediný, kdo se snaží stanice stavět a pravidelně jim na rozdíl od ostatních provozovatelů přibývají. Možná pomalu, ale přibývají. Kde jsou stanice E.ONu, mimochodem taky z dotací? Kde je slavnostně ohlášená síť TrendCHarge?

        1. jestli vy nejste s té bandy
          jestli vy nejste s té bandy anonymů, kteří se na vše dívaj zase jen ze svého pohledu a zaslepeně vidí jen svůj názor.
          – v žádném příspěvku jsem neviděl stížnost- naopak, dobře za každou další rychlonabíječku.
          – vzhledem k tomu, že se čez už víc jak 8let prohlašuje za lídra v elektromobilitě, tak ty výsledky musí být někde jinde
          – TEN-T síť nejsou jen dálnice – pročtěte si to pozorněji
          – co řekli čez novinářům je jedna věc, co nakonec udělají je věcí druhou – každopádně už toho prohlásili celkem hodně. Mj. mám od nich i písemnou zprávu, že do konce r. 2015 budou mít pokrytý rychlonabíječkami Jihočeský a Olomoucký kraj.
          atd
          Takže já se rezervovanému přístupu ve zde uvedených příspěvcích vůbec nedivím.

    1. Taky jsem si to
      Taky jsem si to říkal,bohužel, podle mne 100kW neudělají, protože je to z 85% zadotovany z našich peněz. A cez přeci chce vydelavat na manažerský odměny. Takže to budou normální nabíječky a na upgrade bude chtit ČEZ zase za 5 let další tučnou dotaci.

      ČEZ do toho vrazi pouze asi 8 milionu! A zůstaneme zarizeni za 60 milionu, tak tomu se říká tunel a naprosté zničení konkurenčního prostředí a trhu. Proč nedají i všem ostatním, co provozují veřejné stanice 85% nákladů? Pak by to bylo spravedlivé, takto je to jen tunel.

      1. To je argument!
        Je to

        To je argument!
        Je to dotační program, kdo si zažádal, mohl uspět. Kdo nezažádal, žádnou dotaci logicky nedostal.
        Dotační program má nějaká pravidla, žadatel musí splnit podmínky, k něčemu se zavázat, doložit, že to zvládne postavit a následně provozovat.
        Zkuste si o tom něco zjistit, než začnete psát podobný závistivý bláboly.
        K té 100 kW nabíječce – až to bude certifikovaná technologie, někdo to bude nabízet a budou na silnicích auta, co to budou běžně umět, tak se asi budou stavět, ne?
        Tady se napíše článek, že se chystá nabíječka 300 kW a všichni hned, že se musí stavět jen 300 a vše ostatní nemá smysl…

    1. Přes čip ČEZu si už
      Přes čip ČEZu si už dlouho nezanabíjíme za stávajících podmínek. Od poloviny příštího roku se změní způsob platby. Teď se řeší,jakým způsobem. Platební terminál na platební karty však ČEZ zavrhl. A cena jistě nebude lidová. Bude to platba za KW a čas. Takže si držte doma spalováky kdo je máte,protože elektromobilem se cestovat už nevyplatí. Bude to možná za stejné peníze a ještě budete ztrácet čas na rychlonabíječkách. No vidím to s rozšířením elektromobility bledě.

      1. Otázka je, co je to taková
        Otázka je, co je to taková „lidová“ cena. Každému musí být jasné, že paušál ČEZu je reálně dobíjení zdarma, takže s každým dobitím ČEZ generuje další ztrátu nebo jinými slovy elektromobilisty dotuje. To má jistě svoje meze, takže přechod na „opravdovější“ ceník je logická věc. Trochu to myslím odhalí jak to s tou elektromobilitou uživatelé myslí vážně, protože kdekdo by chtěl spoustu stanic, ale nejlépe zadarmo. ČEZ pokud není padlej na hlavu, tak bude cenu zvedat postupně, ale pokud tvrdí, že chce v budoucnu stanice provozovat komerčně (dlouhodobě to nikdo dotovat nebude a provoz stanic se nedotuje ani teď), tak to znamená, že si na sebe síť musí vydělat… Jinak to půjde do kopru, ztrátovej byznys lze dělat chvíli, ne dlouhodobě.

