Výměna baterií u elektromobilů Tesla nemá budoucnost

Šéf automobilky Tesla Motors, Elon Musk, aktuálně vystoupil na setkání akcionářů. Potvrdil dodávky Modelu X za čtyři měsíce a Autopilot v červnu. Kromě toho se ale zmínil také o výměně baterií.

Stanice pro výměnu baterií u elektromobilů Tesla Model S byla zprovozněna nedávno mezi a . Jenže její využití bylo minimální, a to i přesto, že Tesla ji nakonec otevřela pro všechny majitele vozů Model S v .

Musk potvrdil, že z úvodních 200 pozvánek jich možnost vyměnit si baterii využilo asi čtyři nebo pět lidí. Sluší se dodat, že výměna baterie stojí asi $80 (v přepočtu cca 2000 kč).

Musk a jeho tým usoudili, že je třeba pozvánky rozeslat mnohem většmu počtu lidí. Jenže procentuálně byl zájem podobně nicotný. „Lidi prostě výměna baterií nezajímá,“ řekl Musk na setkání akcionářů.

Rychlonabíjecí stanice Supercharger jsou podle něj dostatečně. Když jedete z Los Angeles do San Franciska, stejně si v polovině cesty potřebujete dát pauzu. A za tu dobu se vaše Tesla ze Superchargeru pohodlně nabije.

„Takže proč byste vlastně používali výměnu baterie? Nedává to smysl,“ dodal Musk. Doplnil ještě, že možnost výměny baterií zapracovali do auta proto, že si na začátku nebyli jisti zda o něj lidé budou nebo nebudou mít zájem.

Inu, mohli se poučit u izraelského Project Better Place… Dá se tedy docela dobře čekat, že už možnost výměny baterie mít nebude.

autobloggreen

40 Comments on “Výměna baterií u elektromobilů Tesla nemá budoucnost”

    1. Nabíjecí kabely už
      Nabíjecí kabely už chladíme vodou několik let.
      Je to ale trochu jinak. Opravdu, když nabíjíte několik desítek aut, dochází na sluníčku zvláště k tomu, že ho těžko udržím v ruce. Pak požádám přihlížející děcka, aby z kašny na náměstí v petkách nosili vodu a kabely chladila. Je to o něčem jiném, ale přesto. Letos při Wavetrophy 2015 to nebylo potřeba ani jednou. http://www.elektromobily-os.cz

  1. Výměna Baterie
    Rychlá

    Výměna Baterie
    Rychlá výměna usnadňuje také případný servis. Přijedete akumulátor vám vymění, a pak vám zpětně zase vrátí ten váš po servisu .
    Také by se nabízela možnost majitelům elektromobilů Tesla vlastnící slabší baterii Propůjčit na případnou delší cestu, za paušální poplatek výkonnější akumulátor z větší kapacitou . Jak to asi bylo do tet s tou výměnou ? Kus za Kus ?
    1.200 km. €0 spent on gas. Watch Model S drivers cross Germany using

  2. Já myslím, že příčin
    Já myslím, že příčin neúspěchu je víc. Nikdo totiž nechce svoji koupenou baterii vyměnit za nějakou, jejíž historii nezná (tím padá možnost jednorázové výměny). Půjčení a vrácení zase nutí k návratu na stejné místo, což se ne vždy hodí. Rychlá výměna baterie je ale skvělá např. pro vélké taxislužby nebo pro přepravní a kurýrní služby zboží (budou si ale muset počkat až Tesla začne vyrábět nějaký VAN), kterým se vyplatí pořídit si vlastní měničku a rychlonabíječku baterií.

  3. Výměna baterií byla od
    Výměna baterií byla od začátku blbost a vývoj mi dal za pravdu. Největší výhoda elektromobilu je nabíjet si kde a kdy chcete, což výměna baterií totálně zabíjí. Zase totiž musíte na „benzínku“ v jejich otevírací dobu a tady to bylo korunováno tím, že musíte zpět na stejnou benzínku pro baterii. Dobře, že ta blbost krachla a bude se dále rozvíjet síť rychlonabječek (za peníze). Koncept Superchargerů je konkurenční výhoda, ale klidně si zaplatím za proud, hlavně když bude možnost nabíjet u každý hospody.

    1. Zadna blbost to nebyla. Musk
      Zadna blbost to nebyla. Musk tim totiž získal v Kalifornii velkou danovou ulevu. Potreboval se zaradit mezi alternativni pohony, které jsou schopne plného „dobiti“ během 5ti minut ( stejne jako napr.vodikove ). Naprosto otevrene o tom psal a proto je také jen jedna vymenikova stanice. Na splneni „normy“ to stacilo..

  4. A další zajímavá věc je
    A další zajímavá věc je Muskovo vyjádření ke „zneužívání“ SC ke „každodennímu lokálnímu“ dobíjení. Kde pokud jsem to pochopil správně poslali „doporučení“ dotyčným majitelům vozidel, že by to neměli dělat. A je tak otázkou jestli v budoucnu nedojde k jistému omezení využívání SC.

      1. Kurnik Jolinar, uz som Vam
        Kurnik Jolinar, uz som Vam to pisal niekolko krat – dohodnite sa (prosim) nejako s Hybrid.cz a zacnite tu zverejnovat aspon nejake kratke spravy o Tesle.
        Ja Teslu sledujem velmi intenzivne a Vase komentare na hybride ma vzdy uzemnia so zistenim, ze mi unika asi polovica informacii.

