Vodíkové auto Toyota Mirai půjde do prodeje v Norsku, Švédsku a Nizozemsku

Toyota ohlásila rozšíření nabídku vodíkového auta Toyota Mirai na Švédsko, Nizozemsko a Norsko. Vůz tam bude k dispozici později tento rok.

Auto na vodík Toyota Mirai
foto: Toyota

Vodíkové auto Toyota Mirai se v současné době v Evropě prodává v , , a . Pochopitelně je v nabídce také doma v .

Jednotlivé evropské trhy pro Mirai jsou voleny podle toho který z nich nabízí dostatečnou infrastrukturu vodíkových čerpacích stanic. V tomto ohledu je premiantem Dánsko, které má devět vodíkových čerpacích stanic a staví další.

Norsko, světový premiant elektromobility, má dnes pět vodíkových stanic. Tamní provozovatelé HyOP a Uno-x se ale zavázali vybudovat dalších 20 do roku 2020.

Před vypuštěním na severské trhy bylo vodíkové auto Toyota Mirai dlouhodobě testováno v mrazivém počasí v samotném Norsku.

Švédsko má dnes k dispozici také několik vodíkových čerpaček ve velkých městech jako Stockholm, Gothenburg a Malmö. A především plán na budování dalších a výrobu „zeleného vodíku“ za pomoci .

tisková zpráva

10 komentářů u “Vodíkové auto Toyota Mirai půjde do prodeje v Norsku, Švédsku a Nizozemsku”

  1. Vodíková auta by měla
    Vodíková auta by měla smysl jen ve dvou pípadech:
    >Podaří se nám úspěšně najít a navrtat přirozená ložiska vodíku: 3pol.cz/cz/rubriky/fyzika-a-klasicka-energetika/639-prirodni-vodik-novinka-energetickeho-mixu
    >Budeme schopni vodík vyrábět v podstatě z odpadního tepla osel.cz/7829-zahada-homerovy-chimery-horici-skala-a-ruthenium.html Byť onen proces je poněkud špinavější a produkuje velké množství methanu.
    >Třetí mořností by bylo že zneužijeme nějaký organismus k jeho produkci, ale to se jen tak u nás v EU nestane, pokud tedy EU přežije nadcházející dekádu, jelikož by se jednalo o GMO a je otázka jak by s k tomuto postavili.

    Jinak myslím nemají vodíková auta příliš mnoho naděje na úspěch, jelikož jejeich provoz bude nákladnější než provoz aut na baterie. Ale je třeba otázka jak výdou v porovnání s dlouhodobějším používáním, do kterého již lze začlenit výměnu baterie.

    1. palivovej clanek dnes prijde
      palivovej clanek dnes prijde na podobne penize jako baterie s kapacitou okolo 50-60kWh, nadrze na vodik maji zivotnost okolo 10 let, a samozrejme vodikove auto jakoz i Mirai maji na palube i ony baterie, nikl-metal o kapacite 1.6kWh a cele maji cca 56kg, celej ten system je extremne nachylnej na kvalitu (cistotu) vodiku, takze trosku horsi vodik a voala, muzes si nechat repasovat palivovej clanek coz jiste bude strasne „levna“ zalezitost, ostatne Toyota pokud vim doporucuje kontrolu systemu 2x do roka v autorizovanem servise (tak casto se nekontroluje a nemeni ani olej ve spalovakach)

      takze z dlouhodobeho hlediska je soucasne vodikove auto spise kasicka ktera je bnavic dotovana automobilkou, v Toyote moc dobre vedi ze vic nez 700-1200 aut rocne vyrobit nesmej, ztratove to musi bejt jen tak aby to vyvazilo PR ktere jim to prinasi 🙂

    1. A možná bude všechno
      A možná bude všechno jinak. Pracuje se na výrobě pelet, ze kterých se čistý vodík uvolňuje termochemickou reakcí (po zahřátí). Pelety nevyžadují žádné vysokotlaké nádoby pro uchovávání. Jsou poměrně lehké a jsou vyvíjené hlavně v souvislosti s možností využití v letecké dopravě. Podrobnosti mi nejsou známy.

  2. No nevim, koupit si velmi
    No nevim, koupit si velmi drahe auto, s velmi drahym a komplikovanym provozem mi neprijde jako zrovna idealni napad. To uz je lepsi EV (drahe ale levny a relativne jednodussi provoz), nebo CNG (levne, relativne levny provoz a ekologicky to neni takova hruza – z vyfuku jde hlavne para a co2 coz jsem neskodne latky, a toho co2 bude mozna i mene nez pri vyrobe elektriny nebo vodiku z fosilnich zdroju)

Napsat komentář