V Los Angeles byla aktuálně otevřena další vodíková čerpací stanice. Nachází se v areálu Kalifornské státní univerzity a bude sloužit jednak řidičům, ale zároveň i studentům jako výzkumná laboratoř.
foto: CSU
Stavba vodíkové čerpací stanice u Kalifornské státní uverzity začala už koncem roku 2010 a v roce 2012 byla uvedena do provozu. Teprve začátkem letošního května byla ale otevřena také pro širokou veřejnost.
Výstavba spolkla $4,5 mil. Vodík se zde nevyrábí ze zemního plynu, jak je jinak běžné, nýbrž elektrolýzou z vody. Výhodou je, že univerzitní kampus kde je stanice umístěna se nachází nedaleko centra Los Angeles a především v těsné blízkosti několika nejdůležitějších dálnic.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Evropský parlament schválil směrnici o zavedení infrastruktury pro alternativní paliva
Během slavnostního otevření byly přednášeny vzletné proslovy, ale především se na místě ukázalo i těch pár vodíkových aut, které dnes po USA jezdí. A které by měly být v nejbližších letech dostupné i komerčně. Předně tedy Hyundai Tucson Fuel Cell, dále Mercedes-Benz třídy B F-Cell a starší Toyota Highlander Hydrogen.
Svá auta na vodík chtějí během dalších let představit také General Motors, Toyota a Honda. Stát Kalifornie přitom stojí na špici vývoje v této oblasti. Už dnes tam několik čerpacích stanic na vodík stojí a během následujících let má jejich počet dál stoupat.
Jedna vlaštovka jaro
Jedna vlaštovka jaro nedělá.
GM oprašuje staré projekty Přitom je snad první automobilkou která vyrobila funkční prototyp automobilu(dodávky) s palivovým článkem sloužícím pro pohon vozidla.
http://www.hydrogencarsnow.com/gm-electrovan.htm
Zatial je vodik slepa vetva
Zatial je vodik slepa vetva a snad sa to nepodari presadit. Dnes su jednoznacne in elektromobily a ich dojazd uz zacina byt dostatocny.
Já bych z toho slepou
Já bych z toho slepou větev rozhodně nedělal. Je to způsob, jak dlouhodobě ukládat elektrickou energii při vysoké hustotě. Vodíkové automobily jsou pak cestou, jak tuto energii využívat v dopravě. Rozhodně to bude zajímavé v nákladní, autobusové, železniční a lodní dopravě. Možná i letecké. Tam jsou hybridy na místě a hybridy tohoto typu (místo motoru vodíkový článek) se přímo nabízí jako velmi výhodné řešení.
V letecké asi těžko.
V letecké asi těžko. Chtěl bych vidět ty letecké proudové motory poháněné elektřinou z palivového článku.
I když návrat zpět k vrtulím (při obrovském zvýšení počtu dopravních letadel) je také možný.
Vrtule, samozřejmě že
Vrtule, samozřejmě že nejdříve vrtule, lítá jich pořád dost. Pokud se týče nadzvukových dopravních prostředků, tak to bude složitější, to si ještě počkáme. Ale protože letecká doprava dělá necelých 10% spotřeby pohonných hmot, tak pokud se sníží obrovská zátěž 70% spotřeby v osobní dopravě, zbude ještě hodně času, než ropa opravdu začne docházet. Z tohoto pohledu je letecká doprava minoritní záležitost.
Právě že těch
Právě že těch vrtulových v přepravě osob lítá hodně málo. Většina dopravních letadel používá proudové (lépe řečeno dvouproudové) motory.
Navíc není kam pospíchat, ropy (a zemního plynu) je a bude dostatek pro všechny druhy dopravy po dobu mnoha desítek (možná i stovek) let. A až bude těžko dosažitelná, tak již budeme mít na Zemi jiné zdroje energie.
Daleko horší to bude s uživením miliard lidí.
V letecké asi těžko.
V letecké asi těžko. Chtěl bych vidět ty letecké proudové motory poháněné elektřinou z palivového článku.
I když návrat zpět k vrtulím (při obrovském zvýšení počtu dopravních letadel) je také možný.