          1. pro baterky to konecna
            pro baterky to konecna opravdu neni, je to o kabelazi a moznosti chlazeni po dobu nabijeni, samotne baterie zvladnou klidne 10x tolik, viz rychlonabijecky pro elektricke autobusy provozovane i v CR, kde se li-ion baterie o kapacite 75kWh daji nabijet 3 moznostmi, pomalu kabelem 18kW, rychlonabijenim kabelem od 80 do 130kW a pantograficky na stanici az 600kW a 1000A (plne nabito za asi 5-7 minut) 😉 je ale potreba pri takovem dobijeni pocitat s odvodem tepla kdy behem tech 5-7 minut najednou vznikne ztratova energie okolo 5-6kW cos je extremne hodne (treba jako kdys 2kW rychlovarna konvice jede nonstop 30 hodin, jen si to vyzarene teplo smrsni na 5 minut), a hlavne kabelaz a koncovky by to nezvladali a upekli by se

    1. Nie je mi ale celkom jasne,
      Nie je mi ale celkom jasne, kam to kazdy den vlastne jazdia ze maju cas na jednom mieste kazdy den nabijat, a kolko vlastne ubehli lokalne km ?

      ale je to prva perlicka ze CS nie je pre bezne pouzitie a nie tak uplne zdarna na kazdy den. nieco ako neobmedzeny internet so znizenim prenosu po 20 GB, bezplatne zdravotnictvo, socialny stat, … 🙂

      vyfarbuju sa, a bude horsie (ako inak, dobre vzdy len bolo)

      1. Bych čekal, že Tesla bude
        Bych čekal, že Tesla bude jiná, než ty firmy co používají reklamštinu. Naftu mi za jednorázový paušál nikdo nedá. Už asi sto let žijeme v tom, že každý km = utracené peníze. Doufal jsem, že právě Tesla bude jedna z těch co dokáže bořit paradigma.

        1. horsi dosledok toho je, ze
          horsi dosledok toho je, ze ak v cz alebo sk bude 1 az 2 SC a vy budete chodit prave iba okolo toho jedneho, lebo iny nebude a ste panalakovy bez moznosti dobijat v praci, …

          tiez vam poslu list ? Prosim Vas laskavo si u nas nenabijajte kazdy den Vase auto, k tomu to urcene nie je, Vasa Tesla.

          Druhy hrozivy fakt je, ze Vas sleduju, vedia o Vas vsetko ? Kde ste bol, co ste robil, …dokonca Vam poslu vyhrazny dopis.

          1. Když už se k tomuto
            Když už se k tomuto tématu rozjela diskuze, tak musím říci, že já jsem taky úplně nepochopil co tím postulátem chtěl Elon vlastně říci. Podle mne se buď musí jednat o nějaké „exoty“, nebo prostě ten SC mají před barákem (což je ale myslím dost nepravděpodobné). Protože jinak mi osobně nedává smysl na SC dnes a denně campovat.

            Zajímavá byla teorie o lidech co si nechají pro cent vrtat koleno(zdá se že to je celosvětový úkaz). Ti si klidně koupí auto za 100tis USD, ale přeci si nebudou platit doma za elektřinu, když ji mají na SC zdarma. :o)

  5. Ono není nic jak to naoko
    Ono není nic jak to naoko vypadá… na webu IEV to je v diskuzi pěkně vysvětleno a dovolím si to sprostě převzít.

    Tesla to dělala hlavně pro CARB-ZEV kredity za které dosud utržila $500 millionů! Dodatečné kredity za „rychlo-dobíjení/tankování“ byly ale k roku 2014 zrušeny a tak padla potřeba tuto technologii rozvíjet a prezentovat. Pokud by ta podpora trvala dál, tak se samozřejmě v projektu výměnných stanic bude pokračovat, ikdyž je třeba nikdo používat nebude.

    (Tesla 85kWh spadá dle CARB do 300+ miles range)

    Type V – 300+ miles range “hydrogen” – Credit per vehicle: 9 (2015-2017 only)
    Type V – 300+ miles range “fast refueling” – Credit per vehicle: 7
    Type IV – 200+ miles range “fast refueling” – Credit per vehicle: 5
    Type III – 100+ miles range “fast refueling” – Credit per vehicle: 4
    Type III – 200+ miles range ————– Credit per vehicle: 4
    Type II – 100+ miles range ————— Credit per vehicle: 3
    Type I.5 – 75-100 miles range ———– Credit per vehicle: 2.5
    Type I – 50-75 miles range ————— Credit per vehicle: 2

    kdyby někoho zajímala definice „Fast Refueling“

    ZEVs that have the ability to refuel to 95 percent of full capacity within 15 minutes or less.

  6. dalo se to cekat, nesupel s
    dalo se to cekat, nesupel s tim Renault, neuspel s tim vlastne nikdo, no kdo z vas by si nechal za takove penize vymenit baterky o kterych nevite jak k nim pristupoval predchozi majitel?

    jedinou vyhodu spatruju v tom, ze Tesla S je pripravena na rychly servisni ukon, kdy vymena baterii v servisu nezabere pul dne, ale par minut, a ciste teoreticky to dava do budoucna snadnou moznost nahrady baterii za lepsi (lehci s vetsi kapacitou, proste budou muset dodrzet jen stejny rozmer ochranneho obalu a vymena bude snadna)

Napsat komentář