Hyundai Motor dodal během října do Evropy dalších 50 vozů ix35 Fuel Cell. Významně tak rozšiřuje zdejší flotilu vozů poháněných vodíkovými palivovými články.
foto: Hyundai
Vůbec největší dodávka aut s tímto druhem pohonu zvyšuje počet těchto vozů Hyundai v Evropě na více než 250, což je více než u kteréhokoli jiného výrobce. Automobily jsou určeny pro soukromé i firemní zákazníky, kteří se rozhodli používat k přepravě nejekologičtější pohon.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Hyundai ix35 – první auto na vodík, které půjde do sériové výroby
Hyundai snížil cenu auta na vodík o $100 000
Auto na vodík Hyundai Tucson Fuel Cell ujelo 700 km na jedno natankování
Thomas A. Schmid, výkonný ředitel Hyundai Motor Europe, uvedl: „Nejnovější dodávka padesáti kusů potvrzuje naši vedoucí pozici v kategorii vozidel na palivové články v Evropě. Naším cílem je využít rostoucí distribuční sítě k dalšímu rozšíření zájmu o ekologické vozy mezi evropskými zákazníky.“
Model ix35 Fuel Cell je vybaven elektrický motorem o výkonu 100 kW (136 PS), který mu umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 160 km/h. Neprodukuje žádné škodlivé emise a z výfuku mu odchází pouze vodní pára.
Dojezd na jednu nádrž vodíku je téměř 600 km, což je srovnatelné s běžnými automobily.
Vodík je
Vodík je nejekologičtější pohon? To mu moc nevěřím. To jsou zase kecy…
na 160km/h by stacil i
na 160km/h by stacil i polovicni vykon… To neni o tom, ze motor by nezvladl vetsi rychlost, ale kontinualni zatizeni palivoveho clanku nebo motoru zrejme neda vic jak 50kW.
… a nebyla to právě
… a nebyla to právě Toyota, kdo experimentálně zjistil, že auta na vodík se na trhu vůbec neuchytí? Někdo to totiž vyzkoušet musel. Někdo musel slepou uličku lidského poznání ohledat a ohlásit světu: Tudy ne, přátelé!
Ale Toyota od vodíku
Ale Toyota od vodíku neodešla, spíše naopak. Je to na každém pro jaké medium se rozhodne, v tom je demokracie cestování 21.století.
Ale jednou odejde, prozře..
Ale jednou odejde, prozře.. Protože je určitě levnější výrobní cyklus: elektrárna – elektromobil, než elektrárna – zařízení na výrobku vodíku – doprava vodíku – čerpací stanice – elektroautomobil…
Toyota to náhodou dělá
Toyota to náhodou dělá chytře. Vyvíjí něco nového, co bude možná jednou docela dobře použitelné i na jiné věci než na pohon auta a mezitím vyčkává, až se vývoj baterií (který zaplatí někdo jiný) dostane na úroveň, aby mohla jednoduše vyměnit vodíkové články s nádrží za baterii a je to. Vždyť vodíkouto je v podstatě elektromobil… Nic mu nechybí, jen větší baterie.
Tak nějak si říkám,
Tak nějak si říkám, jestli by nebylo lepší, aby se Toyota zaměřila na ty jiné věci rovnou 🙂
Nu ale to ve své době
Nu ale to ve své době dělalo i NSU s Wankelovým motorem, a dnes ho používá pouze Mazda u některých modelů.