        1. No ono to s tou přímou
          No ono to s tou přímou investicí ČEZu zas není tak „horké“, z vlastního dají 15%.
          Možná kdyby daly stejnou dotaci jinému provozovateli, tak by se o ceně spekulovat ani nemuselo.
          Takže jestli je to pro čez ztrátový byznys, tak někdo na tom jinak pěkně vydělá, i když jednorázově.
          Pokud cena bude pevná a stejná jako je u domácí sazby na elektromobilitu, tak není co řešit a to z obou stran. Jak prodejce tak i nakupující.
          Stále čtu jak je drahá FVE, že čez umí vyrobit (a taky prodává do zahraničí) kWh za, i pod 1Kč.
          Takže pevná cena za 1kWh 2Kč i s DPH na nabíjecích stanicích, by byl podle nich ještě v zisku.

            1. Vy jste mi
              Vy jste mi chytráci.
              Tušíte, že stanice má nějaké náklady na výstavbu (na ty jde dotace) a pak taky náklady na provoz (ty dotované nejsou)?
              50 kW DC dobíjecí stanice má poměrně vysoký poplatek měsičně jenom za rezervovaný příkon distribuci. Kterej se platí, ať tam někdo dobíjí nebo ne.
              Jak víte, že provoz stanic generuje zisk?
              Pořád platí, že výstavba a provoz stanic je v dnešních podmínkách prodělečnej byznys. Potvrdil to ČEZ, potvrdil to E.ON. Za stávající cenu ČEZ si stanice nemůže vydělat ani na svůj provoz, natož aby se umořila investice. I když výrazně zvýší ceny, tak pořád pokryjí jenom provoz. To je prostě realita.
              Dotace z toho udělá méně prodělečnej byznys.
              Až bude v ČR jezdit několik desítek tisíc aut, tak si síť stanic na sebe možná vydělá. Do tý doby to musí někdo dotovat.
              Když stanice dotovat nechcete, tak se pak nedivte, že je nikdo nestaví.
              Je zajímavý, že dotace na auta pro lidi vám nevadí, dotace na stanice vám vadí…
              Divná logika.

              1. Prosím tě, můžeš mi
                Prosím tě, můžeš mi říct kdo ty ceny určuje a kdo je kasíruje?

                Tak já mám barák, pronajmu ho dětem a dám tak vysoký nájem, že se z toho „poserou“ a všude budou říkat jak mají drahé bydlení. Ale vlastně to platí mě a já jim to vrátím a podpoře jejich rodiny.

                nebo

                Nebudu požadovat žádný nájem (nebo symbolický), oni budou vykládat jak mají levné bydlení a já jim rodinu nebudu muset finančně podporovat.

                Chapišto!

                1. Svatá prostoto!
                  Víte o

                  Svatá prostoto!
                  Víte o tom, že existuje něco jako Energetický zákon, Energetický regulační úřad a jeho věstníky a že distribuce je regulovaný business, oddělený od výroby a prodeje elektřiny? Že když se ČEZ připojuje do distribuční sítě ČEZ Distribuce, že s ním distributor musí nakládat jako s každým jiným zákazníkem, nemůže si účtovat symbolické nebo jiné ceny, protože je to vše zákonem a ERU stanoveno?
                  Opravdu to nefunguje jako když chcete pronajímat barák dětem.
                  Chapišto?

                  Nedřív si zjistěte něco o tom, co chcete kritizovat, abyste neplácal podobné blbosti.

                2. No a to je ten zásadní
                  No a to je ten zásadní problém, třeba mezi námi na Němci.
                  Který tu většina obyvatel ještě vůbec nepochopila.
                  Zákony a poslanci a vlády by měly hospodařit se zemí pro občany a regulovat podnikatele.

