Šéf automobilky Tesla Motors, Elon Musk, aktuálně vystoupil na setkání akcionářů. Potvrdil dodávky Modelu X za čtyři měsíce a Autopilot v červnu. Kromě toho se ale zmínil také o výměně baterií.
foto: Tesla Motors
Stanice pro výměnu baterií u elektromobilů Tesla Model S byla zprovozněna nedávno mezi San Franciskem a Los Angeles. Jenže její využití bylo minimální, a to i přesto, že Tesla ji nakonec otevřela pro všechny majitele vozů Model S v Kalifornii.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla zkouší pojízdné obchody z kontejnerů
Musk potvrdil, že z úvodních 200 pozvánek jich možnost vyměnit si baterii využilo asi čtyři nebo pět lidí. Sluší se dodat, že výměna baterie stojí asi $80 (v přepočtu cca 2000 kč).
Musk a jeho tým usoudili, že je třeba pozvánky rozeslat mnohem většmu počtu lidí. Jenže procentuálně byl zájem podobně nicotný. „Lidi prostě výměna baterií nezajímá,“ řekl Musk na setkání akcionářů.
Rychlonabíjecí stanice Supercharger jsou podle něj dostatečně. Když jedete z Los Angeles do San Franciska, stejně si v polovině cesty potřebujete dát pauzu. A za tu dobu se vaše Tesla ze Superchargeru pohodlně nabije.
„Takže proč byste vlastně používali výměnu baterie? Nedává to smysl,“ dodal Musk. Doplnil ještě, že možnost výměny baterií zapracovali do auta proto, že si na začátku nebyli jisti zda o něj lidé budou nebo nebudou mít zájem.
Inu, mohli se poučit u izraelského Project Better Place… Dá se tedy docela dobře čekat, že Model X už možnost výměny baterie mít nebude.
Pání díky všem a hlavně
Pání díky všem a hlavně „jolinarovi“ a jaho nohsledům za info o kapalinou chlazeném káblu..celkem zajimavé info 🙂
Nabíjecí kabely už
Nabíjecí kabely už chladíme vodou několik let.
Je to ale trochu jinak. Opravdu, když nabíjíte několik desítek aut, dochází na sluníčku zvláště k tomu, že ho těžko udržím v ruce. Pak požádám přihlížející děcka, aby z kašny na náměstí v petkách nosili vodu a kabely chladila. Je to o něčem jiném, ale přesto. Letos při Wavetrophy 2015 to nebylo potřeba ani jednou. http://www.elektromobily-os.cz
Výměna Baterie
Rychlá
Výměna Baterie
Rychlá výměna usnadňuje také případný servis. Přijedete akumulátor vám vymění, a pak vám zpětně zase vrátí ten váš po servisu .
Také by se nabízela možnost majitelům elektromobilů Tesla vlastnící slabší baterii Propůjčit na případnou delší cestu, za paušální poplatek výkonnější akumulátor z větší kapacitou . Jak to asi bylo do tet s tou výměnou ? Kus za Kus ?
1.200 km. €0 spent on gas. Watch Model S drivers cross Germany using
Já myslím, že příčin
Já myslím, že příčin neúspěchu je víc. Nikdo totiž nechce svoji koupenou baterii vyměnit za nějakou, jejíž historii nezná (tím padá možnost jednorázové výměny). Půjčení a vrácení zase nutí k návratu na stejné místo, což se ne vždy hodí. Rychlá výměna baterie je ale skvělá např. pro vélké taxislužby nebo pro přepravní a kurýrní služby zboží (budou si ale muset počkat až Tesla začne vyrábět nějaký VAN), kterým se vyplatí pořídit si vlastní měničku a rychlonabíječku baterií.
Jn tak pro zajímavost,
Jn tak pro zajímavost, nedá mi to spát, není tady mezi vámi náhodou majitel červené tesly SPZ 1BC xxx5?
Ano, to jsem já.
Ano, to jsem já.
Jo, tak to mi dluzite ty
Jo, tak to mi dluzite ty penize.
Zloději nicků, nechte
Zloději nicků, nechte laskavě toho.
to: Anonymní
Chtěl jsem Vás jenom
Chtěl jsem Vás jenom pozdravit, asi týden, nebo dva zpátky jsem vás viděl jak zahýbáte u Semilassa ke krpolskému nádraží.
.. k zahybate s moji zenou u
.. k zahybate s moji zenou u Semilassa ..
Výměna baterií byla od
Výměna baterií byla od začátku blbost a vývoj mi dal za pravdu. Největší výhoda elektromobilu je nabíjet si kde a kdy chcete, což výměna baterií totálně zabíjí. Zase totiž musíte na „benzínku“ v jejich otevírací dobu a tady to bylo korunováno tím, že musíte zpět na stejnou benzínku pro baterii. Dobře, že ta blbost krachla a bude se dále rozvíjet síť rychlonabječek (za peníze). Koncept Superchargerů je konkurenční výhoda, ale klidně si zaplatím za proud, hlavně když bude možnost nabíjet u každý hospody.
