Luxusní hybrid Infiniti EMERGE-EAUTO
Luxusní hybrid Infiniti EMERGE-E
Ostrava má už druhý elektrobusOSTRAVA
Ostrava má už druhý elektrobus
Milujete vůni nového auta? Pozor, je toxicAUTO
Milujete vůni nového auta? Pozor, je toxic
Porsche Boxster E - luxus v elektřiněAUTO
Porsche Boxster E - luxus v elektřině

Automobilka Mitsubishi vyvinula menší a efektivnější elektromotor

Jan Horčík - 14 Březen 2012

V současné době jsou v oblasti elektromobility tématem číslo jedna baterie. Elektromotory, druhá nejdůležitější součást každého elektromobilu, elektrokola či jakéhokoliv jiného elektrického dopravního prostředku, bývá neprávem přehlížena. Aktuálně se hlásí Mitsubishi s novým, lehčím a účinnějším elektromotorem.auto elektromobil Mitsubishi elektromotor

Nový elektromotor Mitsubishi je menší, skladnější, ale zároveň výkonnější a účinnější, mimo jiné díky integrovanému střídači
foto: Mitsubishi

Automobilka Mitsubishi aktuálně přišla se zprávou, že se jí podařilo vyvinout prototyp elektromotoru se zabudovaným střídač z karbidu křemíku. Jde o nejmenší elektromotor svého druhu, je asi poloviční proti podobným motorům využívaným dnes Mitsubishi.

Výhodou nového typu elektromotoru je právě to, že má už zabudovaný střídač (převádí stejnosměrné napětí na střídavé). Ten je válcovitého tvaru o stejném průměru jako elektromotor. Díky tomu je celá soustava lehčí a skladnější.

Podle Mitsubishi umožní nový motor vyrábět auta s větším prostorem pro pasažéry a nižší spotřebou energie. Mitsubishi plánuje komercializaci motoru poté, co dokončí vývoj všech potřebných souvisejících technologií jako je například chlazení.

Střídač využívající karbid křemíku místo čistého křemíku je podle automobilky až o 50 % účinnější než dnes běžně používané střídače. Zároveň se díky dalším úpravám statoru a rotoru zvýšil celkový výkon motoru.

Mitsubishi, tisková zpráva
Vaše hodnocení: Není Průměrně: 4.3 (10 hlasů)
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono to vypadá jako nezajímavé zvýšení, ale protože se to dá zřejmě použít i v jiných odvětvích, tak to může být hodně přínosné. Hlavně se to tím pádem nebude zbytečně zahřívat, protože ztráty jsou také menší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale 2% nezní tak fantasticky jako 50% :-)

O 50% účinnější :-) Když je účinnost dnešních střídačů 96% a lepší? Nejspíš mysleli, že ztráty na něm jsou poloviční. To jest v účinnosti střídače to bude asi změna z 96% na 98% => strídač je účinnější o 2%.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články

Newsletter
Anketa