                  Jenže u nás jsou nejlepší „podnikatelé“ poslanci a strany (nejvíce ty co zrovna vládnou).
                  Takže u nás se to nedělá pro občany ale po ně. Takže nějaké odkazy co píšeš jsou úplně mimo mísu a můj příklad jsi evidentně nepochopil.
                  Mohl bych začít přístupem k vydání občanky, řidičáku, poté nákupem kvalitních potravin a konče rozdílným právem pro občana a politickou stranou.
                  Pokud jsi tady nebyl (v česku) souvisle víc jak 40 let) a jsi součástí toho politicko kapitalisticko-sociálního byznisu, tak se Ti omlouvám.

                3. Tohle jsou obecný
                  Tohle jsou obecný hospodský žvásty, který se probírají pravidelně v hospodě, kde se místní štamgasti vždycky shodnou na tom, že za všechno může Brusel, proradný politici a přesně ví, jak je to blbě. O podstatě věci ví přitom úplný kulový, zato to vždycky odbydou tím, že „tohle mi nevykládejte, všichni víme“.
                  Nejde mi o obhajování ČEZu, ale vždycky mě madzvedne, když tady jsou chytráci, kteří o dané věci – konkrétně toho, jak to funguje v sektoru energetiky v EU – vědí úplný prd, ale dělají tady sáhodlouhé odsudky.
                  Energetický byznys je v EU poměrně tvrdě zregulován na úrovni EU, tahat do toho to, jak se kde vyřizují občanky a kde je nebo není větší korupce je zcela mimo mísu. Evidentně vůbec nevíte, jaká pravidla tam fungují, jenom používáte hospodské příměry a jednoduché strejcovské soudy, kterejma se dá okecat úplně cokoliv…
                  Nechápu, že má vždycky někdo potřebu se vyjadřovat k něčemu, čemu nerozumí a dělat ze sebe hlupáka. Ale zjevně je to marný, víte svý a nic s váma nehne…

                4. No hlavně, že ty jseš
                  No hlavně, že ty jseš internetově anonymní!
                  Zvedači.

          1. Heleďte, tušíte vůbec
            Heleďte, tušíte vůbec něco o energetickém byznysu a jak vznikají ceny a co je cena velkoobchodní a co koncová a co jsou náklady na přenos distribuci a tak podobně? Pak byste nemohl vyplodit takovou úvahu jako jste vyplodil ohledně té ceny.
            To je pořád úvaha, že někomu „dali“ dotaci a on je tady někdo lepší, kdo ji dostat měl. Co bránilo tomu, aby si taky zažádal? Tyhle peníze rozděloval Brusel, takže žádné vztahy na ministry nebo podobně nehrály roli.
            Občas si kladu otázku, co teda vlastně chcete…

            1. TAk ještě tu pohádku o
              TAk ještě tu pohádku o hodném Bruselu, který ty okurky spravnehoo tvaru apod. dělá pro naše dobro 😀

              Hele, i ta trocha co se o dotacích dostane „ven“ je, že se dávájí těm správným, a ty tady meleš, že kamarádšoft skončil rokem 89? Teď se teprve rozjel ve velkém, viz babiš a hnízdo apod.

              A když tak píše o tom byznise, já v něm jsem co až tak špatného napsal? Z dodacema měl pravud i když se oficiálně nic nezneužívá, a to další plus minus taky sedí.

            2. To je jednoduché co chceme
              To je jednoduché co chceme (pokud svoji úvahu vztáhnu na všechny).
              Chceme aby bylo tolik nabíjecích stanic jako benzínek.
              Chceme aby cena byla taková, aby na tom oba vydělali (asi i stát). Ale psát, že mám 40 nových stanic a tak Vám setsakramensky zvednu cenu (to je takový nesmysl, protože z vlastního (tedy nás všech) do toho dá „jen“ 15%).
              Jinde jsem psal kolik čez vlastně stojí 1 kw v nabíječce a kolik by stála „levná“ ale bez dotací jiného a vyšla skoro 3x dráž.

