Toyota ohlásila rozšíření nabídku vodíkového auta Toyota Mirai na Švédsko, Nizozemsko a Norsko. Vůz tam bude k dispozici později tento rok.
foto: Toyota
Vodíkové auto Toyota Mirai se v současné době v Evropě prodává v Dánsku, Británii, Německu a Belgii. Pochopitelně je v nabídce také doma v Japonsku.
Jednotlivé evropské trhy pro Mirai jsou voleny podle toho který z nich nabízí dostatečnou infrastrukturu vodíkových čerpacích stanic. V tomto ohledu je premiantem Dánsko, které má devět vodíkových čerpacích stanic a staví další.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Změní vodíkové technologie evropskou dopravu i energetiku? Diskutovat se bude v Praze
Norsko, světový premiant elektromobility, má dnes pět vodíkových stanic. Tamní provozovatelé HyOP a Uno-x se ale zavázali vybudovat dalších 20 do roku 2020.
Před vypuštěním na severské trhy bylo vodíkové auto Toyota Mirai dlouhodobě testováno v mrazivém počasí v samotném Norsku.
Švédsko má dnes k dispozici také několik vodíkových čerpaček ve velkých městech jako Stockholm, Gothenburg a Malmö. A především plán na budování dalších a výrobu „zeleného vodíku“ za pomoci obnovitelných zdrojů.
je to uzasne az na.. cenu
je to uzasne az na.. cenu auta, cenu vodiku, dostupnost vodiku v koncinach.
vsetko ostatne su iba kecy.
Vodíková auta by měla
Vodíková auta by měla smysl jen ve dvou pípadech:
>Podaří se nám úspěšně najít a navrtat přirozená ložiska vodíku: 3pol.cz/cz/rubriky/fyzika-a-klasicka-energetika/639-prirodni-vodik-novinka-energetickeho-mixu
>Budeme schopni vodík vyrábět v podstatě z odpadního tepla osel.cz/7829-zahada-homerovy-chimery-horici-skala-a-ruthenium.html Byť onen proces je poněkud špinavější a produkuje velké množství methanu.
>Třetí mořností by bylo že zneužijeme nějaký organismus k jeho produkci, ale to se jen tak u nás v EU nestane, pokud tedy EU přežije nadcházející dekádu, jelikož by se jednalo o GMO a je otázka jak by s k tomuto postavili.
Jinak myslím nemají vodíková auta příliš mnoho naděje na úspěch, jelikož jejeich provoz bude nákladnější než provoz aut na baterie. Ale je třeba otázka jak výdou v porovnání s dlouhodobějším používáním, do kterého již lze začlenit výměnu baterie.
A co teprve výměna baterie
A co teprve výměna baterie a palivového článku u vodíkomobilu. Mimochodem, co povinné kontroly tlakových nádrží a její životnost? Vzhledem k tlakům a nebezpečnosti vodíku bych čekal řádově přísnější regule než u LPG/CNG.
palivovej clanek dnes prijde
palivovej clanek dnes prijde na podobne penize jako baterie s kapacitou okolo 50-60kWh, nadrze na vodik maji zivotnost okolo 10 let, a samozrejme vodikove auto jakoz i Mirai maji na palube i ony baterie, nikl-metal o kapacite 1.6kWh a cele maji cca 56kg, celej ten system je extremne nachylnej na kvalitu (cistotu) vodiku, takze trosku horsi vodik a voala, muzes si nechat repasovat palivovej clanek coz jiste bude strasne „levna“ zalezitost, ostatne Toyota pokud vim doporucuje kontrolu systemu 2x do roka v autorizovanem servise (tak casto se nekontroluje a nemeni ani olej ve spalovakach)
takze z dlouhodobeho hlediska je soucasne vodikove auto spise kasicka ktera je bnavic dotovana automobilkou, v Toyote moc dobre vedi ze vic nez 700-1200 aut rocne vyrobit nesmej, ztratove to musi bejt jen tak aby to vyvazilo PR ktere jim to prinasi 🙂
Kdoooooo chce 870 barovou
Kdoooooo chce 870 barovou vodíkovku doma v garáži? :)))))))))))))
kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/a2015-toyota-mirai
A možná bude všechno
A možná bude všechno jinak. Pracuje se na výrobě pelet, ze kterých se čistý vodík uvolňuje termochemickou reakcí (po zahřátí). Pelety nevyžadují žádné vysokotlaké nádoby pro uchovávání. Jsou poměrně lehké a jsou vyvíjené hlavně v souvislosti s možností využití v letecké dopravě. Podrobnosti mi nejsou známy.
Jsem zvědav na prodeje.
Jsem zvědav na prodeje. Trumfne v nich aspoň model X, když stojí o polovinu méně?
Netrumfne, snad lidi
Netrumfne, snad lidi ukáží mozek a budou ignorovat všechno krom fosilů elektroaut. Cokoliv jiného podporovat, je dnes jen pro bezmozky, co nechtějí mít lepší budoucnost.
v prodejich ho trumfnout
v prodejich ho trumfnout nemuze, plan je 700 aut rocne s moznosti rozsireny vyroby na cca 1200 aut rocne pri extremnim zajmu, je potreba si uvedomit ze Toyota Mirai je vpodstate rucni prace, tedy zadna masovka
http://www.youtube.com/watch?v=oOUjqxec4bA
No nevim, koupit si velmi
No nevim, koupit si velmi drahe auto, s velmi drahym a komplikovanym provozem mi neprijde jako zrovna idealni napad. To uz je lepsi EV (drahe ale levny a relativne jednodussi provoz), nebo CNG (levne, relativne levny provoz a ekologicky to neni takova hruza – z vyfuku jde hlavne para a co2 coz jsem neskodne latky, a toho co2 bude mozna i mene nez pri vyrobe elektriny nebo vodiku z fosilnich zdroju)