Zadna blbost to nebyla. Musk
Zadna blbost to nebyla. Musk tim totiž získal v Kalifornii velkou danovou ulevu. Potreboval se zaradit mezi alternativni pohony, které jsou schopne plného „dobiti“ během 5ti minut ( stejne jako napr.vodikove ). Naprosto otevrene o tom psal a proto je také jen jedna vymenikova stanice. Na splneni „normy“ to stacilo..
A jinak normální? Odkdy
A jinak normální? Odkdy vám potenciální možnost výměny baterií znemožňuje si dobíjet „u každý hospody“?
A další zajímavá věc je
A další zajímavá věc je Muskovo vyjádření ke „zneužívání“ SC ke „každodennímu lokálnímu“ dobíjení. Kde pokud jsem to pochopil správně poslali „doporučení“ dotyčným majitelům vozidel, že by to neměli dělat. A je tak otázkou jestli v budoucnu nedojde k jistému omezení využívání SC.
jj, a navic se jeste divim
jj, a navic se jeste divim ze zatim nikdo nezminil novou „generaci“ SuperChargeru, kterou odhalili 🙂 Prvni je v Mountain View.
To mi třeba uteklo… jsou
To mi třeba uteklo… jsou od toho známá nějaká očekávání, nebo to bude mít jen ještě hezčí design? :o)
jedina znama vec je, ze to
jedina znama vec je, ze to ma tenci a ohebnejsi kablik, ktery snad zvladne i vetsi proud 🙂
Kurnik Jolinar, uz som Vam
Kurnik Jolinar, uz som Vam to pisal niekolko krat – dohodnite sa (prosim) nejako s Hybrid.cz a zacnite tu zverejnovat aspon nejake kratke spravy o Tesle.
Ja Teslu sledujem velmi intenzivne a Vase komentare na hybride ma vzdy uzemnia so zistenim, ze mi unika asi polovica informacii.
Jolinar je škrt kdyby
Jolinar je škrt kdyby chtel, rovnou da odkaz. Nejspis zvysi výkon z 135kW na 150kW a to je max, konečná co soucasny baterky skousnou. Maximálně tam do podlahy zabudovaly indukční dobíjení
kcc-hho.webnode.cz/supercharger/battery/
Podla vsetkeho tam hlavne
Podla vsetkeho tam hlavne vymenili kable – tie nove su kvapalinou chladene. Na pohlad clovek nic nespozna, akurat, ze je kabel chudsi a ohybnejsi.
http://my.teslamotors.com/forum/forums/new-liquid-cooled-supercharger-cables
supr dikas
supr dikas
hele, nekdo objevim muj
hele, nekdo objevim muj prispevek 😀
neobjavil, hento som zrovna
neobjavil, hento som zrovna nasiel v prvom vygooglenom linku 🙂
pro baterky to konecna
pro baterky to konecna opravdu neni, je to o kabelazi a moznosti chlazeni po dobu nabijeni, samotne baterie zvladnou klidne 10x tolik, viz rychlonabijecky pro elektricke autobusy provozovane i v CR, kde se li-ion baterie o kapacite 75kWh daji nabijet 3 moznostmi, pomalu kabelem 18kW, rychlonabijenim kabelem od 80 do 130kW a pantograficky na stanici az 600kW a 1000A (plne nabito za asi 5-7 minut) 😉 je ale potreba pri takovem dobijeni pocitat s odvodem tepla kdy behem tech 5-7 minut najednou vznikne ztratova energie okolo 5-6kW cos je extremne hodne (treba jako kdys 2kW rychlovarna konvice jede nonstop 30 hodin, jen si to vyzarene teplo smrsni na 5 minut), a hlavne kabelaz a koncovky by to nezvladali a upekli by se
oprava 3 hodky, nejak me tam
oprava 3 hodky, nejak me tam pristala navic ta nula
Zalezi jake slozeni maji
Zalezi jake slozeni maji dane baterie. Nekterym nevadi nabijeni 5C a nekterym uz nedela dobre ani 1C. Obvykle cim vetsi kapacita na jednotku hmotnosti nebo objemu, tim mensi zatizitelnost/nabijeni.
Ale vždyť to přece dělá
Ale vždyť to přece dělá – je externím redaktorem i zdejšího hybridu a má tak přístup i k našim příspěvkům.
cz.linkedin.com/pub/františek-kubiš/83/937/590
Díky za upozornění,
Díky za upozornění, doplňujeme tyto informace v novém článku.
Aha takže ono je to
Aha takže ono je to „zneužívání“ . Tak to je super. Takže když jezdím každý den kolem SC a pokaždé tam dobiju, tak ho zneužívám? A od kdy to už není zneužívání? Když dobiju každý druhý den? třetí? pátý? desátý?…
To je něco jako zavádění
To je něco jako zavádění FUPu a to mi nepřijde správné, když právě dobíjení zdarma je revoluční výhoda Tesly. Doporučení nestát na nabíječce zbytečně dlouho by mělo stačit.