              Je jen, že je sprostý dostat dotaci 85% a chtít ještě zdražit poplatek za elektřinu kvůli tomu.
              To je stejné jako před časem, „čez, nám klesají zisky, tak zvedneme paušál – NTS. Sice to zrušily ale připravují nový ale úplně stejný jen to trochu jinak zaobalí.

              Mně je jedno, že tu dotaci dostal čez nebo někdo jiný, dokonce mu to ani nezávidím. Ale ať to staví rozumně a ne jak ho napadne, proč se nezeptají na APELu, kam by jste si je přáli dát?
              Ale, že bych stejnou dotaci dostal já nebo jiná firma? Nenech se vysmát.

              1. Tak jinak – víte, jaká by
                Tak jinak – víte, jaká by měla být cena za dobíjení, aby se na tom neprodělávalo? Podle toho, co píšete, máte v cenách elektřiny docela zmatek, například je dost rozdíl v tom, za kolik ČEZ prodává vyrobenou elektřinu na velkoobchodním trhu a kolik platí za elektřinu, když si na dobíjecí stanici zřídí samostatné odběrné místo. To, že ČEZ staví dobíječky a je současně výrobcem elektřiny spolu nesouvisí, pokud někde postaví stanici a připojí ji na distribuční síť, platí za to cenu, jako kdokoliv jinek, za kolik je kWh na patě elektrárny s tím nijak nesouvisí.
                Vaše úvaha by dávala smysl, kdyby na současném paušálu už dnes ČEZ yvdělával, tj. poplatky od zákazníků by zaplatily výstavbu, provoz a generovaly zisk.
                Pokud někdo dostane dotaci a současně zvedne cenu paušálu, tak to vůbec nemusí znamenat, že to je hajzl, který na tom chce vydělat dvakrát. Podle toho, co se zatím o paušálu kde řeklo a spočítalo to vypadá, že současný paušál ČEZu nezaplatí ani elektřinu, která stanicemi proteče. Takže ČEZ na výstavbě a provozu stanic prodělává.
                Teď mu někdo zaplatí postavení stanic. Když nechá paušál, tak na tom bude pořád prodělávat, jenom o něco míň, bude generovat menší ztrátu na investici a stejnou ztrátu na provozu.
                Dotace by měla cenu služby zlevnit, ale platí to za situace, kdy je to v plusu a příjemce dotace ji tak „přepustí“ zákazníkům.
                Takže zdražení služby s dotací vůbec nemusí souviset a je trochu mimo psát, že je něco sprostý, když nevíte čísla.
                Stanice dává smysl tam, kde je šance, že bude dostatečný provoz, proto se tomu říká páteřní síť. Když se zeptáte elektromobilistů, tak dostanete hromadu tipů, které se budou překrývat zejména s jejich bydlišti nebo místy, kam jezdí.
                S podobnou logikou byste mohli chtít, aby Kaufland stavěl obchody tam, kde je lidé chtějí… Staví je tam, kde ví, že je těch lidí dost, aby se to vyplatilo. To, že to holt každej z nás nemá za barákem je realita.
                Opravdu si myslíte, že dobíjecí stanice v Šumperku je ta lukrativní lokalita, po které je potřeba teď skočit? Kolik lidí denně tam tak bude nabíjet? Jeden, dva? V lepším případě?

                1. Asi jste tady objevil na
                  Asi jste tady objevil na zdejším foru ameriku Anonyme.
                  ČEZ který tu obhajujete v nesčetných komentářích, je neskutečný monopolní parazit, který má lobisty všude, zákony a vyhlášky kterými ho tady obhajujete si napsal ve skutečnosti sám. Pro něj není vůbec, ale vůbec nic překážkou, vše si zařídí. A ostatní ho nezajímá. A jiní na trhu pro něj nejsou žádnou hrozbou.
                  Zamyslete se nad tím co píšete a sundejte si růžové brýle. Jde jim jen o zisk, proto se cpou i tam kam nemaj (Bulharsko, Rumunsko). My to zaplatíme, kdopak je většinový akcionář? Tož tak.

