Švédská automobilka Volvo momentálně testuje palubní rychlodobíječku o výkonu 22 kW. Ta dokáže zkrátit čas potřebný k dobíjení běžného elektromobilu z 8 až 10 hodin na 1,5 hodiny. Volvo ji otestuje ve svém elektrickém voze Volvo C30 Electric.
foto: Volvo
Dlouhé časy dobíjení jsou kritickým nedostatkem elektromobilů. Řeší jej rychlodobíječky – ať už palubní, nebo externí, které dokáží čas potřebný k dobití baterie vozu zkrátit až několikanásobně.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volvo připravuje druhou generaci elektromobilu C30
Volvo a Ericsson podporují jednodušší dobíjení elektromobilů
Výrobci elektromobilů postupně instalují výkonnější dobíječky i na paluby svých výrobků. Zatímco první verze Nissanu Leaf měla 3,3kW dobíječku, druhá generace už bude mít 6,6kW. Tedy o polovinu rychlejší. Třetí generace Smart ED má dokonce 22kW palubní dobíječku.
A stejný výkon nyní testuje také Volvo. Jeho 22kW palubní dobíječka se připojuje k třífázové 400V zásuvce 32 A. Z 0 na 100 % dokáže auto nabít během za 1,5 hodiny. Pokud svůj elektromobil zapojíte jen na 30 minut, dostanete dojezd až 80 km.
Palubní rychlodobíječka zásadně zvyšuje možnosti využití elektromobilů v běžné praxi. Podle Lennarta Steglanda, vice prezidenta pohonných systémů Volvo, se díky tomu plně elektrická auta stávají přitažlivější jak pro soukromou, tak veřejnou sféru.
„Podle Lennarta Steglanda,
„Podle Lennarta Steglanda, vice prezidenta pohonných systémů Volvo, se díky tomu plně elektrická auta stávají přitažlivější jak pro soukromou, tak veřejnou sféru.“
Tesla ma na palube 20kW nabijacku a beru to ako samozrejmost…
Ale parada. Volvo objavilo ameriku…
Kedy, kde a za kolko sa da kupit to elektricke C30? Takto je to vsetko stale len vaporware, ktory si vyrobcovia mozu strcit… za klobuk…
Elektrická C30 se dá
Elektrická C30 se dá koupit třeba u
A.U.F GmbH
Rudolf-Diesel-Ring 4
82256 Fürstenfeldbruck, Deutschland
za (nesmyslných) 99.900€ vč. DPH
No uvidíme co praxe. Přeci
No uvidíme co praxe. Přeci jen baterky nejsou levné a tohle jim asi dá zabrat. Jaká bude životnot baterií při rychlonabíjení je ve hvězdách. Ale určitě je to krok správným směrem.
Pravda, s těmi redukcemi je
Pravda, s těmi redukcemi je to docela nepříjemné. Dovedu si ale představit, že kdo si pořídí Volvo C30 Electric, nebude pro něj problém zařídit si doma (nebo v jiném místě kde bude chtít auto využívat) tu správnou třífázovou zásuvku.
možná sem ve škole
možná sem ve škole chyběl když se to probíralo ale opravdu 32A3F přípojka pokryje odběr 22KW?
Pokud tomu odpovídá
Pokud tomu odpovídá jištění, tak ano.
Viz bod
Viz bod 6.1.
http://hestia.energetika.cz/encyklopedie/6.htm
Celkom dobrý nápad, len si
Celkom dobrý nápad, len si neviem predstaviť kde sa to bude dať pripojiť (jednoducho). Pokiaľ sa mi vôbec podarí nájsť 3-fázový prívod, budem musieť mať v aute aspoň 5 redukcií na rôzne existujúce systémy.
uz v soucasne dobe je treba
uz v soucasne dobe je treba sebou vozit par redukci, tak proc jich jeste par nepridat? 😀