Tesla spustila první stanici pro výměnu baterií

První stanice Tesla Motors pro výměnu baterií v elektromobilech je od tohoto týdne spuštěna v pilotním provozu mezi San Franciskem a Los Angeles. Zúčastnit se prozatím mohou pouze vybraní majitelé elektromobilů Tesla Model S.

Technologii pro výměnu baterií v elektromobilech Tesla Model S předvedla automobilka Tesla již před několika měsíci
foto: Tesla Motors

Tesla Motors dnes provozuje více než 1748 dobíjecích stojanů u 312 rychlodobíjecích stanic Supercharger. Během hodiny dokážou nabít elektromobily Tesla Model S na dojezd až 460 km. Od tohoto týdne mají navíc američtí majitelé elektromobilů Model S k dispozici novinku.

Stanici pro výměnu baterií v elektromobilech Tesla Model S představil Elon Musk slavnostně už před řadou měsíců. Od té doby téma utichlo, ale koncem tohoto roku se opět vynořilo. A teď jsme se konečně dočkali oficiálního spuštění projektu.

Výměna baterií v elektromobilech je pro Tesla Motors klíčová vzhledem k nové kalifornské legislativě týkající se šetrných automobilů. Tu si vymohlo vodíkové lobby a vyžaduje, aby nová šetrná auta mohla být také velmi rychle plněna – pokud si chtějí zachovat všechny, zejména finanční, výhody, které stát Kalifornie takovým autům/jejich výrobcům poskytuje.

Výměna baterie v elektromobilu Model S bude, alespoň zpočátku, pouze na objednávku a bude stát „o něco méně než by stála plná nádrž prémiového sedanu“. Protože Model S byl aktuálně vylepšen o titanové a hliníkové plátování baterie, výměna baterie trvá asi tři minuty.

Tesla nicméně věří, že dalším zlepšováním samotných aut i stanice bude možné čas výměny stáhnout méně než jednu minutu. „Tesla vyhodnotí relativní poptávku zákazníků po placené výměně baterie versus dobíjení zdarma aby určila zda se vyplatí zaměřit na tutp problematiku investiční a lidské zdroje,“ píše se doslova na konci tiskové zprávy.

tisková zpráva

10 Comments on “Tesla spustila první stanici pro výměnu baterií”

  1. Mně by se líbilo, kdyby
    Mně by se líbilo, kdyby byla baterie rozdělena na 2 části, každá s dojezdem řekněme 200km. Jedna by byla zabudována trvale (ale mohla by být taky vyndavací), druhá volitelná, třeba vypůjčená v případě potřeby právě z takovéto stanice. Auto by bylo o dost lehčí, protože by sebou nevozilo celou zbytečně těžkou baterii, která se u většiny jízd stejně nevyužije, ale jen půlku. Kdy by chtěl koupil by si dvě baterie, kdo ne, jen jednu. Vidím na tom jen samá pozitiva a sociální výhody jako levnější auto, menší spotřebu, atd.

    1. A jak si to predstavujete v
      A jak si to predstavujete v praxi? Treba ze auto s polovicni baterkou bude nevyvazene a predek bude o 200kg tezsi nez zadek? Anebo by jste dal prednost kdyby leva strana auta byla tezsi nez prava? Anebo jeste tenci nez je ted a mit v aute zespodu prohluben? 🙂

      Tesla aktualne nabizi 2 verze, 60/85kWh coz si myslim, ze jiz splnuje vas pozadavek a pritom to neomezuje konstruktery na 2 bloky baterie.

    2. Naprostý súhlas. Paradigma
      Naprostý súhlas. Paradigma nemodulárnych spalovákov stále brzí kreatívne riešenia, ktoré poskytujú nové technológie batérií (a elektromotorov). Dole spomínané problémy sú malicherné, elegantne technologicky riešitelné. Napríklad jeden blok po bokoch a druhý v strede. Dokonca by to isto šlo i tak, že by sa odopnutím zvačšil napríklad batožinový či cestovný priestor.
      Tiež by to malo tú výhodu, že by si jednu baterku mohol nechať človek doma nabíjať zo soláru, kým je kdesi na cestách a večer ju tam len prehodiť, alebo prihodiť.
      Alebo by mohol mať dve autá, bežne s malým dojazdom na denné dochádzanie (napr. seba a manželky) do práce, a na dovolenku šupne obe baterky do jedného a valí do Tatier, v lete šupne za auto ešte vozík z požičovne s ďalšou baterkou (s LPG range extenderom) a valí k moru i s motorovou loďou, ktorá je samozrejme na tie isté baterky… 🙂 Nemožné?

    1. skor to vyzera,“ked sme to
      skor to vyzera,“ked sme to uz slubili, tak nejak to dokopeme a uvidime ..“. plati ze bez tejto priamociarosti by Tesla neprerazila. je vsak zvlastne ze pri mnozstve snah rovnakeho typu vsade vo svete (a ze ich je) je jediny uspesne prezentovany automobil, Tesla. V Cine s tym nie jeden model aut s naozaj vysokou kapacitou bol skor nez Tesla, ale tieto a im podobne snahy s akosi nikam nedostali. Preco ?
      Aj v CZ je minimalne jeden uspesny konvertor ale akosi …

          1. Renault ma tech
            Renault ma tech elektromobilu (Zoe, Fluence, Kangoo, Twizy) vice nez Nissan, ale ten je ma zase mnohem uspesnejsi a hlavne je prodava po celem svete na rozdil od Renaultu…
            Elektrickych Nissanu se prodalo sice asi 4x tolik co elektrickych Renaultu, ale porad je to uspech obou dohromady. Ja si ani nejsem jisty jestli je Renault-Nissan jedna automobilka anebo dve. CEO maji jen jednoho 🙂

            1. No ono je to hlavně
              No ono je to hlavně prodejním modelem.

              Renault se rozhodl, že v evropě nebude prodávat elektromobil, ale pouze kastli s elektromotorem, a nasadil cenu za ujetý kilometr o 50% vyšší než je cena u běžných benzínových motorů.
              Tím to v evropě pratkicky zabil – pro firmy jsou podstatné náklady na kilometr, takže firmy do toho nepůjdou.
              Pro bohaté vybrali low-endové modely, takže tento segment zákazníků taky ppadá.
              A pro normální lidi nasadili ceny 250% běžných aut, čímž to taky zařízli.
              Spíš mě udivuje, že se našlo tolik uvědomělých, kteří si to pořídili i za těchto podmínek.

Napsat komentář