      2. třeba PRE má 30Kč
        třeba PRE má 30Kč paušál za 3 měs + cena za kWh myslím cca 3Kč – tohle je celkem fajn. Od Čezu mám čip za 150Kč/měs, ale většinu nabíjení dělám doma a u čezu nabiju tak 1-2x za měsic – tj. cca 15-30kWh – a to je už hodně „nelidová“ cena za kWh. Ten čip čezu mám jen pro klid duše, když někam dál jedu, a myslím že takhle to bude i v budoucnu – většinou se bude nabíjet doma za pár Kč a rychlonabíječku budu používat jen když pojedu někam dál a to se mi EV pořád vyplatí i za cenu 5-10kč/kWh za rychlonabíjení

            1. Právě že nebude!
              Olomouc

              Právě že nebude!

              Olomouc OC Haná
              Není třeba se bát, na CHAdeMO je cena cca 10kč /kwh a na Mennekes je cca 7kč systém to jednoduše přepočítavá a dává slevu na ceně za minutu podle využití výkonu. Vše je přehledně vidět ve vašem vyůčtování.To znamená že zaplatíte stejnou cenu v zimě když nabíjíte například 60min nebo v létě za 25minut za stejný počet kWh.
              Pokud stojan poběží na výkonu 44kW tak je to těch 7.33 za minutu ale pokud stojan bude nabíjet výkonem 22kW tak je to 3,66kč za minutu. Když bude nabíjet výkonem 11kW tak 1,83kč za minutu. při výkonu 6kW 0,91kč za minutu. Přepočet je plynulý 100-0% neskáče to po krocích co jsem zde uvedl.
              Ve výsledku zaplatíte cca 10kč za kWh na CHAdeMO a 7kč na Mennekesu. Pokud budete přihlášen pod účtem můžete svoje nabíjení sledovat na kartě stanice online tj. celkovou (cenu a KWh) na svém telefonu a v případě potřeby nabíjení vypnout. Funguje to stejně na všech stanicích připojených do evmapy.

              Cena která je uvedena je ta maximalní kdyby nabíjel stojan na plný výkon 44kW. Tímto je zajištěno že všichni co nabíjí různou rychlostí zaplatí vždy stejně, podle využití stojanu.
              Vše je také popsáno na evmapa v sekci nápověda. (FCP sleva)

                1. Vážený pane/paní
                  Vážený pane/paní Anonyme,
                  Nikdo Vás také nenutí.
                  Od pátku co vím se tam nabíjelo15 vozidel tak prosím netvrdtě něco co nevíte

                2. Opravdu? Tak jsem se asi
                  Opravdu? Tak jsem se asi nikdy netrefil. V sobotu vždy když jsem na to kouknul tak to psalo volno. Mimochodem, teď to píše offline.

                3. ted se tam zrovna nabiji na
                  ted se tam zrovna nabiji na CHAdeMO…

                4. A jo, už je to online…
                  A jo, už je to online… Taky jsem jednou čekal půl hoďky než jsem mohl nabíjet.

                5. Ano, offline to psalo, ale
                  Ano, offline to psalo, ale když jsem tam zajel podívat a zkontrolovat, ta tam zrovna přijela EV-200 a ta bez problémů začala nabíjet, což jsem si hned jak jsem se vrátil ukazovalo, že chademo nabíjí.

                  Možná není ještě ideální komunikace ale na místě samém jsem si ověřil, že funguje i když psala offline.

                6. Třeba to jenom na chvíli
                  Třeba to jenom na chvíli vypadlo. Každopádně, v době kdy někdo pustil nabíjení musela být online, jinak by měl smůlu. Jakmile je nabíječky napojena na evmapu, tak pokud není komunikace, tak se nenabiji. Teda pokud nedoslo k nejake zmene.

                7. Každopádně sms po nabití
                  Každopádně sms po nabití nechodí. Dnes jsem nabíjel ve Valmezu a sms přišla, takže chyba nebude na mém účtu.

