Výrobce elektromobilů Mia zkrachoval, kupte si kousek!

S elektromobilem Mia jsme si svého času docela užili. Malá pojízdná krabička ve které řidič sedí uprostřed ale nakonec mnoho lidí nezaujala a její francouzský výrobce nakonec zkrachoval.

Elektromobilka Mia Electric měla údajně až 1200 firemních zákazníků, kteří nyní zůstanou bez servisu. Příležitost pro podnikavce?
foto: Mia Electric

Francouzský soud aktuálně nařídil rozprodej majetku firmy, a to i navzdory tomu, že Marie-Ségolène Royal, francouzská ministrině ekologie, udržitelného rozvoje a energetiky, se firmu pokoušela podpořit.

Ostatně, ta samá paní ministrině aktuálně ve Francii navrhuje dotaci 10 000 euro na nákup elektromobilu, pokud jej vyměníte za starý diesel.

Mia Electric je v každém případě škoda. Vě věčných elektrických lovištích už na ni nicméně čekají Coda, Think a další firmy, které potkal podobný osud.

12 Comments on “Výrobce elektromobilů Mia zkrachoval, kupte si kousek!”

  1. Je to autíčko, které
    Je to autíčko, které vyšlo z konceptu EKOLO MINI, Houliez to dotáhl nejen do komerční podoby, ale i na silnici. Věděl jsem, že to sám nedokáži a tak jsem si pár těchto vozidel na jaře koupil. Až budou pojízdné, věřím, že budu zvládat i servis,neboť veškerou dokumentaci k tomu mám.
    Je to až čtyřmístné, ale osobně nebudu lavici vzadu používat, maximálně v jednom voze. Další si hodlám trochu vylepšit, aby mi posloužil jako poslední auto v životě. Koncepci jsem navrhl tak, abych byl soběstačný i na cestě za hranice všedních dnů.

      1. Já tam samozřejmě
        Já tam samozřejmě použiji plynový přímotop vzduch-vzduch od Truma. Všechna moje auta mají bufík, protože mi to přijde normální. Tam je účinnost mnohem vyšší, než u spalovacího motoru. Topím stejně jen když je zima. Poránu si vytopím nabíječkou .
        Dnes máme schůzku, přijďte.

  2. Odešel dokonalý
    Odešel dokonalý HYBRID!

    MIA je jen další z řady podivných kříženců auta, dodávky, golfového a městského vozítka, cílený na nadšence toužící po osobní elektrické dopravě. Ovšem jako auto je příliš malý a ošklivý, jako golfový vozík či městské vozítko (Smart, Twizzy) zase příliš velký.
    Kdyby to začali dělat hned v 2008, vynechali experimenty s NiMH a dali tam cca 20kWh LiFePo baterií, tak si to našlo uplatnění aspoň jako menší dodávka vedle Kangoo Electrique. Po období profi elektromobilů z 90.let (Peugeot 106, VW Citystromer, GM EV1) mělo takové elektrovozítko smysl pro recesi nebo zábavu. Ale nabízet totéž v éře Zoe, Leafu a Tesly je výsměch nebo absence soudnosti.

Napsat komentář