Volvo podcenilo zájem o nový XC90 plug-in hybrid

Nové Volvo XC90 s hybridním pohonem se začíná prodávat v Británii. Švédská automobilka ale hrubě podcenila zájem zákazníků právě o plug-in hybridní verzi auta.

Nové Volvo XC90 plug-in hybrid ujede až 40 km čistě na elektřinu
foto: Volvo

Šéf britského Volva Nick Connor řekl magazínu Auto Express, že očekávali podíl plug-in hybridní verze nového vozu Volvo XC90 někde na třech až pěti procentech mezi všemi dostupnými variantami.

Ve skutečnosti má o plug-in hybridní (a tedy i nejsilnější, s výkonem 390 koní) Volvo XC90 zájem více než pětina zákazníků, kteří baží po této novince. Connor proto přiznal, že zájem „podcenili“.

Přitom stačilo se podívat na úspěch plug-in hybridního SUV Mitsubishi Outlander PHEV, které se velmi dobře prodává doma v Japonsku i v Evropě a právě kvůli nedostatku aut musel být odložen vstup na americký trh.

V Británii je tak podle všeho Volvo XC90 plug-in hybrid vyprodáno až do roku 2016. První dodávky přitom začnou teprve na konci letošního roku.

12 komentářů u “Volvo podcenilo zájem o nový XC90 plug-in hybrid”

    1. To auto se mi líbí a jako
      To auto se mi líbí a jako rodinný vůz by bylo bezva. Jen vždycky přemýšlím, proč je to ten hybrid, když už má plug-in a dá se dobíjet ze zásuvky. Když se podíváte na průřez vozem a vidíte tu spoustu spalovací techniky, zbytečně zabírající prostor a vážící spousty kilo, ta proč toto místo a váhu nevěnovat raději bateriím a tím dostat dojezd na slušnou úroveň? Ano, ten dojezd pak určitě nebude tak velký jako v kombinace spalovací/elektrický, ale jak často je ho potřeba? A není to pak spíše o rychlonabíjení vozu a dostatečné dobíjecí infrastruktuře?

      1. Automobilky by SUV dávno
        Automobilky by SUV dávno mohly dělat jako čistý ev, ale mají strach, že to na úspěch nestačí. A lidé jsou zatím stále ještě přesvědčeni, že optimální je dojezd 1000km na jednu nádrž.
        Automobilky by mohly vysvětlit lidem, co to je elektromobilita, ale jestli vydělávají na spalovácích, tak se jim do toho chtít nebude.

        1. To jste uhodil hřebíček
          To jste uhodil hřebíček na hlavičku. Pokud není zaručen prodej nad 100.000 ks což u elektromobilů má asi jen leaf a Nissan uvedl, že až nyní se začínává dostávat do černých čísel, tak se jim to určitě nevyplatí a elektromobil mají jako prestiž nebo že musejí díky omezení CO2 což Ford sám přiznává. Tesla tento trend trochu narušila uvidíme co udělá model III (čárky mají být naležato, ale nevím jak se znak píše :-). Nic automobilky netlačí (tedy kromě nařízení o omezení CO2) vyrábět elektromobily, protože většina lidí ani neví, že jsou, bohužel. A trh není tak veliký. Samozřejmě je to také o tom, že se vynakládá hodně prostředků na vývoj spalováků, které chtějí automobilky zpět. Samozřejmě je v tom víc důvodů, které nejsou na první pohled vidět. Např. ropná lobby, prodej dílů, které se u spalováků opotřebovávají a elektromobil je nemá (spojka, rozvody, výfuk, olejový filtr, převodovka aj.)

      2. ja osobne nemám ani na
        ja osobne nemám ani na nový SUV plugin ani na nový SUV elektromobil, teda mne to nevysvetluj. keby som na to mal, určite si radšej kúpim Teslu X ako toto, ale teší ma, že mnoho automobiliek robí aspoň tieto plugin hybridy a raz sa objavia jazdenky za normálnejšie peniaze v bazaroch. cca 20.000 Eur za auto už som ochotný/schopný dať a radšej než novú oktávku siahnem po 2 až 4 ročnom tomto 🙂

  1. Objednávky se na XC90 prý
    Objednávky se na XC90 prý jen hrnou. Aktuálně (začátek března – info s autorevue.cz) jich má XC90 na kontě už 24 000. Takže více než 1/5 plug-inů je cca 5000 ks, ale celosvětově. Takže pro VB odhaduji 350-500ks?
    Ještě uvedu, že prodejce v ČR uvádí „výroba od týdne 24, 2015“ což znamená od 8.června, takže je to půl roku.

    Jen doplňuji info od prodejce: prodej v ČR začíná od 2 089 000 Kč a je pouze sedmimístná verze a má 13A dobíjecí kabel Schucko.

Napsat komentář