                8. Mně taky nedošla ale na
                  Mně taky nedošla ale na svém účtu si to bez problémů můžeš zkontrolovat.
                  A skutečně to vychází – chademo 10 Kč a Mennekes 7 Kč za kWh, bez ohledu jak dlouho nabíjíš!

                  Takže nabíjej podle toho kolik potřebuješ kWh dobít nebo utratit Kč a nehleď na minuty!

                9. Každý den, pravidelně
                  Každý den, pravidelně monitoruji situaci na OC Haná. Stojan je prozatím připojen pomocí GSM modemu signál je sice výborný ale propustnost datového spojení je velice špatná a má občasné nepravidelné výpadky spojení.Možná přetížení BTS u vodafone. Momentálně řeším pevné připojení k internetu přímo v místě kabelem. Kabel je protažen až do OC Haná ale pevné připojení se ještě nestihlo.Pokud není stojan on-line nejde spustit žádným zpusobem ani telefonen. Zpoždění stavu zobrazených na webu je max 10sek. Pokud vypadne spojení tak na webu přejde do off-line do max 4minut. Jakmile začne komunikovat naskočí na webu ihned.

                10. Ne spustil to mobilem, že
                  Ne spustil to mobilem, že zavolal na číslo.
                  Možná přes mapy by to nešlo ale hned se to spustilo.
                  Nemůžu být samozřejmě na dvou místech současně ale to co hned ukazuje na mapách nemusí být ok ale přes číslo to spustíš.

                11. Když nabíječka nemá
                  Když nabíječka nemá připojení, není ji jak ovládat a povolit nabíjení. V tom momentu ho již mít musela, možná se informace na webu objeví se zpožděním.

                12. Zainvestuj a postav rychlo
                  Zainvestuj a postav rychlo nabíječku a sám nedáš cenu ani do 10Kč/kWh.
                  To ti garantuji.
                  Jinak já už tam byl a nabíjel.

                13. No nevím. Pro soukromníky
                  No nevím. Pro soukromníky mi vychází nejlépe DC nabíječka 20 kW. Naprostou většinu stávajících elektromobilů nabije za poměrně únosnou hodinu (pokud se nabíjí na 90 %, tak to trvá skoro stejně dlouho jako na výkonnějších) a z Číny mi ji nabízejí s duálními 5 m dlouhými kabely za 5500 USD plus doprava. Celkem o tom přemýšlím. Kdybych to dal k dispozici okolí, tak za cenu max. kolem 5–6 Kč za kWh, ať z toho něco málo je, ale primárně bych si ji pořizoval sobě.

                14. Jo 5-6 Kč je krásná cena
                  Jo 5-6 Kč je krásná cena ale když koupíš kWh za 5-6 Kč tak jakou dáš pak cenu na stojan?
                  Až ten rozdíl, Ti bude splácet tu levnou rychlonabíječky.
                  Vezmi to, že ty žádnou dotaci nedostaneš jako čez!

                  Pro něj jsou ty jeho ještě levnější od ABB (za 800 tisíc / kus a 50kW) než tvoje 5500USD !
                  Jeho stojí 1kw v nabíječce (50kW) 2 400Kč a ta tvoje čínská
                  20kW 7 600Kč !

                15. kW koupíte klidně za 2
                  kW koupíte klidně za 2 Kč. Stačí správný tarif a dodavatel. A trochu jste se přepočítal. kW ČEZu rozhodně levnější není. 800000 / 50 = 16 000. 150000 / 20 = 7500. A to počítám i s dopravou.

                16. Taky o té nabíječce
                  Taky o té nabíječce uvažuji, akorát je potřeba ten výkon brát s rezervou. Umí to myslím 40A (ABB 120A). Taže u leafa, to bude nabíjet výkonem do 16kW. Dalo by se říci, že ani ne 3x rychleji než z 32A AC zásuvky. Něco na ten způsob je teď v Mohelnici, je to i na EVmapa. A za kWh chtějí míň, než v Olomouci za kWh z AC zásuvky.