Nie je mi ale celkom jasne,
Nie je mi ale celkom jasne, kam to kazdy den vlastne jazdia ze maju cas na jednom mieste kazdy den nabijat, a kolko vlastne ubehli lokalne km ?
ale je to prva perlicka ze CS nie je pre bezne pouzitie a nie tak uplne zdarna na kazdy den. nieco ako neobmedzeny internet so znizenim prenosu po 20 GB, bezplatne zdravotnictvo, socialny stat, … 🙂
vyfarbuju sa, a bude horsie (ako inak, dobre vzdy len bolo)
Bych čekal, že Tesla bude
Bych čekal, že Tesla bude jiná, než ty firmy co používají reklamštinu. Naftu mi za jednorázový paušál nikdo nedá. Už asi sto let žijeme v tom, že každý km = utracené peníze. Doufal jsem, že právě Tesla bude jedna z těch co dokáže bořit paradigma.
horsi dosledok toho je, ze
horsi dosledok toho je, ze ak v cz alebo sk bude 1 az 2 SC a vy budete chodit prave iba okolo toho jedneho, lebo iny nebude a ste panalakovy bez moznosti dobijat v praci, …
tiez vam poslu list ? Prosim Vas laskavo si u nas nenabijajte kazdy den Vase auto, k tomu to urcene nie je, Vasa Tesla.
Druhy hrozivy fakt je, ze Vas sleduju, vedia o Vas vsetko ? Kde ste bol, co ste robil, …dokonca Vam poslu vyhrazny dopis.
..a ak to bude bazarova
..a ak to bude bazarova Tesla, poslu vyhrazny list povodnemu majitelovy :)))) ..resp. zakazali tomu predchadzajucemu predaj bez predchadzajuceho informovania a povolenia od Tesly ? ooooooo….
Když už se k tomuto
Když už se k tomuto tématu rozjela diskuze, tak musím říci, že já jsem taky úplně nepochopil co tím postulátem chtěl Elon vlastně říci. Podle mne se buď musí jednat o nějaké „exoty“, nebo prostě ten SC mají před barákem (což je ale myslím dost nepravděpodobné). Protože jinak mi osobně nedává smysl na SC dnes a denně campovat.
Zajímavá byla teorie o lidech co si nechají pro cent vrtat koleno(zdá se že to je celosvětový úkaz). Ti si klidně koupí auto za 100tis USD, ale přeci si nebudou platit doma za elektřinu, když ji mají na SC zdarma. :o)
Ono není nic jak to naoko
Ono není nic jak to naoko vypadá… na webu IEV to je v diskuzi pěkně vysvětleno a dovolím si to sprostě převzít.
Tesla to dělala hlavně pro CARB-ZEV kredity za které dosud utržila $500 millionů! Dodatečné kredity za „rychlo-dobíjení/tankování“ byly ale k roku 2014 zrušeny a tak padla potřeba tuto technologii rozvíjet a prezentovat. Pokud by ta podpora trvala dál, tak se samozřejmě v projektu výměnných stanic bude pokračovat, ikdyž je třeba nikdo používat nebude.
(Tesla 85kWh spadá dle CARB do 300+ miles range)
Type V – 300+ miles range “hydrogen” – Credit per vehicle: 9 (2015-2017 only)
Type V – 300+ miles range “fast refueling” – Credit per vehicle: 7
Type IV – 200+ miles range “fast refueling” – Credit per vehicle: 5
Type III – 100+ miles range “fast refueling” – Credit per vehicle: 4
Type III – 200+ miles range ————– Credit per vehicle: 4
Type II – 100+ miles range ————— Credit per vehicle: 3
Type I.5 – 75-100 miles range ———– Credit per vehicle: 2.5
Type I – 50-75 miles range ————— Credit per vehicle: 2
kdyby někoho zajímala definice „Fast Refueling“
ZEVs that have the ability to refuel to 95 percent of full capacity within 15 minutes or less.
Ludia co maju potrebu
Ludia co maju potrebu „preletiet“ po dialnici z bodu do bodu B, maju stale naftaky. Potreba vymeny baterie bude, ale az tak o generacia neskor. 10 az 15 rokov.
dalo se to cekat, nesupel s
dalo se to cekat, nesupel s tim Renault, neuspel s tim vlastne nikdo, no kdo z vas by si nechal za takove penize vymenit baterky o kterych nevite jak k nim pristupoval predchozi majitel?
jedinou vyhodu spatruju v tom, ze Tesla S je pripravena na rychly servisni ukon, kdy vymena baterii v servisu nezabere pul dne, ale par minut, a ciste teoreticky to dava do budoucna snadnou moznost nahrady baterii za lepsi (lehci s vetsi kapacitou, proste budou muset dodrzet jen stejny rozmer ochranneho obalu a vymena bude snadna)
musim upozornit ze ta
musim upozornit ze ta uvedena cena je za dve vymeny. V prvni vymene dostanete rental baterii, v druhe vymene cestou zpet dostanete spatky svoji baterii (opet nabitou). Takze presnejsi cena je „jen“ $40 za jednu vymenu. Coz je na urovni s cenou benzinu.
Rád bych upozornil na
Rád bych upozornil na lehkou chybku v textu: „většmu“ 🙂