Tesla Supercharger: podrobnosti o dobíjecích stanicích Tesla Motors

auto elektromobil Tesla Motors Supercharger síť dobíjecích stanic

Elon Musk při své velkolepé prezentaci Tesla Superchargeru, neboli síťě dobíjecích stanic společnosti Tesla Motors, vynechal spoustu detailů. Kolegové z magazínu Autobloggreen ovšem řadu z nich vypátrali, takže vám je zde i my můžeme přinést.

Dobíjecí stanice Tesla Motors jsou sice plně funkční, ale zatím nejsou otevřeny pro veřejnost. Tedy zhruba 300 z prozatím 12 000 lidí, kteří již obdrželi svůj objednaný elektromobil .
foto: Tesla Motors

Zaprvé, kolik vlastně super-dobíjecí stanice Tesla Motors o výkonu 90 kW (potencálně až 120 kW) vlastně stojí? Podle magazínu BusinessWeek je to, včetně instalace, asi $250 000.

Kolik dokáže nabíjet najednou aut? Čtyři až šest. Kde stojí prvních šest dobíjecích stanic? Ve městech Barstow, Hawthorne, Lebec, Coalinga, Gilroy a Folsom.

Dobíjení je a bude zdarma. Všechny stanice jsou funkční, ale zatím nejsou otevřené pro veřejnost. Tesla prý potřebuje vládní povolení, které má přijít “brzy”.

Pouze dvě z rychlodobíjecích stanic jsou zatm vybaveny bateriemi, a to ty v Lebecu a Barstow. Plán je instalovat baterie ve všech dobíjecích stanicích a všechny je vybavit .

“Vize je taková, že vše pojede kompletně na sluneční energii,” řekla Autobloggreenu mluvčí Tesla Motors Christina Ra. Nejspíš příbuzná nejvyššího egyptského boha, boha slunce. Náhoda?

22 komentářů u “Tesla Supercharger: podrobnosti o dobíjecích stanicích Tesla Motors”

        1. …tak to bohužel není
          …tak to bohužel není pravda. předložte důkaz pak nejen mne přesvědčíte o opaku. Výroba ze slunce není zadarmo a parotože není zadarmo a náklady na její přeměnu jsou méně nákladnější než z atomu nebo plynu. proto němečtí soudruzi odstavují atom a paroplyn, protože na rozdíl od čechů umí počítat…….

                1. Při kusovém odběru ano.
                  Při kusovém odběru ano. při odběru 50GWh cena spadne na polovinu……250 milionů a hle přád méně než zsraný Temelín což bude ze 40% penězovod na ty správné účty kožených televizních ksichtů…..

          1. Co není pravda? Že
            Co není pravda? Že uložení odpadu se kalkuluje od samého začátku? Tak to samozřejmě pravda je. Akorát musíte používat relevantní fakta a ne ekologistické smyšlenky. Co se týče Německa, tam nepočítali nic, pouze na základě hysterie kolem Fukushimy politicky rozhodli o uzavření jádra a už teď toho začínají litovat.

            Jenom podotýkám, že nejsem žádný fanatický odpůrce FV (plánuju vlastní poloostrov) a fanoušek jádra, jenom mi vzdělání technického směru a schopnost počítat zabraňuje slepě podléhat demagogiím té či té strany.

    1. Tesla je nejlepsi, ale
      Tesla je nejlepsi, ale predstavte si pocet solaru- 100W solar (6000kč a rozmer 1200*600mm) takze pro jedno auto by to bylo 1000ks 🙂 to je 6 000 000kč jen za solary bez instalace pro jednu nabijecku 100kW a jestli jich tam maj 6 ks pro 6 aut 😉 to je 6000ks panelu to je 25*125m plocha 🙂 čili kolem 3200metru čtverečních. a ty solary nad nabijecima stanicema odhaduju tak na 20kW max, zbytek to bere ze site.

      1. 100W panel už dávno
        100W panel už dávno nestojí 6000Kč ale spíš tak třetinu až polovinu této částky. A Tesla je asi nenakupuje v kusovém množství v českých obchodech, že ano.

        A když mezi tím bude dostatečně velký akumulátor, tak to klidně spotřebu stanice pokryje. Zatím se nedá čekat, že by se tam tvořily fronty Tesel čekajících na dobití.

          1. Nemate pravdu, Solar City
            Nemate pravdu, Solar City nevyrabi panely, „pouze“ dela instalace, management, vyvoj celkyu a spol.
            Panely ale nakupujou od jinych vyrobcu, at uz z Ciny nebo odkudkoli kde to vyjde nejvyhodneji, to je prave ta vyhoda business modelu SolarCity… Nejsou zavisli na tom zda nekdo vyvine ucinnejsi/levnejsi panely jako treba zkrachovala Solyndra nebo temer zkrachovaly First Solar. Prave naopak, oni z toho profituji.

      2. Mate znacnou chybu ve
        Mate znacnou chybu ve vypoctu, 20kW elektrarna za aspon trochu slunecneho Ceskeho pocasi zvladne vyrobit sklidem 100kWh za den, v Kalifornii predpokladam jeste o dost vic. Jelikoz sama Tesla prohlasila, ze kazda stanice bude mit svoje baterie, znamena to, ze i tak mala elektrarna dokaze nakrmit nekolik aut denne. A kdyby sly Modely S na dracku, tak rozsirit solarni panely na dvoj ci trojnasobek je uz mala investice oproti bateriim, ktere tak ci onak musi mit, protoze sit neni schopna dodat narazove 100kW nebo dokonce az 600kW pro 6 soubezne dobijenych aut (nebo se to aspon tvrdi).

        Skoda ze nezverejnili vic informaci o presnych parametrech techto stanic.

        Elektromobily se ale stejne ve vetsine pripadu dobiji doma takze ty stanice se budou vyuzivat jen pri cestovani.

        1. …ano síť není schopna
          …ano síť není schopna dát nárazově 100kW to jsou schopny LiFEPO akumulátory a „ár“ kapacitorů. jinak parametry nepotřebujete ty jste si sám spočet. ano je tam asi 30kW výkonu. aku jsou dobíjeny po větvích a aku v atě jsou dobéjeny z těch aku, které jsou nejnabitější……v buducnu pak E.Musk nabídne dobíjení auta v „zahradní“ restauraci astřešené částečně průsvitnými solárními panely zn. sklo/sklo

Napsat komentář