                17. Komunikoval jsem s RPS netem
                  Komunikoval jsem s RPS netem a ten říkal, že ta v Mohelnici je zkušební stanice od Trendparku, kterou dostali se slevou a je tam dočasně (zřejmě tam bude velká). Navíc je tam rozbité propjení s EVmapou, takže to v Mohelnici neodečítá kredit na EVmapě. Tudíž zdarma.

                  Pán mi říkal, že na to stačí jistič 3×25 A, ale dá se nastavit i celých 20 kW a pak to chce aspoň 3x32A. Podle toho, co mi Číňanka poslala do mailu by to skutečně mělo zvládnout těch 20 kW.

                  Mimochodem, kdybyste se rozhodl, mohl bych vám na to příspět nějakým podílem vlastnictví. Směr do Brna bych občas jezdil, tak bych to využil.

                18. Ano zvládne to 20kW, ale
                  Ano zvládne to 20kW, ale pokud butete mít auto, do ktrého těch 40A poteče při 500V. Já takové neznám.

                19. No, ta moje má v datasheetu
                  No, ta moje má v datasheetu 450V@40A Takže pravda, není to celých 20 kW. Může přeposlat nabídkový mail.

                20. Kdyby sis radsi misto i3
                  Kdyby sis radsi misto i3 koupil teslu, ktera uz by te to o tolik draz nevysla, nemusel bys resit nejake cinske nabijecky a podobne blbosti 🙂

                21. Naopak bych je musel řešit
                  Naopak bych je musel řešit o to víc, protože doma se tesla nabíjí dlouho 🙂

                22. Ano, člověk si koupí
                  Ano, člověk si koupí dlouhý sedan místo krátkého city-car do města. Naprosto geniální řešení. 🙂

                  Jinak „o tolik dráž nevyšla“ je třeba u mě přes 2 miliony Kč rozdílu v ceně. A takový fanda do elektriky zase třeba já nejsem.

                23. Věř nebo ne, je to
                  Věř nebo ne, je to genialni reseni vhledem k EV ktere jsou na trhu.

                24. Právě, že pokud bych měl
                  Právě, že pokud bych měl takovýto záměr, tak si tu elektřinu domluvím jako přefakturaci třeba od toho OC haná, Nebo od BVV atd… Pak mě vyjde na cca 2kč. U sólo připojení a tarifu C27 by vycházela na 4,30 ve dne, 1,80 v noci.

                25. Jeste nezapomen na DPH a
                  Jeste nezapomen na DPH a nejspis i clo (takovahle vec celnikum asi neunikne). Takze razem z tech 5500 bude skoro 7000.

                26. DPH s.r.o. neplatí. A clo
                  DPH s.r.o. neplatí. A clo bude mám dojem odpuštěno.

                27. Odkdy nepaltí někdo DPH
                  Odkdy nepaltí někdo DPH protože je s.r.o.? Je to o obratu, o tom zda poskytuješ služby v celé EU atd.
                  To, že máš s.r.o. a proto nejseš plátcem DPH je pěkná blbost, nauč se prvně zákony ať nemystifikuješ…

                  Clo nevím, ale když máš dojem a u sro jsi věděl, pak určitě máš pravdu a bude ti odpuštěno 😀

                28. Díky za poučení, bez vás
                  Díky za poučení, bez vás bych byl zcela ztracen. Jenom idiot si pořídí SRO aby nebyl plátce dph.

