Usnadnit život elektromobilistům a zvýšit tak zájem o elektrické automobily plánuje švédská automobilka Volvo, která se rozhodla účastnit nového projektu zaměřeného na vývoj technologie bezdrátového dobíjení elektromobilů. Společně s vlámskou organizací Flanders´ Drive hodlá Volvo v brzké době testovat na svém elektromobilu C30 technologií indukčního dobíjení.
foto: Volvo
Soustavu indukčního nabíjení tvoří nabíjecí deska (cívka), umístěná například pod podlahou garáže, která vybudí magnetické pole. Při bezkontaktním propojení se sekundární cívkou umístěnou v elektromobilu dojde k indukování elektrického proudu a nabíjení.
Volvo očekává, že bezdrátové nabíjení elektromobilů svou snadností pomůže oslovit širší spektrum zájemců o koupi automobilu. „Naší přirozenou snahou je učinit vlastnictví a používání elektromobilu co nejpohodlnější,“ vysvětlil Johan Konnberg, projektový manažer divize speciálních automobilů u společnosti Volvo.
Volvo C30 Electric brzy na silnicích Göeteborgu
Elektromobil Volvo C30, který má být vybaven technologií indukčního nabíjení, bude doručen organizaci Flanders´ Drive ve čtvrtek 19. května. Předání elektromobilu bude znamenat formální zahájení projektu s názvem „plynulá elektrická jízda“ (CED). Dalšími účastníky projektu jsou např. výrobce autobusů Van Hool nebo výrobce tramvají Bombardier.
Indukční nabíjení zcela vybitých 24 kWh lithium-iontových baterií použitých ve Volvu C30, má podle očekávání automobilky trvat okolo hodiny a dvaceti minut. To je mnohem méně, než aktuální doba nabíjení přes elektrický kabel, která trvá 8 až 10 hodin.
Severský výrobce v současné době vyrábí sérii 250 elektromobilů Volvo C30 určených pro švédské zákazníky. Na plné nabití by měl elektromobil ujet vzdálenost přibližně 150 km a v případě potřeby zrychlit až na rychlost 130 km/h. Vozy by měly dorazit k novým majitelům v druhé polovině letošního roku.
hmm neviem ci za to stoji ta
hmm neviem ci za to stoji ta strata 1,8 kW okrem toho ak by to nabilo 24 kWh bezstratovo za zaokruhlime dve hodiny potrebujeme vykon 12kW elektrickych, pisu ze to ma byt este kratsie to bude chciet celkom vykonnu pripojku a tiez vykonne chladenie baterie pri nabijani, myslim ze kabel je stale lepsia volba
„Indukční nabíjení zcela
„Indukční nabíjení zcela vybitých 24 kWh lithium-iontových baterií použitých ve Volvu C30, má podle očekávání automobilky trvat okolo hodiny a dvaceti minut. To je mnohem méně, než aktuální doba nabíjení přes elektrický kabel, která trvá 8 až 10 hodin.“
čiže výhoda indukčného nabíjania je nie len wireless, ale aj oveľa rýchlejšie nabíjanie? ak by fakt za 1,3333 hodiny sa dobila 24KWh baterka tak to je potom ešte vyšší prínos ako wireless. hmm 18KW prenášaných vzduchom …
Výrobce dokonce hovoří o
Výrobce dokonce hovoří o přenosu 20 kW, tak uvidíme.
A nesrovnavame tu jablka s
A nesrovnavame tu jablka s hruskami? Indukcni rychlonabijecku s beznou domovni pripojkou? Protoze, kdyz to srovname s dratovou rychlonabijeckou, ktera za 30 minut nabije na cca 80%, tak by to odpovidalo spise. Dratova rychlonabijeska + bezdratove ztraty a mamu tu onu hodinu 20 zazracne bezdratove nabijecky. Takze ne lepsi, ale horsi oproti srovnatelnemu dratu. Ne?
Vzduchom sa daju prenasat aj
Vzduchom sa daju prenasat aj vacsie vykony:
en.wikipedia.org/wiki/Wireless_energy_transfer#Electrodynamic_induction_method