                29. Dobrý nápad! jde ale o
                  Dobrý nápad! jde ale o uhel pohledu pokud bude na takové nabíječce nabíjení zadarmo tak elektromobilisté za pár dní kabel ucasnují jako u stanic čezu kde se to pořád mění a stojí to cca cca 30-40 tisíc a ješte někomu platit elektřinu proč jako ? je to jakoby stál někdo u benzínky a platil lidem benzín protože je jako dobrej a navíc si nechal nadávat že by měl ješte těm lidem platit ze tam vlastně vůbec jezdí tankovat a že to má podporovat 🙂
                  Já se na to dívám tak že pokud máte 5500 dolarů tak když si je necháte a budete nabíjet kdykoliv a nebudete to vůbec řešit tak je neprojezdíte ani za 20let a to ta čínská nabíječka bude dávno kaput. Dnes už je nabíječek celkem dost a dá se dostat všude.
                  Chyba totiž byla že na začátku to bylo zadarmo protože těch pár kilowat se neřešilo v každém vetsim meste byl tak jeden dva el mob. ale tím jak se rozjela podpora a osvěta, tak je uživatelů pořád více a ted je to běžná věc, komerce za kterou se prostě platí. Slyšel jsem taky že jak v registru vozidel překročí počet el mobilu určitou hranici tak M. dopravy zavede zvlaštní dan na el. mob. napriklad 5-10tis ročně. Protože by byl jinak vypadek daní. stát vybere na litru benzínu 17kč + DPH a to by chybělo.

                30. Zdanění elektromobilu je
                  Zdanění elektromobilu je absurdní a neprosaditelné, protože byste musel zdanit všechna vozidla. Plošné přímé zdaňování vozidel s jedním druhem pohonu je dle EU nepřípustné. Můžete na to jít pouze nepřímo. A zkuste si zdanit elektřinu na nabíjení elmobilu 😉 😀

                  A o nabíjení zadarmo nepíšu ani slovo.

                31. Ale jde to nezapomente že
                  Ale jde to nezapomente že jsme v česku kde jde vše.
                  V mnoha zemích se roční daně za auta platí tady to bude taky.
                  Pořad rikam cim mene se el mob bude podporovat a cím nás bude mene tim lepe pro nas co uz el mobil máme.

          1. Tak tarif tam neznám. Je to
            Tak tarif tam neznám. Je to ještě více jak na Vystrkově? Tam je to zatím sice zdarma,ale jinak je tam tarif v EVmape nastaven na 7,33kč/minutu. Jak jsem psal níže. Za takový tarif se vyplatí jezdit Prahu-Brno spalovákem. V těchto zimách nabíjím i 30 minut a pronabíjet 220kč na 100km a ještě ztrácet čas nabíjením je o ničem.

            1. Olomouc OC Haná
              Není

              Olomouc OC Haná
              Není třeba se bát, na CHAdeMO je cena cca 10kč /kwh a na Mennekes je cca 7kč systém to jednoduše přepočítavá a dává slevu na ceně za minutu podle využití výkonu. Vše je přehledně vidět ve vašem vyůčtování.To znamená že zaplatíte stejnou cenu v zimě když nabíjíte například 60min nebo v létě za 25minut za stejný počet kWh.
              Pokud stojan poběží na výkonu 44kW tak je to těch 7.33 za minutu ale pokud stojan bude nabíjet výkonem 22kW tak je to 3,66kč za minutu. Když bude nabíjet výkonem 11kW tak 1,83kč za minutu. při výkonu 6kW 0,91kč za minutu. Přepočet je plynulý 100-0% neskáče to po krocích co jsem zde uvedl.
              Ve výsledku zaplatíte cca 10kč za kWh na CHAdeMO a 7kč na Mennekesu. Pokud budete přihlášen pod účtem můžete svoje nabíjení sledovat na kartě stanice online tj. celkovou (cenu a KWh) na svém telefonu a v případě potřeby nabíjení vypnout. Funguje to stejně na všech stanicích připojených do evmapy.

              Cena která je uvedena je ta maximalní kdyby nabíjel stojan na plný výkon 44kW. Tímto je zajištěno že všichni co nabíjí různou rychlostí zaplatí vždy stejně, podle využití stojanu.
              Vše je také popsáno na evmapa v sekci nápověda. (FCP sleva)

        1. No a při 90 nebo 70 dojede
          No a při 90 nebo 70 dojede ještě ďalej !

          Přeci jedu tak abych dojel k další nabíječe, když bude 100 km daleko pojedu 130, když bude 150km pojedu 110 a když bude 170km jedu 90.
          Nejedu co nejúsporněji na to mám přeci elektromobil, jedu tak abych dojel tam kam potřebuji s co nejmenšími problémy!

Napsat komentář